leovanderklein
door leovanderklein Apr 16, 2019 om 15:23
Auto & vervoer
Zeer dure TREK elektrische Fiets geen garantie voor kwaliteit!

Klagen over het volgens zeggen een goed fietsmerk ????
2 stuks TREK fietsen LM 400 2,5 jaar geleden aangekocht, niet de goedkoopste maar volgens vriend en vijand de beste die je kan kopen.
Gekocht bij bikecentrum in sint Oedenroden zij geven een geweldige service en hebben dan ook een aantal keer de spaken vervangen die tot onze verbazing met regelmaat knapte.
Het bedrijf is inmiddels overgenomen en ook de nieuwe dealer waar wij met de fietsen ook voor onderhoud komen. Ook zij hebben bij beide fietsen een aantal spaken vervangen (kosteloos)
Nu in 2019 zijn wij een aantal maanden in zuid Spanje geweest en uiteraard met de fietsen mee. Wij zijn beiden 70 jaar en zo als je zal begrijpen fietsen wij rustig en zijn zeer zuinig op onze fietsen. Echter ook op onze rustige fiets tochten in Spanje zijn er in totaal 6 spaken geknapt. Ik heb in Spanje contact opgenomen met Trek Nederland waar wij vriendelijk na enige uitleg door de dame aan de telefoon werd gezegd dat als de dealer een claim indient zij de opdracht krijgen om de fietsen te her-spaken. Dus zo gezegd zo gedaan de dealer heeft contact opgenomen met TREK die na 1,5 week reageerden met wij vergoeden de spaken maar niet de montage, nadat ik zelf nog een keer met een medewerker van TREK had gebeld lieten zij de dealer weten dat zij uit coulance 20,00 vergoeden voor de montage. De dealer heeft daar minimaal een dag werk aan en de extra kosten zijn dus voor onze eigen rekening.
Als jullie met mijn eens zijn dat ik terecht van zo’n kwaliteit ? product een andere houding mag verwachten. De kwaliteit van spaken zijn dus onder de maat en bij alle fietsen die aanzienlijk goedkoper waren is bij ons nooit een spaak gebroken

6888 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 16, 2019 om 15:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als elke keer alleen de gebroken spaken worden vervangen, schiet het niet op. Neem voor allemaal een betere kwaliteit.

me
door mein33 - Apr 16, 2019 om 15:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Misschien niet het antwoord dat u verwacht, maar als ik in uw schoenen stond dan zou ik alle wielen volledig opnieuw laten spaken met een zwaardere spaak en bijbehorende velgbusjes.
Als u telkenmale alleen de kapotte spaken blijft vervangen dan is en blijft het dweilen met de kraan open.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 16, 2019 om 15:45
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Wie zijn vriend en vijand? Na enig zoekwerk bij o.a. ANWB zie ik het merk Trek niet als beste.

En er is een goed Nederlands gezegde 'dat duurkoop niet altijd goedkoop is'.

edrick3
door edrick3 Apr 16, 2019 om 17:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

er is een goed Nederlands gezegde 'dat duurkoop niet altijd goedkoop is'.
Iets van klok en klepel? ;-)
Het gaat hier over DURE fietsen.

Goedkoop is duurkoop betekent: als je ergens weinig voor betaalt, kun je alsnog duur uit zijn als wat je gekocht hebt van slechte kwaliteit is en dus al snel gerepareerd of vervangen moet worden. Deze uitdrukking gaat uit van de gedachte dat iets wat niet veel kost, vaak minder kwaliteit heeft dan iets duurs.
(Bron: o
nze taal)

edrick3
door edrick3 - Apr 16, 2019 om 16:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het is natuurlijk géén goede zaak dat spaken knappen.
Dat is een indicatie van slecht materiaal.
Zou zwaardere (?) spaken laten plaatsen.
En nog maar eens contact opnemen met Trek over de montagekosten.
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/support/
Mocht je niet tot een oplossing komen een klacht plaatsen op klachtenkompas (maar ben bang dat dat niet veel uithaalt): https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/trek/klachten/spaken-trek-fiets-breken-%21%21/details?complaintId=5d94f77f-167e-442e-ae32-b728fda2b258

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 16, 2019 om 18:21
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie zojuist de bijlage 'Zo' van de Regionale Dagbladen afgelopoen zaterdag en daar wordt TREK UM4+ inderdaad goed beoordeeld zij het niet als beste en specifiek als woon- en werkfiets. (cijfer 7,4, de beste heeft cijfer 8.0.)

th
door thielen12 - Apr 17, 2019 om 16:11
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ook bij mijn Trek braken de spaken naar 2 jaar mijn dealer heeft alles kosteloos vervangen voor dikkere spaken nu geen last meer.

Jean Festraets.
door Jean Festraets. - Apr 17, 2019 om 16:32
9 Antwoorden / 2 Vragen

Beste, Betreft EUROPA :  Nu 17-04-2019 16,20 uur is het zo, dat  sommige benadeling(en) ten koste benadeling van de consumenten /  die soms nadelige gevolgen voor het leven veroorzaken /: nogmaals te koste van de consumenten te bekostigen vallen. Voor Europa het NU verbied, laten ze het meestal nog maanden verder verkopen, voor dat verbod van kracht wordt. Dat verbod zou direct van kracht moeten zijn met verplichte terugname en onkosten betaling door de producent alsook een aangepaste DIRECTE "Boete" en DIRECTE vergoeding van de benadeelde consumenten tot einde oplossing voor dokter(s), medicatie(s) tot het volledig is op gelost en men geen benadeling meer ondervind. Hoe dit voorkomen ?:
Mijn gedacht voorstel::Laat Europa een verplichting maken die al de geproduceerde producten:  eerst, voor alles op de markt gebracht wordt, ook gezondheidsproducten, onderzoeken en naargelang dit onderzoek, het wel of niet toelaat op de markt te brengen en te verkopen, om alzo : eventuele  nadelige gevolgen van dien, voorkomend: uit te sluiten. Met vriendelijke groeten: Jean.F.

edrick3
door edrick3 Apr 17, 2019 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Waar slaat dit op? Bron? Wat heeft dit met spaken van doen? Gaat over medicatie?

gerbera
door gerbera Apr 18, 2019 om 15:31
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dit gaat over levering van alternatieve medicijnen, maar ook gebroken spaken zijn slecht voor de gezondheid;-)

anonimus
door anonimus - Apr 18, 2019 om 11:40
73 Antwoorden / 44 Vragen

Ik weet niet of het terecht is......maar ik heb me laten vertellen dat het breken van spaken ook te maken kan hebben met het persoonsgewicht die op de fiets zit. Het klinkt mij wel logisch in de oren dat een zwaar persoon meer druk op de spaken veroorzaakt dan iemand die niet zo zwaar is. Ik zou in uw geval de raad van sterkere spaken incl. hulsjes opvolgen anders blijft u met het probleem opgezadeld ben ik bang. Advies m.b.t. het gewicht vragen bij de rijwielzaak waar u de fiets laat maken.

gerbera
door gerbera - Apr 18, 2019 om 15:40
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zoals @anonimes als schrijft, bij aankoop van een (e-)bike wordt vaak alleen maar naar de fiets gekeken en niet of deze geschikt is voor de persoon die hem aanschaft. Niet voor niets worden bij dezelfde merken fietsen met dikkere spaken aangeboden. Mijn fietsverkoper wijst de klanten daar op en stelt dat de gemiddelde fiets zo'n 70 kilo kan hebben maar vele houden daar geen rekening mee. Het veelvuldig knappen van spaken heeft dus alles met het gewicht van de eigenaar te maken dus zou alle spaken wat dikkere laten vervangen, zeker in het achterwiel.