di
door dirk23 Jan 18, 2023 om 09:13
Auto & vervoer

Zelf pasoto maken voor verlenging rijbewijs

Is dit mogelijk via een site of een app? Dit is 2023 en iedereen heeft een professionele camera op zijn telefoon..

1948 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 18, 2023 om 09:48
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zou het kunnen, heb in mijn leven 100.000 of  meer gemaakt als fotograaf, maar als je denkt dat een app zaligmakend is, is mijn antwoord nee. Zoals hierboven vermeld kan je dat mits je je aan de eisen houd. Je moet ook wel over een goede printer plus papier beschikken. Maar voor die paar euro .............

Gr
door Grunn1 Jan 18, 2023 om 09:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dan weet je ook wel dat een camera van een telefoon van heel andere kwaliteit is dan een professionele camera.
Een printer is overigens niet meer nodig want een pasfoto mag digitaal aangeleverd worden.

Gr
door Grunn1 - Jan 18, 2023 om 09:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

De eisen aan een pasfoto zijn streng, gelukkig wel want anders kan iedereen met de huidige software van alles en nog wat doen met zij foto.
En nee niemand heeft een professionele camera op zijn telefoon. Telefoon camera's zijn niet te vergelijken met een professionele camera. Ooit wel eens afgevraagd waarom professionele camera's zo groot zijn en een telefoon camera een paar millimeter.

tdmduc
door tdmduc - Jan 18, 2023 om 10:24
703 Antwoorden / 2 Vragen

Smartphones hebben in principe geen professionele camera. Het wordt met het jaar beter maar helaas.

Mijn splinternieuwe OPPO telefoon heeft Hasselblad techniek aan boord en maakt verbazingwekkend goede foto's maar geen RAW functionaliteit bijvoorbeeld.

Zoals anderen hier al zeiden: er zijn strenge eisen aan een pasfoto en ze sturen je keihard terug bij een gemeentebalie als de foto niet voldoet; zonde van je tijd.

Gewoon effe naar de vakfotograaf, deze heeft ervaring en kent de valkuilen van de overheid.

getty
door getty - Jan 18, 2023 om 10:25
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Kijk hier eens

 https://pasfoto.me/hoe-werkt-het/?gclid=EAIaIQobChMI0rSng-bQ_AIVixWLCh2dywTdEAAYAiAAEgIfhvD_BwE

voor het geld en moeite zou ik dan toch maar naar een fotograaf gaan

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 18, 2023 om 10:26
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Ja , dat kan en als u op het i-net zoekt met zoeknaam 'pasfoto's dan ziet u een aantal on-line aanbieders waar u een zelfgemaakte foto, op basis van hun aanwijzingen, kunt maken, uploaden en door hen laten verwerken. U onntvangt dan, op basis van ook eigen ervaring of een áfdrukken retour die aan de gestelde eisen voldoen of ze worden niet geaccepteerd, normaliter behoeft u dan  niet te betalen.

Echter, gelet op hetgeen u dan als zelf fotgraaf moet voldoen om aan de specifike eisen (zie de info die @GETTY al gaf) is voor mij aanleiding om u te advisrene dat toch te laten doen bij een ondernemer die daartoe qua fotoapparatuur en verwerkingsapparatuur is uitgerust. U bent dan indien de daar genomen foto akkoord is en zelfs als de opname opnieuw gedaan dient te worden snel klaar. Zo er dan toch problemen zouden zijn m.b.t. de accepatie kunt u ook veel gemakkelijker uw beklag doen bij de betrokken ondernemer.
Afgezien daarvan: ik hen geen telefoons die een werkelijk professionele camera hebben.  (Ik heb zelf naast mijn telefoon met goede camera ook nog een professionele (reflex) etc.

Ergo, mijn antwoord, het kan, ik raad het u wel af.

gerbera
door gerbera - Jan 18, 2023 om 11:55
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Er is geen app voor nodig, er zijn fotoprogramma's die een telefoonfoto in pasforto's kan produceren, alleen hoe mooi en knap de foto ook is, is het maar de vraag of deze geaccepteerd wordt want zo professioneel zijn de telefooncamera's niet.

rj
door rjw - Jan 18, 2023 om 17:01
3238 Antwoorden / 5 Vragen

1 kerr voor niks naar het loket gaan is duurder dan pasfoto's door een prof te laten maken (als je eerlijk rekent).

th
door thieu - Jan 18, 2023 om 17:39
146 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk is het mogelijk om zelf een pasfoto te maken. Op zich is de kwaliteit van de telefoon-camera prima voor een pasfoto. Het gaat uiteindelijk om degene die de camera vast heeft die moet kunnen beoordelen of de foto aan alle eisen voldoet. Alleen zijn de eisen aan de uiteindelijke foto best streng, zoals dat de foto op hoogwaardig, glad fotopapier afgedrukt moet worden. (ik heb niets gelezen over het digitaal aanleveren. Wél wordt de foto bij de balie uiteindelijk gescand en op die manier digitaal gemaakt).
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identiteitskaart/eisen-pasfoto-paspoort-id-kaart

di
door dirk23 - Jan 19, 2023 om 13:52
249 Antwoorden / 137 Vragen

Om moeilijkheden te voorkomen ga ik toch maar gewoon naar de fotograaf. Daar kan je gelijk online verlenging aanvragen hoor ik,

Vraag: moet je per se de app op je telefoon hebben om je identiteit te checken? Ik verivieer mijn identiteit altijd  met gebruikersnaam, wachtwoord en sms check via de website.