Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 20:10
Auto & vervoer
Zijn elektrische auto's veilig?

In China is een elektrische auto onlangs ontploft in een garage....

Mijn vraag is :

Zijn elektrische auto's veilig?

2502 15 Rapporteer

jo
door jorisw - Apr 23, 2019 om 20:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er branden heel regelmatig brandstofauto's uit (alleen in Nederland al een paar per week). Zijn brandstofauto's veilig?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 20:35
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Joris,

Deze ontploffing gebeurde spontaan.

Ik bedoel natuurlijk niet door een pyromaan.....

ne
door neodutchio Apr 23, 2019 om 20:53
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Als je een vastloper in je motor hebt zal deze ook uitbranden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 21:33
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Het gaat hier om een ontploffing van een geparkeerde auto in een garage.
Dus geen rijdende auto.

jo
door jorisw Apr 23, 2019 om 21:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Vorige week zijn nog een paar auto's spontaan gaan branden in Hoek van Holland. Gewoon geparkeerd.

ne
door neodutchio Apr 23, 2019 om 22:03
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, mijn vorige benzine auto is ook in brand gevlogen. Is netjes onderzoek naar gedaan. Bleek een verkeerde moer gebruikt te zijn in de stroomtoevoer naar de zekeringenkast. Door het trillen bij het rijden zijn vonken ontstaan waardoor het is gaan smeulen. Dat smeulen is ontaard in een brandje. En dat terwijl de auto gewoon stil stond. Oftewel, het smeulen begon al tijdens het rijden en later na het parkeren ontstond de zichtbare brand. Dan kan je moord en brand gaan roepen dat benzine heel gevaarlijk is, maar het bleek achteraf gewoon een domme fout van een monteur.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 22:55
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Je maakt me wel nieuwsgierig Neodutchio.....

Om wat voor een auto ging het?
Bouwjaar?

ne
door neodutchio Apr 23, 2019 om 23:19
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Geen idee wat dat voor nut heeft, maar als u het zo graag wilt weten: Peugeot 2008 bj 2015. Maar dit had bij elk type auto kunnen gebeuren als je niet de juiste materialen gebruikt. Dus om nu te roepen dat alle 2008 modellen gevaarlijk zijn is nutteloos. Net zo goed dat ik de dealer niet zwart ga maken, fouten worden overal gemaakt. En deze fout is netjes opgelost.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 24, 2019 om 00:18
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Rij jij Peugeot en Opel tegelijk?
Je vertelde,dat je in een Opel Astra reed......

ne
door neodutchio Apr 24, 2019 om 07:28
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Ik reed vroeger in een Astra inderdaad. Privé reed ik tot onlangs Chevvy (klinkt iets leuker dan een Chevrolet Matiz) en zakelijk rij ik elke 3 tot 4 jaar een nieuwe. Nu een Megane, daarvoor een 2008, Fabia, Ibiza, enz.

ju
door juliomariner - Apr 23, 2019 om 20:17
1325 Antwoorden / 2 Vragen

Ook voor G A geldt: don't feed the troll

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 20:32
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Julio,

Die Ryan ging echt te ver met zijn gevloek!

Maar die verwarde persoon gebruikt verschillende namen.....

Door serieuze vragen te stellen, kunnen we hem ontmaskeren.....

tenormin
door tenormin Apr 23, 2019 om 21:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@ga, "wij" kunnen de verwarde persoon niet ontmaskeren. En of hij verward is? Denk het niet. Meer een clever persoon, want, met een ban, gelijk terug kunnen komen: ik vind het knap en ook: zou die kennis ook willen hebben. Ik heb maar één IP adres, maar mensen zoals..... zal ze worst zijn zijn, komen er gewoon weer op.

costnix
door costnix Apr 23, 2019 om 22:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin: Een ander IP-adres gebruiken schijnt niet zo moeilijk te zijn. Een VPN schijnt dit mogelijk te maken.
Het eerste deel legt uit wat VPN is en doet.
https://www.vpngids.nl/vpn-info/wat-is-een-vpn/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 22:39
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Costnix,

Dat is wel eng om te lezen!

tenormin
door tenormin Apr 23, 2019 om 23:33
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@costnix, zelfs daar ben ik te dom (of te lui) voor om al die trucs uit te voeren.

ju
door juliomariner Apr 24, 2019 om 10:38
1325 Antwoorden / 2 Vragen

Ik bedoelde het anders. G A is wat mij betreft ook een trol met zijn onzinnige vragen. Daarbij voldoen zijn vragen bijna standaard niet aan de forumvoorwaarden

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 24, 2019 om 11:48
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Julio,

Mijn vragen zijn wel degelijk zinnig!

Mijn topic over subsidie bij elektrische auto's is groot nieuws geworden en nu opgepakt door de politiek.

Ook heb ik aangetoond, dat elektrische auto's stroomvreters zijn.

Het is goed,dat consumenten kritisch en sceptisch zijn naar producten.

ju
door juliomariner Apr 24, 2019 om 11:52
1325 Antwoorden / 2 Vragen

Gelooft u zichzelf nog, dat door uw topic de politiek wakker is geworden?
Goh en u heeft aangetoond dat deze auto's stroomvreters zijn, vertel wat nieuws

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 23, 2019 om 20:19
7187 Antwoorden / 3 Vragen

lijkt mij momenteel niet veilig.
20.30,
 misschien is het beter als de batterij uit een stilstaande auto gehaald wordt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 20:22
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Sjoppie,

Nu er steeds meer elektrische auto's rondrijden,zien we ook de zwakke punten (lees: gevaarlijke punten).

costnix
door costnix Apr 23, 2019 om 21:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@sjoppie: De accu van een elektrische auto is alleen in een garage te verwijderen. Het gewicht is van zo’n accu bedraagt zo’n 250 kilo. Probeer dat maar eens te tillen :-)

sjjoppy
door sjjoppy Apr 23, 2019 om 21:09
7187 Antwoorden / 3 Vragen

@geborenAmsterdammer,
zonnepanelen zijn ook nog niet brandveilig.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 23, 2019 om 21:14
7187 Antwoorden / 3 Vragen

@costnix, dacht dat er meerdere batterijen in zo’n auto zaten. ;))

jo
door jorisw Apr 23, 2019 om 21:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@sjoppie: sommige CV ketels ook niet...

ne
door neodutchio Apr 23, 2019 om 22:06
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Zonnepanelen zijn een stuk onveiliger dan elektrische auto's. Nou ja, niet zo zeer de panelen zelf, maar wel de temperatuur die bereikt wordt onder de panelen. De gewone dampfolie's zijn niet bestand tegen hoge temperaturen en zullen in het optimaalste geval smelten. Nadeel is dan weer wel dat de isolatie minder goed werkt.

costnix
door costnix Apr 23, 2019 om 22:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn zonnepanelen liggen op de dakpannen. De folie zal bij mij niet smelten.

costnix
door costnix Apr 23, 2019 om 22:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@sjoppie: mijn neef heeft een electrische auto. Zodoende weet ik het.

ne
door neodutchio Apr 23, 2019 om 23:23
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Costnix, u wilt niet weten hoe warm het wordt tussen de panelen en de dakpannen. De gewone dampdoorlatendefolie onder de dakpannen smelten gewoon weg. Er zijn al systemen op de markt die onder de panelen warmtebakken hebben liggen om daarmee het water te verwarmen of het huis. Op zich zal het wegbranden van de folie niet het ergste zijn, echter heb je kans dat je isolatie vochtig wordt en daardoor zijn werkzaamheid verliest. Het wordt pas gevaarlijk als het gaat broeien.

marita5
door marita5 - Apr 23, 2019 om 20:21
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Geboren Amsterdammer ,

Lees hier eens ,

https://nederlandelektrisch.nl/test-reviews/veiligheid

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 20:28
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Bedankt voor de link Marita.

marita5
door marita5 Apr 23, 2019 om 20:31
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

tenormin
door tenormin - Apr 23, 2019 om 20:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Elektrische auto's zijn heel veilig. Dat er eentje in China is ontploft zegt natuurlijk niets over hoe veilig ze zijn. Wel, mijn idee dan, zijn het sluiperds in woonwijken, je hoort ze niet, maar da's een ander verhaal. Net als de e-bikes.

costnix
door costnix - Apr 23, 2019 om 20:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er ontploffen veel meer auto’s, die op benzine of LPG rijden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 20:34
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Costnix,

Ik bedoel een spontane ontploffing.
Dus geen pyromaan ofzo......

costnix
door costnix Apr 23, 2019 om 21:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het niet over pyromanen.
Ook dat spontaan ontbranden komt voor. Heb zelf een Volkswagen in de brand zien vliegen, terwijl deze aan het rijden was.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 21:35
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Costnix,

Het gaat hier om een geparkeerde auto in een garage, die is ontploft.

costnix
door costnix Apr 23, 2019 om 22:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Die kunnen ook ontploffen, op welke brandstof dan ook.

tdmduc
door tdmduc - Apr 23, 2019 om 20:32
704 Antwoorden / 2 Vragen
diumenge
door diumenge Apr 23, 2019 om 20:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit was een Tesla...

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 20:41
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo TDMDUC,

Deze cijfers maken mij juist nog meer ongerust.

De toekomst zal het uitwijzen....

Kijk maar naar die ontplofte hoverbords.....
Maar dat zijn nog kleine accu's......

diumenge
door diumenge Apr 23, 2019 om 20:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 20:44
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Bedankt voor de link Diumenge.

tdmduc
door tdmduc Apr 23, 2019 om 20:46
704 Antwoorden / 2 Vragen

Dus?(de link gaat over hetzelfde)

ne
door neodutchio Apr 23, 2019 om 20:48
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, vergeet de namaak telefoontjes uit China niet. Die beginnen ook spontaan te branden bij het opladen. Opvallend is wel dat een aantal artikelen niet door de Nederlandse keuring gekomen zijn en toch verkocht zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 21:36
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Het lijkt me sterk, dat het om een kopie van een Tesla gaat.....

ne
door neodutchio Apr 23, 2019 om 22:07
5149 Antwoorden / 12 Vragen

En wie zegt dat er geen amateur aan heeft liggen prutsen?

costnix
door costnix Apr 23, 2019 om 22:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Chinezen zijn berucht om het kopiëren van alles. (Er zijn nog meer landen waar dit voorkomt.)
Tesla gaat de boel onderzoeken. Als er sprake is van een vervalsing, zal het bedrijf echt wel bekend maken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 22:58
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Costnix,

Ik vrees,dat het de "slager is,die eigen vlees keurt"......

Ik zie gelijkenissen met de Stint.......: ongelukken worden stil gehouden.

ne
door neodutchio Apr 23, 2019 om 23:28
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, ook ik zie gelijkenissen bij u en ****. Bang voor alles, nergens mee eens en haalt er een hoop nutteloze randzaken bij.
Natuurlijk wil Tesla weten waardoor het ontstaan is. En ja, bij 1 voorval is de kans zeer klein dat Tesla speciaal naar Amsterdam rijdt om u uitleg te gaan geven.
Over de Stint is het heel makkelijk. Niet elk ongeluk wordt geregistreerd. Niet overal komt politie bij om een PV op te maken. En niet elk ongeval wordt gemeld. Dus wordt het stilgehouden omdat de fabrikant het in de doofpot doet, of omdat er geen registratie is? Met scootmobielen gebeuren ook veel ongelukken. Maar u en ik zullen nooit te horen krijgen hoe veel. Omdat je simpelweg alleen de ergste gevallen in de media zal zien en niet de kleinere ongelukken.

tenormin
door tenormin Apr 23, 2019 om 23:39
16829 Antwoorden / 108 Vragen

De Stint komt, na verbetering, weer terug met nu, de juiste aanpassingen. Naar ik hoop.

tdmduc
door tdmduc - Apr 23, 2019 om 20:43
704 Antwoorden / 2 Vragen

Leuke vragen stelt die Gr Amsterdammer altijd hé?

-23 apr. 2019 om 20:10 Auto & Vervoer ►  Zijn elektrische auto's veilig?
-30 mrt. 2019 om 10:40 Auto & Vervoer ►  Zijn elektrische auto's niets zonder subsidie?
-15 mrt. 2019 om 23:32 Geldzaken & Recht ►  Wanneer wordt Post NL weer sociaal?
-14 mrt. 2019 om 19:14 Vrije tijd & Tuin ►  Waarom geen elektrische formule 1?
-6 feb. 2019 om 18:55 Geldzaken & Recht ►  Waarom geen geldautomaat naast het politiebureau?
-21 dec. 2018 om 01:50 Winkels & Webshops ►  Chaos bij PostNL
-8 dec. 2018 om 11:36 Voeding & Gezondheid ►   Waarom zijn veel eieren bevrucht?
-12 nov. 2018 om 19:49 Geldzaken & Recht ►  Kunnen we Sinterklaas en Kerst combineren?
-8 nov. 2018 om 10:03 Voeding & Gezondheid ►  Kan Nederland de JSF wel betalen?
-6 nov. 2018 om 10:31 Voeding & Gezondheid ►  Waarom is er marktwerking in de zorg?

Volgens mij is de Google-knop kapot of Sesamstraat is afgelopen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 20:47
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Erg grappig bedoeld TDMDUC,

Toch was mijn topic over subsidie bij elektrische auto's groot nationaal nieuws in de media,en de politiek grijpt nu in......

tenormin
door tenormin Apr 23, 2019 om 20:49
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@TDMDUC, één opluchting: de Fabeltjeskrant komt terug.;-)

ne
door neodutchio Apr 23, 2019 om 20:52
5149 Antwoorden / 12 Vragen

De politiek leest mee op dit forum? Dan kan het gokken gaan beginnen, welke politicus zou Royan zijn?

tdmduc
door tdmduc Apr 23, 2019 om 20:54
704 Antwoorden / 2 Vragen

"Toch was mijn topic over subsidie bij elektrische auto's groot nationaal nieuws in de media"

Waarom lanceer je de vraag dan nog hier op dit forum waar het niet voor bedoeld is?

ne
door neodutchio Apr 23, 2019 om 20:57
5149 Antwoorden / 12 Vragen

TDMDUC, laat onze Amsterdamse vriend maar in de waan dat zijn topic op een topic die voor andere zaken bedoeld is per toeval op de landelijke agenda terecht is gekomen. Ik denk niet dat het een gelinkt is aan het ander.
Ik kan ook een topic openen met een politiek vraagstuk die toevallig binnenkort op de agenda in Den Haag staat. En dan maar roepen dat ik het op de agenda heb laten zetten.

tdmduc
door tdmduc Apr 23, 2019 om 21:00
704 Antwoorden / 2 Vragen

Effe GOOGELEN levert mij deze informatie uit 2016!!!

https://www.volkskrant.nl/economie/zijn-elektrische-auto-s-onveilig~bc08f975/

Er ontstond brand. Gevaarlijk.

Zeker. Al is het niet verwonderlijk dat ook de hoofdaccu in de bodem van de auto beschadigd is geraakt. Doordat stukken zijn afgebroken, konden kortsluiting en oververhitting ontstaan en brand uitbreken.

Een brand in de hoofdaccu van de Model S kan tot 24 uur duren, en daarbij kunnen giftige dampen vrijkomen als koolmonoxide, zwavelzuur, nikkel en kobalt, meldt Tesla in zijn Handleiding Noodsituaties. Gelukkig is blussen relatief eenvoudig. 'Met water, water en nog eens water', zegt een woordvoerster. Door te koelen dooft het vuur, al moet de brandweer wel blijven controleren of door de kortsluiting niet opnieuw oververhitting optreedt. 'Temperatuur speelt een essentiële rol bij de (in)stabiliteit van Li-ion accu's', zegt hoogleraar Peter Notten Energy Materials and Devices van de TU Eindhoven. 'Dus ik kan me voorstellen dat koelen van levensbelang is.'

Ondanks de nare afloop voor de bestuurder, laat de crash zien dat een elektrische auto niet onveiliger hoeft te zijn dan een conventionele auto. Hoewel de brandstoftank van benzineauto's en diesels meestal zeer goed beschermd boven de achteras ligt (dit deel van de verongelukte Tesla was goeddeels intact), bestaat de kans dat een leiding of de tank bij de geweldige klap was gescheurd en er benzine over de hete uitlaat of motordelen was gelopen. Een gewone auto had dus ook heel goed in brand kunnen vliegen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 21:38
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo TDMDUC,

Het gaat hier om een ontploffing bij een geparkeerde auto in een garage.

ne
door neodutchio Apr 23, 2019 om 22:09
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, hoe lang voor de ontploffing zou er al iets liggen te smeulen? Het is niet ineens van boem, dat heeft langer tijd nodig. De auto kan al met kortsluiting binnen gezet zijn.

tijger1
door tijger1 Apr 23, 2019 om 22:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@GA
Er ontploffen wel meer auto’s  in garages. U vindt zeker dat de overheid daar naar moet kijken? Gratis brandblussers op kosten van de overheid of zo?

ne
door neodutchio - Apr 23, 2019 om 20:47
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Wij mochten vroeger in het buitenland nooit met onze LPG in een parkeergarage parkeren. Bij starten kon er een vonkje vrijkomen die de auto in brand kon zetten. Is LPG daarom ook onveilig?

Er stort ook wel eens een vliegtuig naar beneden, wil je dan nog wel in Amsterdam wonen?

Een auto zal nooit spontaan gaan branden. Stukje natuurkunde: voor ontbranding heb je de juiste temperatuur, een brandbare stof en zuurstof nodig. Zal er kortsluiting ontstaan, dan komen die 3 samen en krijg je brand. Daar is dus een oorzaak voor. Kortsluiting is niet iets dat vanzelf gebeurd, daar is een handeling aan vooraf gegaan. Slechts 1 voorbeeld van brand is niet representatief voor alle auto's.

Om Robert Long te citeren: Ben je bang voor morgen, moet je vandaag gaan hangen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 21:49
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Het gaat hier om een elektrische auto.

Persoonlijk heb ik liever,dat een onafhankelijke partij/organisatie de ontploffing onderzoekt.
Misschien als zoiets in Nederland gebeurt,kan de de Onderzoeksraad voor Veiligheid dit doen?

Om Doe Maar te citeren :"Is dit alles oehoehoehoe,
is dit alles oehoehoehoe, is dit alles wat er is".......

jo
door jorisw Apr 23, 2019 om 21:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@amsterdammer: conventionele auto's vliegen meestal ook in de fik door elektrische problemen.

Volgens mij past dit onderwerp meer in de trend dat alles wat nieuw is bij voorbaat gevaarlijk is. Mensen ontwikkelen zich kennelijk maar heel langzaam, want dit gedrag komt al eeuwenlang voor.

ne
door neodutchio Apr 23, 2019 om 22:00
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Inderdaad, is dit alles? En dan wilt u meteen allerlei onderzoeken? Er is niets soortgelijks in Nederland gebeurd, dus van onderzoeken is nog lang geen sprake. Na 1 voorval in China zal hier niets gaan gebeuren.
En dat het om een elektrische auto gaat kan iedereen lezen. Deze zijn echt niet veiliger of onveiliger dan auto's met andere brandstoffen. LPG is ook niet verboden geraakt nadat er auto's zijn afgebrand.

gerbera
door gerbera - Apr 23, 2019 om 22:26
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Och China is zo ver weg en het gaat maar om 1 auto. Om je dan af te vragen of ze veilig zijn. Dit kan ook met een benzine, LPG, diesel of wat voor brandstof dan ook gebeuren.

Iv
door Ivo W - Apr 23, 2019 om 22:41
729 Antwoorden / Vragen

Het feit dat je het hier nieuwswaardig vindt dat er ergens aan de andere kant van de wereld een elektrische auto is ontploft, zegt best veel over deze vorm van (brand)veiligheid.

Namelijk dat die veiligheid best hoog ligt. Wanneer elektrische auto's dagelijks bij bosjes op deze manier spontaan zouden ontbranden, zou het namelijk nauwelijks nieuwswaardig zijn en dergelijk 'nieuws' niet verder komen dan een paar zinnen op pagina 7 van het lokale krantje.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 24, 2019 om 00:39
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Ivo,

De elektrische auto wordt gezien als "het ei van Columbus"......

Maar ik heb al aangetoond, dat het stroomvreters zijn..... (stroom is energie).

Als blijkt,dat het "tikkende tijdbommen" kunnen zijn,dan moeten we als consument op ons hoede zijn......

tenormin
door tenormin Apr 24, 2019 om 01:15
16829 Antwoorden / 108 Vragen

GA. "Ik heb al aangetoond". Man, wat ben jij een egotripper.

ne
door neodutchio Apr 24, 2019 om 07:30
5149 Antwoorden / 12 Vragen

En gelukkig kunnen we stroom uit de lucht halen.

Iv
door Ivo W Apr 24, 2019 om 07:45
729 Antwoorden / Vragen

GA: natuurlijk zijn het "stroomvreters". Maar benzine auto's gebruiken aanzienlijk meer energie. Zelfs wanneer de stroom wordt opgewekt met een gas-, olie of kolengestookte energiecentrale en alle rendementsverliezen worden meegerekend (en we dat ook voor benzine doen) is de elektrische auto onderaan de streep veel zuiniger dan zijn broertjes en zusjes die op fossiele brandstoffen rijden.

U heeft dan ook niets nieuwswaardigs 'aangetoond'.

lo
door lovewinnie Apr 24, 2019 om 08:06
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Pas wanneer elektrische auto over de ca 200.000 km zit wordt hij beter voor het milieu  Daarvoor maakt het niet uit en is hij niet beter of zuiniger .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 24, 2019 om 12:02
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Uit de cijfers,die Neodutchio ons gaf,zijn er nog niet zo veel elektrische auto's, die rondrijden in Nederland.

Een Tesla Model S weegt al 2108 kilo's!

Je kunt wel nagaan wat er gebeurt als zo'n zwaargewicht frontaal botst op een kleine auto.....

Ook ben ik benieuwd of de maatschappij klaar is om al die accu's te recyclen tegen een betaalbare prijs.....

ne
door neodutchio - Apr 23, 2019 om 23:35
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, op dit moment staan er 202.624 elektrische voertuigen geregistreerd in Nederland.
FEV: 49416
E-REV, PHEV: 97.275
FCEV: 59
Bedrijfsauto onder de 3500kg: 3.427
Bedrijfsauto boven de 3500kg: 98
Bussen: 411
Motorfietsen: 620

De rest de u zo gehate brom- en snorfietsen en anderen voertuigen. Meer dan 200.000 voertuigen en nog steeds geen parkeergarage afgebrand daardoor. Hoe realistisch is uw angst?

Gr
door Grunn1 Apr 23, 2019 om 23:45
1427 Antwoorden / 18 Vragen

GA is niet bang voor brand maar zoekt gewoon aandacht door steeds vragen te stellen die niet persoonlijke consumenten vragen zijn. nee GA dat zijn het niet. En met je antwoorden val je steeds in herhaling. Ga iets nuttigs doen.

Gr
door Grunn1 - Apr 23, 2019 om 23:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

GA stop toch eens met deze onzin. Kom je aandacht te kort ofzo of heb je teveel vrije tijd en weet je niet wat je er mee aan moet?
En het maar raar vinden dat je een ban krijgt voor nin consumenten vragen, nee dat is dit niet. Je leest weer eens een verhaal in het nieuws en je hebt weer iets om aandacht voor te vragen.
Heb je zelf een Tesla? Denk het niet want je hebt een oude Suzuki waarvan de kans dat die in brand vliegt vele malen groter is.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 24, 2019 om 00:32
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Epcot,

Jij beslist het niet of een topic thuis hoort op dit forum.

Als je goed hebt gelezen, heb ik mijn Suzuki Jimny niet meer.....
Die Suzuki is trouwens steviger gebouwd dan die Renault van jou......
Wel de looks maar je komt niet ver in het terrein zonder 4 wielaandrijving.....

Gr
door Grunn1 Apr 24, 2019 om 01:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen

GA ik stel niet van die nutteloze vragen. Mijn Renault is aardig wat beter en comfortabeler dan welke 4 wiel aangedreven Suzuki ook en 4 wiel aandrijving heb ik niet nodig want ik rij alleen op verharde wegen.
Mischien bepaal ik niet wat hier wel of niet thuis hoort maar de redactie wel en die heeft je al vaker op je vingers getikt omdat jouw vragen niet aan de voorwarden voldoen. Ook deze vraag heb ik daarom wederom gerapporteerd en gevraagd om hier definitief iets aan te doen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 24, 2019 om 12:08
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Epcot,

Hier in Amsterdam noemen we jouw houding "matennaaien"......

Erg kinderachtig om bij de redactie te klagen over mijn topics.

Je kunt ook simpel het niet lezen.

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2019 om 00:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geboren Amsterdammer is net zo’n trol als die dwaas van het weekend.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 24, 2019 om 00:27
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Ik heb jouw negatieve opmerking maar weer gerapporteerd Tijger 1......

tenormin
door tenormin Apr 24, 2019 om 01:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

En wat verrekte jammer dat DAAR nu juist de redactie niets mee doet. Ik bedoel dus dat tijger1 voor haar opmerking echt niet verwijderd zal worden. Jij bent ook een grote kandidaat voor verwijdering maar ja, zal ook wel terugkomen als man met baard, zonder kruisen.

ju
door juliomariner Apr 24, 2019 om 11:57
1325 Antwoorden / 2 Vragen

Dan moet G A mij nu ook maar rapporteren want ik ga hem nu:    let op     een enorme mafkees noemen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 24, 2019 om 12:13
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Erg kinderachtig.........

ju
door juliomariner Apr 24, 2019 om 12:36
1325 Antwoorden / 2 Vragen

Nee dit soort onzinnige topics openen alleen om aandacht te krijgen, dat is volwassen

lo
door lovewinnie - Apr 24, 2019 om 08:04
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Het blijft een accu in de volle zon. Met de nodige risico's. Bij mijn buurvrouw is gisteren elektrische fietst ontploft  Heb de mijne maar in de schaduw gezet (past niet in schuur, kind moeder duo tandem). Met auto's zal zelfde risico zijn al zullen deze wel wat hogere temperaturen aankunnen hoop ik.
Veilig, tja vast niet altijd maar denk in meeste gevallen combinatie van verschillende factoren

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 24, 2019 om 12:12
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Interessant Lovewinne.....

Kun je een foto plaatsen van die ontplofte elektrische fiets?

lo
door lovewinnie Apr 24, 2019 om 13:07
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Zal straks de buurvrouw vragen. Ze is werken nu.

lo
door lovewinnie Apr 24, 2019 om 13:11
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Het gebeurd volgens de verzekering (fiets was verzekerd gelukkig)   toch wel z'n 2x per week dat er lithium accu's spontaan in brand vliegen. En daar vallen ook elektrische fietsen onder. Dat er nog geen dode zij bevallen is kwestie van tijd

ju
door juliomariner Apr 24, 2019 om 14:11
1325 Antwoorden / 2 Vragen

G A u lijkt wel zo'n watertandende idioot die achter ambulances aan rijd om zo veel mogelijk ellende en menselijk leed te zien. Of hebt u zich nu omgeschoold tot onderzoeksjournalist