lo
door loekenmariska Jan 5, 2013 om 14:43
Auto & vervoer

Zoveel duurder(arriva)

Mag het zomaar dat een abonnement 35 duurder mag worden.

Zoals veel mensen had ik een abonnement voor 145 euro, daarmee kon ik van huis naar mijn werk.
Nu moet ik 180 euro betalen voor een bus waar ik maar 2 keer op een dag gebruik van kan maken, in het weekend rijd hij niet.
De tijden zijn in de ochtend 7.11 8.11 en 9.11 van den haag naar aphen, terug gaat de eerste om 14.47 en de laatste om 16.74 tussendoor gaat er niets.

Ik was 145 euro per maand kwijt en nu met een extra kaart om op het cs in den haag te komen 239,95 per maand.

Dit is toch te gek van woorden, en ze willen dat meer mensen gebruik maken van het openbaarvervoer.

1665 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2013 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat mag, ja. En dit is meer een topic voor discussie. Niet dat er iets aan te doen valt. Misschien een brommer aanschaffen?

jo
door jorisw - Jan 5, 2013 om 16:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De kosten voor het vervoersbedrijf stijgen ook (denk aan brandstof, en loonkosten, CAO +4% in anderhalf jaar), dus niet onlogisch dat dit wordt doorberekend.

lo
door loekenmariska - Jan 5, 2013 om 18:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Een brommer ja van voorburg naar alphen, nee geen optie.

Maar duurder ben ik het mee eens maar even 93 euro vind ik een hoop geld.

sw
door swat1500 - Jan 5, 2013 om 22:36
3855 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alleen meer mensen in het OV maar ook meer mensen dichter bij huis gaan werken.

je
door jenie - Jan 5, 2013 om 22:46
36 Antwoorden / 24 Vragen

Wij hebben hetzelfde probleem met Arriva. Arriva heeft de treindienst overgenomen van Syntus met ingang van 9 december. Het traject Arnhem-Winterswijk/Doetinchen.

Nu zit mijn zoon op speciaal voortgezet onderwijs in Didam en wonen wij in Duiven. Voorheen betaalde ik met een zg sterrenabbonement € 48,-- per maand en nu Arriva deze abbonementen niet meer erkend moet hij op een OV chipkaart reizen en betalen wij zo rond € 65 euro per maand. Dit is inclusief een abbonement van € 16,50 wat je moet afsluiten per maand voor 55% scholierenkorting.

Ik vind het een forse stijging en het mooie is sinds Arriva op het traject rijdt zijn er storingen, treinen die niet rijden, forse vertragingen etc. Dus echt geen waar voor je geld.

Ben er dan ook niet tevreden over!

Gr.
Jenie

di
door dinie62 - Jan 7, 2013 om 10:40
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ook mijn dochter moet met Arriva en RET naar school, afstand 15 km Papendrecht naar Marconiplein
dit was eerst een 4ster abonn. van € 95,00 p/maand. Nu komen wij op € 175/200 uit, en dan kan ze niet eens onbeperkt in Rotterdam rondreizen zoals eerst. Dus een prijstijging van bijna 100% - hoe willen ze dit in vredesnaam verklaren . We mogen niet meer omrekenen van ouderwets gezegd dus ongeveer 400 gulden om even naar school te mogen gaan !!

di
door dinie62 - Jan 7, 2013 om 10:42
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jorisw schreef op zaterdag 5 jan 2013, 16:42]De kosten voor het vervoersbedrijf stijgen ook (denk aan brandstof, en loonkosten, CAO +4% in anderhalf jaar), dus niet onlogisch dat dit wordt doorberekend.

4% vehoging kan ik mee leven maar bijna 100% / wil ik ook wel in mijn loonzakje !!!

zoekster
door zoekster - Jan 7, 2013 om 12:17
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Er zijn meer mensen die problemen hebben met de veranderde abonnementen van Arriva
klik HIER

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2013 om 12:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@dinie: 15km. kan je natuurlijk ook met fiets of brommer/scooter doen!

In Limburg betaalt de provincie die vergoeding. Provincies bepalen hun eigen beleid, heeft de landelijke politiek verder niets mee te maken.

N.B. Trouwens erg vervelend dat steeds meer mensen een reactie in meerdere topics plaatsen! Nergens voor nodig.

di
door dinie62 - Jan 7, 2013 om 23:40
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 7 jan 2013, 12:20]@dinie: 15km. kan je natuurlijk ook met fiets of brommer/scooter doen!

In Limburg betaalt de provincie die vergoeding. Provincies bepalen hun eigen beleid, heeft de landelijke politiek verder niets mee te maken.

N.B. Trouwens erg vervelend dat steeds meer mensen een reactie in meerdere topics plaatsen! Nergens voor nodig.

vanaf Papendrecht naar noordzijde Rotterdam is als meisje zijnde niet echt ideaal op een fiets
zeker niet als je van 0815 tot 1730 uur op school moet zijn. Ik snap dat in Limburg de provincie betaalt, het zou echter landelijk gelijk moeten zijn/ Verder nog excuses dat ik PER ABUIS ook in een ander topic geplaats heb, ben niet zo ervaren als sommige anderen met dit soort dingen.

il
door ilseartz72 - Jan 11, 2013 om 16:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb t zelfde probleem. Ik had voor mijn dochter een 5 sterren abb.En daar mee kon ze van deur tot school dus ook stadsbus.(onbeperkt)
Nu zou ik voor haar een altijd korting kaart moeten nemen, om naar school en stage te kunnen.
Voor haar zou ik ipv van 123 euro nu 220 euro kwijt zijn en dan heeft ze nog niet eens de stadsbus, dus moet ze op de fiets naar t station.En niet meer onbeperkt reizen.IK vind het een absurde verhoging.