Iedere zaterdag om 19.05 uur op
ew
door ewwas Apr 2, 2006 om 15:00
Computers & telefonie

18+ sites blokkeren

Hoe kan ik 18+ sites blokkeren.

11230 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 2, 2006 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Google eens op 'parental control'.

Echt waterdicht is het overigens nooit, want deze branche is er niet bij gebaat zich netjes aan de code te houden. Is het voor de bescherming van kinderen? Beter zou zijn om ze te leren dat ze daar niet op moeten klikken en wat de consequenties zijn als ze het toch doen.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2006 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

onze oudste zoon die meerderjarig is die komt vrijwillig op die site, maar onze minderjarige kinderen komen ook op die zelfde pc. Ik heb mijn zoon al aangesproken en het verboden om op die site te komen, maar dat lapt hij aan zijn laars. Nu ik ik die site blokkeren.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2006 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, dat zal moeilijk blijven met de oudste, iemand die wíl roken krijg je niet met dwang van het roken af.

Wat wel kan om de jongsten daarvoor te behoeden, is om de kinderen elk hun eigen login op de pc te geven, zo kunnen ze alleen hun eigen informatie zien zolang die niet op de algemene locaties worden opgeslagen.

In het bijzonder is dan de History en de Favorites per gebruiker apart en dat kan een heel stuk schelen. Laat de oudste in ieder geval z'n verantwoordelijkheid nemen z'n jongere broers/zussen te helpen beschermen.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2006 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens, als het één bepaalde site is, dan kun je die via de router of firewall wel blokkeren, hoewel het voor een beetje wizkid niet zo heel moeilijk is om daar weer omheen te kunnen.

Verder is het natuurlijk niet leuk om in een gezien voor politie agent te moeten spelen.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2006 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens, als het één bepaalde site is, dan kun je die via de router of firewall wel blokkeren, hoewel het voor een beetje wizkid niet zo heel moeilijk is om daar weer omheen te kunnen.

Verder is het natuurlijk niet leuk om binnen het gezin voor politie agent te moeten spelen.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2006 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hee, deze was net niet geplaatst. VARA, WAAR BLIJVEN DIE EDIT  EN DELETE KNOPPEN???

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 03:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi.

Ik weet niet of je al een virusscanner hebt.

Zo ja vraag ik je toch om de 90-dagen testversie van Trend MicroTM PC-cillinTM Internet Security 14 uit te proberen.

Nederlandse Evaluatie versie te downloaden bij url : http://products.trendmicro-europe.com/tis14nl_1491_eval90.exe

Het programma is namelijk precies het antwoord op u wens.

Het heeft niet alleen een intelligente site filter, maar voorkomt ook dat niet uw kinderen bepalen, maar u alleen wat er toegankelijk is op uw eigen pc, tevens is die instelling paswoord protected en dus alleen door u instelbaar.

quote "Via de functies voor ouderlijk toezicht kunt u de activiteiten van uw kinderen op internet beheren door websites en ongewenste inhoud te blokkeren. Het is zelfs mogelijk om verschillende instellingen te maken, één voor elk gezinslid. "

Dit is nog een simpele uitleg, als je het programma uitprobeert kom je er achter dat het dus wel mogenlijk is om je kinderen normaal gebruik te laten maken, van de pc en dus het internet, zelfs als ze slim denken te zijn.

Kijk ook bij

http://www.microsoft.com/belux/nl/athome/security/children/kidsonlinetips.mspx

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 07:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi allemaal ,

ik heb er een kinderslot op gezet als goed is kom je die daar tegen

ja de nieusgierige onder de jeugd kunnen  dat kinderslot ook openen

ik geloof dat dat alleen is als ze de code  kennen

ik heb geen kinderen maar moet dat niet op de computer

mijn vrijgezelle zwager zit ook wel eens op de computer

en tot ergenis van ons en gevraagd of hij die sites niet meer wildde bezoeken

de kerel is 38 maar hij is wel bij ons op bezoek en heb wel de computer voor zakelijk gebruik

dus vandaar dat ik het zo heb gedaan

groetjes marloes

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon laten kijken.Wat mag, is snel niet leuk meer. Zo hebben wij het ook gedaan. Nadat wij voor het eerst internet hadden heb ik zelf geroepen: kijk eens op sex. Nou lachen hoor, al die blote borsten en meer.

Na een paar dagen zaten ze al snel op sites, die hen wel intresseerden.

En ach, wat ze thuis niet krijgen halen ze elders, nou dan maar liever thuis. Hebben we nog een beetje zicht op alles.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet dan naar het Configuratiescherm gaan, dan dubbelklik op Internet-opties. Klik op de tab "inhoud". Klik bij Internet-restricties op Inschakelen. Dan moet u instellen wat gebruikers mogen zien aan video's, foto's of geluid. Bij "Goedgekeurde website's" kunt u websites toestaan of blokkeren. Dan moet u naar "Algemeen" om het selectievakje "Gebruikers kunnen websites zonder restricties bekijen inschakelen, en :"Supervisor kan een wachtwoord typen zodat gebuikers inhoud kunnen bekijken waarvoor restricties gelden" uitschakelen. Daarna wordt u gevraagt een wachtwoord op te geven. Bij windows XP kunt u ook een geheugensteun opgeven. Hopelijk heeft u er wat aan! Bij mij werkt het prima!

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet niet of u via adsl of kabel internet, maar Zeelandnet heeft een speciaal kabelabonnement voor o.a. de gereformeerden onder ons, waarop in hun ogen "foute sites"niet kunnen worden doorgegeven. Bezoek www.zeelandnet.nl, en kijk dan bij kliksafe.Succes en sterkte met uw opgroeiende jongelingen.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gratis programma Blue Coat K9 Web Protection is misschien wat voor u. Deze is helemaal in te stellen en te beveiligen met een wachtwoord wat u alleen weet en eventueel aan uw oudste zoon kan geven. Zo kunnen de jongere kinderen er niet op komen.

Kijk eens op http://www.k9webprotection.com voor meer informatie.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, maar via www.wikipedia.nl de encyclopedie dus, kom je ook woorden als Penis tegen en je kunt doorlinken, als het woord gefilterd word ga je gewoon naar de Russische, met andere letter, en dan werkt het filter niet meer...

Meestal is de eerste keer leuk en daarna niet meer, meestal is het veel van hetzelfde, en ook chatsite's gaan niet vrijuit...

op www.solomio is ook 18+ en deze geeft beelden door, en worden door geen enkel filter gezien.

Het ging mij erom of de filter alles eruit halen, nee dus...  maar verder, als de kids slim zijn kunnen ze na afloop geschiedenis en Cookie's wissen en dan zie je niets meer.

Op scholen leer je hoe je filters en zo kunt uitschakelen, net als de copyeer beveiligingen, en hoe je gedownloade films die je verkoopt kunt beveiligen tegen Copy's zodat je meer verkoopt, en als mijn zoon van 9 mijn al moet helpen, Uw kids zijn vermoedelijk al ouder, dus zouden nog beter moeten zijn.

Poep en plassex zijn extra goor, en dan willen ze zelfs niet kijken, en  Dialers en zo, ook tering zooi, en virussen, ik mag niet meer laten zien hoe slecht deze pagina's zijn...

dus kind van 9 verteld aan oude vader.....

veel succes...gozik.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon een provider zoeken die een goed filter aanbied. Zelf heb ik gekozen voor solcon, een provider die een goed functionerend filter heeft, kom ik eventueel "gaten" in het filter tegen dan kan ik die mailen. Kijk eens op solcon.nl

Maar 100% afschermen is onmogelijk omdat er altijd wel sites zijn die in een verborge hoekje een en ander aanbieden

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik zelf NETNANNY.    Het is een goed en uitgebreid programma.

Het blokkeert alles van sex tot geweld.

Maar ook bebaald taalgebruik in msn.

en je kunt instellen hoelang elk kind per dag mag internetten.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil iedereen bedanken voor alle antwoorden die er gegeven zijn. Ik moet nog wel het één en ander uitproberen, maar het zal vast wel lukken.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het maar 1 site is die u wilt blokkeren dan kunt u naar C:\WINDOWS\system32\drivers\etc gaan en

127.0.0.1       localhost
127.0.0.1       www.site.com

in het hosts bestand zetten (www.site.com  ff vervangen door de  url van de te blokkeren site).

Het systeem kan dan geen verbinding met deze site maken omdat het adres dan naar zichzelf verwijst.

En dan maar hopen dat ze niet op de hoogte zijn van het bestaan van dat hosts bestandje...

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het programma Naomi is een filter voor het internetverkeer waarmee ouders hun kinderen kunnen beschermen tegen ongewenste content, zoals erotisch of gewelddadig getint materiaal. Het programma filtert niet alleen gegevens die opgevraagd worden door een browser maar bijvoorbeeld ook chat- of p2p-programma's. Voor meer informatie verwijzen we jullie door naar de Nederlandstalige handleiding. Versie 3.2.60 is sinds kort beschikbaar met de volgende aanpassingen sinds de laatste vermelding in de meuktracker

M.vr. gr. Willymilan

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tevreden met uw huidige internetprovider, maar wel geïnteresseerd in een Filter dat u beschermt tegen ongewenste sites?

Tot voor kort was gefilterd internet alleen verkrijgbaar met een internetabonnement bij EO-FilterNet.
FilterNet heeft nu een nieuwe abonnementsvorm. Onafhankelijk van uw
internetprovider (bijvoorbeeld Planet, Het Net of uw kabelmaatschappij)
kunt u een abonnement op FilterNet afsluiten. U behoudt uw emailadres
en alle andere mogelijkheden, maar sluit wel het filter aan. Net zoals
een virusscanner: deze kunt u ook onafhankelijk van uw emailadres en
provider activeren.

Dit
klinkt wellicht vreemd. FilterNet filtert immers ongewenste websites,
waardoor minder te bekijken valt? Inderdaad, maar omdat FilterNet
ongewenste, pornografische en agressieve websites filtert, blijft
alleen die informatie over die u en uw kinderen met een gerust hart
kunnen ontdekken. En dat is meer dan u denkt. Informatieve sites over
alle onderwerpen blijven gewoon beschikbaar. Een grote en rijke
internetwereld blijft over!

kopieer de volgende link in de adresbalk van uw browser en lees eens rustig door

[url=http://nl.sitestat.com/klo/eo/s?banner.Aanmeldbanner_FN&ns_type=clickout&ns_url=%5Bhttp://signup.filternet.nl/aanmelden"]http://nl.sitestat.com/klo/eo/s?banner.Aanmeldbanner_FN&ns_type=clickout&ns_url=[http://signup.filternet.nl/aanmelden[/url]]

kosten zijn € 1,95 per maand.

Zelf gebruik ik dit filter nu drie maanden en ik mag gerust zeggen tot volle tevredenheid.

groeten,

Donar

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 07:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het met Jank eens. Gewoon een paar keer wat bloot laten zien en de lol is ervan af. '

Daarnaast hebben wij de PC gewoon beneden staan, in de keuken. Daar hebben we de mogelijkheid voor. Dus onze meiden kunnen, toch gecontroleerd, hun gang gaan. En dat geldt dan voor bloot maar ook voor al die wantoestanden op MSN. Wat daar allemaal geroepen wordt tegen elkaar. Doordat ze beneden zitten kun je toch vanuit je ooghoeken meekijken en het een halt toeroepen als het tè erg wordt. Als je het duidelijk uitlegt snappen ze het nog ook, waarom je dit niet wilt.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 08:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt alles blokkeren en naar wens inrichten met behulp van krowser. Te vinden op KROWSER.NL    Succes !!

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Twee dingen: er wordt gevraagd naar een mogelijkheid om 18+ sites te weren en er komt veel advies dat het maar moet wennen want zo is het nu eenmaal en dan maar een beetje bloot.
Hoezo deze adviezen die geen antwoord geven op de vraag die gesteld wordt, waar bemoeid iedereen zich mee is mijn gedachte dan.
Verder vindt ik de tip dat je de computer beneden hebt staan een hele goede, precies wat waar we de laatste tijd op radio en tv over horen i.v.m. pesten via de computer.
Voor de rest wil ik niemend voor z'n kop stoten, wat ieder doet moet hij voor zichzelf verantwoorden.

groet,

Donar

ve
door verwijderd - Apr 5, 2006 om 03:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi voor iedereen die nog steeds denkt, onder dit genoemde topic dat het niet werkt.

De trail van Trend Micro Internet Security bevat een intelligente sitefilter.

Daarmee wil ik zeggen het blocked porno sites maar laat een bv. normale sexuele voorlichtings pagina weer wel toe.

Tevens is het hele programma een aanrader, als je te maken heb met zogenaamde 'smart kids' ( het doorlinken is niet mogenlijk) de instelling zijn paswoord protected, en dus compleet beheersbaar door 1 persoon (Dus de ouder kan dit alleen instellen.).

Het checked je hele pc op de bv. volledige Microsoft Security intellingen eveneens en is tevens in het Nederlands, ik vraag me dus af als je dus kinderen hebt wat zou je tegen houden om het te proberen, zeker de Hoofdvraag van website-filtering.

Ik heb nog niemand die het programma uitgeprobeert heeft horen klagen, dat het niet zou werken.

Als je dus lekker een jaar verder wil zonder gezeur over computer problemen, of onzin op sites probeer het vandaag nog uit.

Het heeft tevens ook alle antwoorden op de rest van je beveiliginsproblemen.

Zoals bv. Een Email Spamfilter, of Spyware Detecties.

Alles prima in 1 programma.

Het zijn profiel instelbaar voorgemaakte instellingen dus makkelijker kan het niet worden gemaakt.

ps. losstaand van dit 18+ site probleem, wat meestal geforceerd door bv. malware je startpagina's ook kan vastzetten, op weer deze 18+ site.

Probeer, als je verstand of niet hebt van hostfile filtering eens de site http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm [Install is vrij simpel]

en install die http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.zip hostfile.

Nogmaals het is de meest complete manier om niet steeds tegen de lamp aan te lopen wat popups van malware/greyware sites betreft.

En dus ook voorkomt dat je homepage wordt gelocked op een bv. 18+ site, want meestal zijn het niet eens je kinderen Vader kan ook snel voor rommel op de pc zorgen!! Bij deze update je hostfile.

De hostfile voorkomt trouwens niet dat je op porno sites komt, het voorkomt voornamelijk wel de ongevraagde installs van malware wat je homepage kan locken op 18+ sites, ed.

de Groeten.