a.
door a.osman71@hotmail.com Jul 16, 2020 om 23:44
Computers & telefonie

1891 Tele2

Dag mensen,

Bij tele2 heb ik een hoge rekening gekregen voor mijn abonnement (14 euro voor 1 gesprek). Het staat dat ik 1891 gebeld heb maar tele2 wil niet zeggen van wie dat nummer is. En ik moet toch betalen! Terwijl ik weet zeker dat ik niet gebeld heb naar dat nummer. Naar wie gaat het geld? En op welke manier? Graag wil ik gewoon begrijpen.
andere mensen ook de zelfde probleem hebben:

https://www.klacht.nl/tele2/klacht/1891-3/

27822 13 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 16, 2020 om 23:52
2039 Antwoorden / Vragen

Is dat niet zo'n informatie nummer die je dan ook gelijk doorverbinden tegen een euro per minuut? Die pakken dus geld over het gesprek dat u na doorverbinden voert en het is legaal maar prijzig.

diumenge
door diumenge - Jul 17, 2020 om 00:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad, 18 91 is een informatienummer. Dus laat me raden, op de Google naar een telefoonnummer gezocht, 1891 gevonden, gebeld en doorverbonden naar het nummer dat je eigenlijk had moeten vinden.

Aanbieder: https://www.informatiesnel.nl/contact/

rj
door rjw - Jul 17, 2020 om 09:15
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Dat geld gaat gewoon naar de service provider die 1891 exploiteerd (doorschakeldienst). De kans dat Tele2 verzonnen heeft dat jij dit nummer gebeld hebt is extreem klein. Ga er maar vanuit dat het nummer vanuit jouw abonnement daadwerkelijk is gebeld. Dit onderdeel van een telecomnetwerk wordt extreem goed getest, omdat verkeerde billing infromatie killing is voor een telecomprovider.

Donuts
door Donuts - Jul 17, 2020 om 09:20
1203 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage verwijderd] U heeft gebruik gemaakt van een doorverbind service, die kosten moeten vanzelfsprekend betaald worden. Recht op geld terug heeft u derhalve niet.

marita5
door marita5 - Jul 17, 2020 om 09:53
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo A.Osman71 ,

U bent niet de enige ,

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/1891

Donuts
door Donuts - Jul 17, 2020 om 10:29
1203 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage verwijderd]

mr
door mrmoto Jul 17, 2020 om 10:45
167 Antwoorden / 4 Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage verwijderd]

tijger1
door tijger1 Jul 17, 2020 om 15:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage verwijderd]

Boesta
door Boesta Jul 17, 2020 om 18:03
27 Antwoorden / Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage verwijderd]

tonvkr
door tonvkr - Jul 17, 2020 om 14:42
3 Antwoorden / 0 Vragen

zoek maar met google naar 1891 en dan zie je bv deze url https://www.telefoonboek.nl/omgekeerd-zoeken/1891/
nummer wordt gekwalificeerd als gevaarlijk

en
door engelaan - Jul 17, 2020 om 15:13
2 Antwoorden / Vragen

Waarschijnlijk ben je gebeld en niet opgenomen. Daarna het vermelde nummer teruggebeld tegen hoge kosten. Heb ik ook gehad. Onbekende nummers nooit terugbellen. Sterkte.

tijger1
door tijger1 Jul 17, 2020 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin.

diumenge
door diumenge Jul 17, 2020 om 16:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, dat is helemaal niet waarschijnlijk.

maffy1948
door maffy1948 - Jul 17, 2020 om 16:27
45 Antwoorden / 0 Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage verwijderd]

va
door vanlotjegetikt Jul 17, 2020 om 16:48
809 Antwoorden / Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage verwijderd]

di
door dick j - Jul 17, 2020 om 16:38
11 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zojuist 1891 op mijn landlijn gebeld en kreeg de melding dat dit gespek 100eurocent oftewel 1 euro per minuut gaat kosten. Weet niet wie of wat het is.

Dave lubeck
door Dave lubeck - Jul 17, 2020 om 16:46
88 Antwoorden / 2 Vragen

Ik bewaar altijd mijn gebelde en ontvangen telefoontjes met datum en tijd op mijn computer . Kan je altijd als bewijs uitprinten ! Ik bewaar zo'n lijst zeker voor 2jaar of in "de Cloud " .

diumenge
door diumenge Jul 17, 2020 om 17:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké....

Boesta
door Boesta Jul 17, 2020 om 18:04
27 Antwoorden / Vragen

Helaas is dat geen rechtsgeldig bewijs. Het bewijs kan enkel de provider aan u leveren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 17, 2020 om 17:32
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ergo: nooit dat nummer bellen!

Omdat ik niet zie of dat al is gesteld: verwijder uw e-mail adres uit uw gebruikersnaam. Uw adres is nu middels dit openbare forum over ongeveer de gehele wereld zichtbaar en dus ook voor al degenen die u, voor u ongwenst willen 'verrassen'met spam. Veranderen bij uw profiel!

DH
door DH01 - Dec 18, 2020 om 20:48
1 Antwoorden / Vragen

Dit is ons recent overkomen inderdaad. Gegoogled op CZ omdat al die verzakeraars geen normaal nummer meer hebben ????

en dus ook een rekening van de KPN met de boodschap eigen schuld dikke bult. Het is gewoon te erg voor worden. Moderne diefstal en het bandje waarschuwde natuurlijk niet eens dat het extra duur geld zou zijn.

kortom hier moet iets aan gedaan worden nu er wel regels zijn voor andere nummers. Kassa jullie kunt al helpen door het te noemen in een uitzending.

diumenge
door diumenge Dec 18, 2020 om 21:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

www.cz.nl/service-en-contact

Binnen 5 seconden gevonden via Google...

va
door vanlotjegetikt Dec 19, 2020 om 09:55
809 Antwoorden / Vragen

CZ heeft een 088 nummer(gewoon interlokaal) in gebruik en dat is iets heel anders dan het 1891 wat een service doorverbindnummer is.

diumenge
door diumenge Dec 19, 2020 om 10:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar waarschijnlijk heeft DH01 niet goed opgelet en een doorverbindservice gevonden i.p.v. het gewoon bestaande nummer van CZ. In plaats van de eigen fout te erkennen, moet er natuurlijk iets of iemand anders beschuldigd worden...