rebek
door rebek Feb 9, 2020 om 14:42
Computers & telefonie

2e windows opstart gebruikersnaam verwijderen

Na de lang durende update van windows 10 kreeg ik een extra noodzakelijke update en heb nu een 2e windows profiel. Als ik de 2e actieveer kan de eerste, met alle opgeslagen informatie op mn pc, verwijderd worden. Hoe krijg ik de 2e weg uit het startscherm?

4649 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Feb 9, 2020 om 14:48
11507 Antwoorden / 15 Vragen
rebek
door rebek Feb 9, 2020 om 20:48
228 Antwoorden / 97 Vragen

Info klopt ten dele. "Gebruiker" is mn normale pagina met alle opgeslagen info en enkel met wachtwoord te openen. De 2e met mijn naam gaat zonder wachtwoord en wanneer ik die activeer accepteer ik dat alle info van de "gebruiker" verloren kan gaan. (Gelukkig had ik bijna alles al op n losge externe harde schijf staan)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2020 om 15:06
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Gelet op al eerdere door u gemelde problemen: kunt u aangeven in meer detail wat hier aan de orde is geweest? Bijv.was er een specifieke reden voor de extra noodzakelijke update? Loopt u nu geen risico dat ongewenst alle info bestanden op uw pc verdwijnen? (Zoals gebeurt na een nieuwe schone installatie van windows?

rebek
door rebek Feb 9, 2020 om 20:38
228 Antwoorden / 97 Vragen

Klopt, daar waarschuwt hij voor als ik de andere open. Zal mogelijk aan n oud hotmail gekoppeld zijn.
Als ik me goed herinner (vorig weekend gedaan) stond er aangegeven dat ik windows profiel moest updaten om de vorige -grote- update niet teniet te laten gaan. Kreeg daarna wel een melding van eset dat er een vreemd profiel was aangemaakt. Maar dat staat gek grnoeg wel op mijn naam

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 9, 2020 om 21:25
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Was dat wel een echte melding van microsoft? Het klinkt mij zeer vreemd in de oren. Het lijkt mij zeer zinvol om een malware cleaner op uw ppc 'los te laten'. Dit komt mij echt over als iets dat niet normaal is omdat naar mijn weten Microsoft nooit meldingen doet om iets aan te passen om een update te behouden! Zie bijv.deze https://nl.ccm.net/download/downloaden-34055379-malwarebytes   Als al gezegd, u heeft wel erg vaak m.i. vreemde problemen. Ps. Ik werk al jarenlang met microsoft systemen te beginnen met TOS, daarna DOS en vervolgens ook windows vanaf de eerste versie.

rebek
door rebek Feb 15, 2020 om 22:36
228 Antwoorden / 97 Vragen

Hoe kom je aan een mallware cleaner en verdwijnen dan al je bestanden als foto's?

diumenge
door diumenge - Feb 9, 2020 om 15:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kijk eens (via het Startmenu) bij Instellingen > Accounts, daar zou je je accounts moeten kunnen beheren.

gerbera
door gerbera - Feb 9, 2020 om 15:51
7358 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft het blijkbaar over onderstaande update,

Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1909
de "noodzakelijke", waar u het over heeft,  zal waarschijnlijk (KB45322938) Cumulative update voor .NET framework
Welke daar kort achteraan kwam.

Bij de eerste moest ik alleen mijn opstartnaam opnieuw invoeren, na de 2e was er geen verandering. U heeft dus blijkbaar zelf een nieuw profiel aangemaakt.

rebek
door rebek Feb 9, 2020 om 20:42
228 Antwoorden / 97 Vragen

Heb maandje terug van 1808(ofzo) naar 1903 en gelijk door naar 1909 en nu ,vorige week, was er daarvan weer een update.
Alles staat ook elders, heel irritant.

Hij vroeg ernaar, anders zou de -grote- update teniet worden gedaan.
Moet n koppeling met mn oude hotmail hebben

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 9, 2020 om 21:43
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Als gezegd lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat men vanuit MS daarom vraagt. Gelet op uw eerdere vragen en ook de reacties daarop: ga eens op bezoek bij een kleine computerexpert in uw omgeving. Of raadpleeg .seniorweb  als dat voor u van toepasing kan zijn resp. indiein men u daar behulpzaam kan zijn.

gerbera
door gerbera Feb 9, 2020 om 21:44
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Heb deze update ook gehad afgelopen week, ook bij mij is e.e.a een beetje anders geworden maar heb dit weer aan kunnen passen. Het is inderdaad een beetje rommelig geworden na de update. suc6

gerbera
door gerbera Feb 9, 2020 om 21:49
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@heremietkreeft, er is wel degelijk de mogelijkheid geboden deze update over te slaan. Ook ik had de keuze mogelijkheid "computer afsluiten", "computer bijwerken en opnieuw opstarten". Omdat ik niet wist om welke update het ging heb ik voor het laatste gekozen. Je wilt tenslotte dat de PC Up to Date is.

rebek
door rebek Feb 11, 2020 om 23:41
228 Antwoorden / 97 Vragen

Windows media player is weg en al mijn bestanden zijn ook ergens weggemoffeld nadat ik mijn printer geen toestemming wou geven mijn foto's te beheren. Maar dat media player weg is baal ik nog het meeste van

marita5
door marita5 - Feb 9, 2020 om 22:02
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@rebek ,

Over welke update gaat dit ? KB nummer .

rebek
door rebek - Feb 11, 2020 om 23:45
228 Antwoorden / 97 Vragen

Eset vraagt nu ook weer om een nieuwe windows update maar dat overleg ik eerst met hun zelf (telefonisch)

ma
door malty Feb 12, 2020 om 00:13
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Geeft Eset niet een melding dat windows niet up-to-date is, dat er dus een update voor Windows klaar staat en aanbevolen wordt om de update te installeren?

rebek
door rebek Feb 12, 2020 om 00:18
228 Antwoorden / 97 Vragen

Die grote updat is vorige week al gebeurd, beetje dubbelop zou je denken. Bel ze morgen ofzo op met mn pc erbij

gerbera
door gerbera Feb 12, 2020 om 08:31
7358 Antwoorden / 14 Vragen

kijk voor mediaplayer hier

gerbera
door gerbera Feb 12, 2020 om 11:24
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Eset is volgens mij een antivirusprogramma dus de combinatie Windows-Eset kan ik niet helemaal volgen.

rebek
door rebek Feb 15, 2020 om 22:33
228 Antwoorden / 97 Vragen

Bij virusscannen geeft 'ie het door zodra er een update klaar staat. Om goed te kunnen scannen... Meer weet ik er niet van

marita5
door marita5 - Feb 12, 2020 om 07:15
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@rebek ,

Waarom geeft u geen antwoord op mijn vraag , welke update  u heeft geïnstalleerd ?

Iedere tweede dinsdag van de maand , zijn er nieuwe updatè`s om te installeren ( was dus gisteravond )

https://www.gratissoftwaresite.nl/nieuws-windows-10-81-beveiligingsupdates-februari-lekken

Lees ook dit ,

https://www.gratissoftwaresite.nl/tips-hulp-alles-over-updaten-windows-10-dos-donts-overzicht-advies

gerbera
door gerbera Feb 12, 2020 om 11:20
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het gaat waarschijnlijk om een onderdelen update van 1903 naar versie 1909 hetgeen bij mij ook is gebeurd. Van deze is  geen KB nummer te zien. Echter wat Eset hier mij van doen heeft is mij onduidelijk, dit is een virus programma

marita5
door marita5 Feb 12, 2020 om 11:24
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Een antivirus van derden kan problemen veroorzaken bij installeren van updates , deze schakel ik altijd uit . Ts schrijft : na een langdurende update kreeg ik een extra noodzakelijke update . Versie 1909 is niet noodzakelijk . Installeren duurde bij mij nog geen 5 min . Het zou mij niet verbazan als @rebek een optionele update heeft geïnstalleerd , daar staat duidelijk bij in het blauw : nu downloaden en installeren . Wanneer ik geen problemen heb met mijn laptop installeer ik deze dus nooit . Zolang @rebek geen antwoord geeft op mijn vraag blijft het gissen

rebek
door rebek Feb 15, 2020 om 22:40
228 Antwoorden / 97 Vragen

Het andwoord is en was al door Gerbera gegeven. Vraag mij niets over codes verder. Pc verzoekt, ik reageer

marita5
door marita5 Feb 15, 2020 om 23:09
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@rebek , lezen is ook een kunst , de reactie van @graspollen staat hier in de eerste link . van mijn antwoord .

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Feb 13, 2020 om 13:56
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Inmiddels is duidelijk dat meer mensen dit problemen hebben, veroorzaakt door de recente update KB4532693. Volgens Bleepingcomputer kan dit probleem misschien opgelost worden door de p.c. enkele malen opnieuw op te starten.

Wordt hiermee het probleem nog niet opgelost, dan kunt u deze update het beste verwijderen via het configuratiescherm>programma's>programma's en onderdelen>geïnstalleerde updates. Selecteer KB4532693 en klik met de rechtermuisknop op verwijderen. Start daarna uw computer opnieuw op.

Meer informatie leest u op https://www.gratissoftwaresite.nl/nieuws-windows-10-81-beveiligingsupdates-februari-lekken

Relevante quote uit het artikel
Tijdens de update KB4532693 lijkt wereldwijd bij sommige gebruikers een tijdelijk gebruikersprofiel aangemaakt te worden dat na de update niet verwijderd wordt - hun eigen gebruikersprofiel (met al hun mappen, bestanden, apps en aanpassingen) is dan gedeactiveerd. Als getroffen gebruikers vervolgens inloggen op dit tijdelijke gebruikersprofiel lijken ze alles kwijt te zijn!

marita5
door marita5 Feb 13, 2020 om 14:08
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@graspollen , Ik vraag me af of deze update bij @rebek het probleem is . @rebek stelt deze vraag op 9 februari , maar de update KB4532693 kwam pas op 11 februari .

Donuts
door Donuts Feb 13, 2020 om 14:19
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik had even niet op de datum gelet, dus u zou gelijk kunnen hebben. Maar @rebek heeft het over een lang durende update, het zou dus kunnen zijn dat deze KB bij TS gelijktijdig is geïnstalleerd met versie 1909. Het zou erg veel toeval zijn, maar niets is onmogelijk, zeker niet bij Windows.:-) Even proberen of verwijdering van die KB4532693 het probleem oplost, lijkt mij de moeite waard.

gerbera
door gerbera Feb 13, 2020 om 15:11
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Probleem met de langdurige update naar versie 1909, wat bij de TS evenals bij mij is gebeurd, is dat er geen KB nummer is te vinden. Echter ik heb totaal geen problemen ondervonden met deze update. Alleen dit wordt getoond;
Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1909

marita5
door marita5 Feb 13, 2020 om 15:38
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera bij mij wordt ook geen KB nummer vermeldt bij de versie 1909 , maar dit is geen langdurige update .
@graspollen , als deze update KB4532693 problemen veroorzaakt dan is het inderdaad beter om deze te verwijderen , @rebek reageert niet meer , misschien nog in gesprek met Eset ;-))

gerbera
door gerbera Feb 13, 2020 om 21:29
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5, als u al versie 1909 in gebruik heeft zal het een gewone update zijn. Ik heb win10 pro wat volgens mij eerst versie 1903 en nu 1909 is. Geïnstalleerd op 02-02-2020. Heeft echt ruim een uur geduurd met tussentijds regelmatig opnieuw opstarten. Tussentijds maar een paar bakkie's genomen;-))

marita5
door marita5 Feb 13, 2020 om 21:58
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , Ik heb een schone installatie gedaan via usb stick , daar staat versie 1903 op . kreeg naderhand update naar versie 1909 , duurde nog geen 5 min . Ik weet niet of er verschil is met updates Win10 Home en Pro .

ma
door malty Feb 13, 2020 om 22:49
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De update van 1903 naar 1909 was een kleine update.

rebek
door rebek Feb 15, 2020 om 22:44
228 Antwoorden / 97 Vragen

@graspollen, Juister kan ik het niet weergeven. Precies die gearceerde tekst is bij mij aan de hand. Ken n computerdokter, breng hem daar wel naartoe Ná ik alle nog niet overgezette bestanden op mn externe harde schijf heb geplaatst. Of neem die mee dat hij dat kan doen voor me.

marita5
door marita5 - Feb 15, 2020 om 23:05
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@rebek ,

N.a.v uw reactie onder @graspollen , lees hier hoe u een update kunt verwijderen .

https://www.gratissoftwaresite.nl/tips-hoe-verwijder-je-updates-in-windows-10-pauze-onderbreken

DOOR REBEK 15 FEB. 2020 OM 22:44
210 ANTWOORDEN / 95 VRAGEN

@graspollen, Juister kan ik het niet weergeven. Precies die gearceerde tekst is bij mij aan de hand. Ken n computerdokter, breng hem daar wel naartoe Ná ik alle nog niet overgezette bestanden op mn externe harde schijf heb geplaatst. Of neem die mee dat hij dat kan doen voor me.

rebek
door rebek Feb 16, 2020 om 00:49
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ik zal kijken, maar erg behendig op pc ben ik niet. Doe bijna alles op smartfone

marita5
door marita5 Feb 16, 2020 om 00:51
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Het wordt duidelijk uitgelegd in de link , hoe u dit moet doen .