td
door tdejong Nov 13, 2013 om 13:37
Computers & telefonie

9 laatste bestanden in Excel en Word

Zowel in Excel als in Word kon ik zag ik op het scherm direct de 9 laatst gebruikte bestanden en dat is nu verdwenen.
Ik vond dat altijd wel heel gemakkelijk en ben gaan zoeken.
‘k Heb het gevonden achter ‘Extra’, ‘Opties’, ‘Algemeen’, maar die regel is lichtgrijs en die kan ik dus niet aanklikken.
Kan iemand mij zo aangeven hoe ik een en ander kan herstellen?

2926 25 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 13, 2013 om 14:05
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Bestanden gewoon eventjes opnieuw openen in Excel/Word.

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2013 om 14:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tdejong,

Zoals je al aangeeft:

Extra - Opties - Algemeen
En daar aanvinken: Laatst gebruikte Bestanden en een aantal aangeven.
De laatst gebruikte bestanden komen dan weer in het lijstje te staan nádat je ze geopend hebt.

Met vr.gr.

td
door tdejong - Nov 13, 2013 om 14:14
9 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 13 nov 2013, 14:11]Hallo tdejong,

Zoals je al aangeeft:

Extra - Opties - Algemeen
En daar aanvinken: Laatst gebruikte Bestanden en een aantal aangeven.
De laatst gebruikte bestanden komen dan weer in het lijstje te staan nádat je ze geopend hebt.

Met vr.gr.

td
door tdejong - Nov 13, 2013 om 14:17
9 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 13 nov 2013, 14:11]Hallo tdejong,

Zoals je al aangeeft:

Extra - Opties - Algemeen
En daar aanvinken: Laatst gebruikte Bestanden en een aantal aangeven.
De laatst gebruikte bestanden komen dan weer in het lijstje te staan nádat je ze geopend hebt.

Met vr.gr.Ik schreef: MAAR DIE REGEL IS LICHTGRIJS EN DIE KAN IK DUS NIET AANKLIKKEN

td
door tdejong - Nov 13, 2013 om 14:20
9 Antwoorden / 6 Vragen

Ik schreef: MAAR DIE REGEL IS LICHTGRIJS EN DIE KAN IK DUS NIET AANKLIKKEN

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 13, 2013 om 14:22
4299 Antwoorden / 5 Vragen
td
door tdejong - Nov 13, 2013 om 14:25
9 Antwoorden / 6 Vragen

Leuk!

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2013 om 14:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tdejong,

(Ik 'schreeuw' niet terug hoor!)

Kijk eens hier en dan vooral de laatste reactie.
Wellicht lukt dat bij jou ook.

Suc6

td
door tdejong - Nov 13, 2013 om 14:44
9 Antwoorden / 6 Vragen

Dank je wel, maar helaas: dit had ik zelf ook al gevonden op internet, maar mijn computer kan gpedit.msc "niet vinden".

jantje7
door jantje7 - Nov 13, 2013 om 14:54
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Welke versie wordt gebruikt?
Bij Microsoft Office 10 druk gewoon op Bestand en daarna op Recent.

jantje7

ltmvz
door ltmvz - Nov 13, 2013 om 14:56
949 Antwoorden / 18 Vragen

Mag ik vragen waar deze "Extra" te vinden is? Ik ken alleen de "Extra" van Internet Explorer.

aurora1
door aurora1 - Nov 13, 2013 om 15:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb je klik hier (Recent bestand zoeken) iets aan?
Als de lichtgrijze regel via Extra in IE bedoelt wordt kun je dat misschien oplossen door IE te resetten.

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2013 om 15:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@aurora1,

.....Als de lichtgrijze regel via Extra in IE bedoelt wordt kun je dat misschien oplossen door IE te resetten......

Nee, ter verduidelijking: de Extra in Word en/of Excel en dan Opties en tabblad Algemeen.
(anders gaat TS misschien ook tegen jou 'schreeuwen') ;-)

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2013 om 15:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tdejong schreef op woensdag 13 nov 2013, 14:44]Dank je wel, maar helaas: dit had ik zelf ook al gevonden op internet, maar mijn computer kan gpedit.msc "niet vinden".

En de suggestie van wijziging in het register?

ltmvz
door ltmvz - Nov 13, 2013 om 16:03
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 13 nov 2013, 15:40]
Nee, ter verduidelijking: de Extra in Word en/of Excel en dan Opties en tabblad Algemeen.

In mijn Word en Excel zie ik geen "Extra" staan (wèl Opties), wellicht omdat ik Office Starter heb. (?)

Dus, indien mogelijk, graag een verduidelijking van de verduidelijking.

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2013 om 16:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ltmvz,

OT,
..... wellicht omdat ik Office Starter heb. (?).....
Zou kunnen; weet ik niet.

'Normaal' staat er: Bestand - Bewerken - Beeld - Invoegen - Opmaak - Extra - Tabel - Venster - Help.
Onder Extra staat dan een heel stel mogelijkheden, waaronder Opties.

Met vr.gr.

ltmvz
door ltmvz - Nov 13, 2013 om 16:38
949 Antwoorden / 18 Vragen

@edrick3:

Dank je wel!

Dit rijtje staat duidelijk niet in Office Starter.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 13, 2013 om 18:35
7359 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo tdejong,

klik op extra
klik op opties
klik op weergave
vink taakbalk opstarten aan

sjoppie

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 14, 2013 om 08:08
7359 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry, taakbalk moet taakvenster zijn.

td
door tdejong - Nov 14, 2013 om 08:47
9 Antwoorden / 6 Vragen

Dank sjoppie, maar taakvenster stond al aangevinkt en vinkje weghalen en weer aanvinken helpt ook niet.

er
door erikmulder - Nov 14, 2013 om 08:51
32 Antwoorden / 0 Vragen

misschien heb je onlangs je computer opgeschoond (bijvoorbeeld CCleaner). Dan kan de map recente bestanden leeggemaakt zijn.

td
door tdejong - Nov 14, 2013 om 09:22
9 Antwoorden / 6 Vragen

Computer is inderdaad wel opgeschoond, maar daarna heb ik weer bestanden gemaakt.
Bovendien staat het betreffende item niet aangevinkt en kan ik het ook niet aanvinken omdat het lichtgrijs is.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 14, 2013 om 12:00
7359 Antwoorden / 3 Vragen

Nog een mogelijkheid,
u kunt Microsoft Office herstellen in het configuratiescherm bij programma's en onderdelen.

sjoppie

gerardk
door gerardk - Nov 15, 2013 om 19:29
175 Antwoorden / 8 Vragen

deze gegevens worden ook door anti-spam en anti-virus progs zoals beclean en cclean opgeruimd misschien is dit de oorzaak

edrick3
door edrick3 - Nov 15, 2013 om 19:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gerardk schreef op vrijdag 15 nov 2013, 19:29]deze gegevens worden ook door anti-spam en anti-virus progs zoals beclean en cclean opgeruimd misschien is dit de oorzaak

Dat heeft dus niets te maken met het niet kunnen aanvinken van de optie.

Met vr.gr