ch
door chris66 Feb 10, 2007 om 09:08
Computers & telefonie

Aansluiten laptop op draadloos adsl

ik heb recentelijk een tweedehands laptop gekocht (dell latitude) en wil deze op onze draadloze internetverbinding aansluiten. heb hiervoor een wireless lan usb 2.0 adapter (sweex) gekocht. Deze heb ik aangesloten, en krijg te zien dat hij inderdaad verbinding maakt met mijn draadloze netwerk. Toch kan ik geen emails binnenhalen of op internet komen. wat doe ik fout?

436 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 09:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

zit er wel een USB2 poort op de laptop, of is deze USB1?
Dan is de overdrachtsnelheid veel te traag.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 10:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

binka, volgens mij zit er gewoon een usb2 poort in, maar weet het niet zeker. hoe kan ik checken wat voor usb poort erop zit? ik ben hier een beetje een leek in.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 10:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo freya,

ik ga het proberen, maar volgens mij had ik dat al gedaan. ik hou je op de hoogte. bedankt alvast!

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

netwerk is trouwens van onszelf, inderdaad niet van d eburen. heb ook onze netwerksleutel in moeten typen daarvoor, dus dat klopt wel.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je dat allemaal hebt kunnen doen en er dus een verbinding met je netwerk is, dan hoef je je geen zorgen te maken over je USB-poort, die werkt dan heus wel goed.

Freya

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

je moet ook controleren of de snelheid goed is van de poort, het kan nl. best dat hij op de snelheid van usb1.1 gaat terwijl het een usb2 is

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya, het is gelukt! ik zit nu op mijn laptop op het internet, en krijg mijn mail binnen. perfect. hardstikke bedankt.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Chris,

Als je de melding krijgt dat er verbinding gemaakt kan worden met je netwerk, is er hardwarematig niets mis. Controleer wel goed of het je eigen netwerk is en niet het netwerk van de buren.
Verder zou je eens via Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen de wizard Nieuwe verbinding eens moeten doorlopen en aangeven dat er via die wireless verbinding een internetverbinding tot stand moet komen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan en veel plezier.

Freya