Ro
door Roosmt Jul 15, 2016 om 10:09
Computers & telefonie

Abonnement opgezegd zonder toestemming

Hallo,

Vanochtend zag ik een mail voorbij komen van mijn televisie- en internetprovider Tele2. Daarin stond dat mijn abonnement was opgezegd en dat ik een boete moet betalen over de resterende contracttermijn.
Daarop heb ik contact gezocht met Tele2, na lang in de wacht en 2 verschillende afdelingen bleek dat de nieuwe onderbuurman ( zelfde adres, ander zelfstandig appartement ) bij een andere provider een abonnement heeft aangevraagd en dat deze andere provider mijn abonnement heeft opgezegd. Ik moet contact opnemen met de betreffende buurman zodat hij het terugdraait.
Ik heb aangegeven dat ik het een vreemde zaak vind dat mijn abonnement door iemand anders, zonder verificatie, kan worden opgezegd en dan ik moeite moet doen om een boete te voorkomen. Een boete die ik niet heb verdiend!!
Ik vind het zo belachelijk dat ik het bijna niet kan geloven..

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee/tips?

16822 22 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 15, 2016 om 10:15
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Roosmt  ,

Plaats hier uw klacht ( forum Tele 2 ) klik op de rode regel .

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/abonnement-zonder-toestemming-opgezegd-51653

Ro
door Roosmt Jul 15, 2016 om 10:22
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de doorverwijzing

marita5
door marita5 Jul 15, 2016 om 10:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen

graag gedaan .

hansje klein
door hansje klein - Jul 15, 2016 om 10:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Nee het is inderdaad niet te geloven dat er zulke analfabeten bij een webcare mogen werken. Hetzelfde adres kan verwarring stichten, maar het gebruik van een geheel andere naam is tenminste on-acceptabel bij een afmelding en had eerst nagetrokken moeten worden. Dat u dit nu zèlf ongedaan moet maken met behulp van uw buurman is helemaal van de gekken en een klacht op alle mogelijke kanalen waard......

Zoals: Klacht.nl of Klachtenkompas.nl en bij die club zelf natuurlijk óók.

Ro
door Roosmt Jul 15, 2016 om 10:37
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie, ik ga zeker een klacht indienen!

vr1944
door vr1944 Jul 15, 2016 om 12:07
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Merkwaardig verhaal .Het moet wel een erg blinde medewerker geweest zijn ,die niet gezien heeft dat naam telefoonnummer en contractnummerniet klopten en op adres gezocht heeft in de databank om uw gegevens op te halen.Zorg dat je zo snel mogelijk de juiste persoon benaderd die deze stommiteit hersteld , anders loop je het risico dat je afgesloten wordt.De aansluiting herstellen kost een paar dagen tot ruim een week.

tijger1
door tijger1 - Jul 15, 2016 om 10:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, die gekkigheid schijnt zomaar te kunnen. Hoorde gister van iemand die, om te pesten, zomaar van zijn buren de energieleverancier en tv/internet abonnementen had opgezegd. Blijkbaar hoeft er niet eens een contractnummer vermeld te worden.

Maar Tele2 moet hier zeker iets aan kunnen doen. En contact met de buurman kan natuurlijk ook geen kwaad, want die zal niets geleverd krijgen.

Dien een klacht in en als het niet in orde gemaakt wordt, is er nog de geschillencommissie.

Ro
door Roosmt Jul 15, 2016 om 10:36
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie, Ik ga zeker een klacht indienen!

tdehond
door tdehond - Jul 15, 2016 om 12:10
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik zou beginnen met de overeenkomst door de te lezen die u met Tele 2 heeft afgesloten bij het aangaan van de dienst. Hierin hoort de procedure te staan die u moet volgen bij een klachtenprocedure.

In het algemeen beginnen met:

Schriftelijk aangetekend bezwaar maken tegen deze gang van zaken en Tele2 sommeren kosteloos uw contract te hervatten. Aangeven dat u restitutie van abonnements geld zult eisen over de periode dat de dienst niet geleverd wordt door Tele2.  Tevens eisen dat de kosten van het bellen naar Tele 2 vergoed dient te worden.

Ik ben 9 maanden geterroriseerd door een andere provider die mij zonder mijn toestemming had ingelijfd als klant. Mijn ervaring is dat het erg moeilijk is om een provider een fout te laten recht zetten.

ha
door halex Jul 15, 2016 om 12:12
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Het is geen fout. Op hetzelfde adres wordt een nieuw abonnement afgesloten. Per adres kan maar één provider internet leveren, dus de nieuwe zal de oude altijd opzeggen.

ha
door halex - Jul 15, 2016 om 12:11
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U schrijft: zelfde adres. Dan is er vaak sprake van een gesplitste wooneenheid, waarbij de etages/kamers als zelfstandige woonruimte aan te merken zijn, maar waar geen aparte huisnummering (bijv 12-a, b en c) voor is.
In de voorwaarden van bijna alle providers staat dat er slechts één aansluiting per adres mogelijk is. Als uw buurman staat ingeschreven op hetzelfde adres en hij gaat zelf internet aanvragen, dan is het logisch dat de nieuwe provider de oude opzegt. Als het goed is hebben ze wel een verificatie gedaan, namelijk of de aanvrager (uw buurman) ook op dat adres woont.
Ik heb het zelf ook gehad jaren geleden toen ik een etage huurde (met eigen keuken, douche en toilet). Ook toen moest ik het met de nieuwe bovenbuurvrouw zelf regelen.

rf
door rfrijhoff - Jul 15, 2016 om 12:17
41 Antwoorden / Vragen

?? Zelfde adres, dat lijkt me sterk. Ook appartementen hebben elk een ander adres. Een adres bestaat uit straatnaam + huisnummer en eventueel een toevoeging (A,B, etc.) of voorzover dat nog bestaat een kamernummer, anders zou de post ook (vrijwel) nooit aankomen op de juiste plek. Derhalve ligt de fout hier of bij de buurman (fout adres doorgegeven) of bij de provider die uw abonnement heeft opgezegd (verkeerd verstaan/gebruikt adres). Daarnaast heeft de provider (zowel de nieuwe als Tele2) blijkbaar geen enkele controle gedaan, aangezien ik mag aannnemen dat uw naam anders is dan die van uw buurman. Als ze ook maar iets van een controle hadden gedaan hadden ze gezien dat de naam die bij het opgezegde abonnement niet overeenkwam met de naam op het nieuwe contract. Ik zou u aanraden om in iedergeval uw buurman verwittigen dat zijn provider het verkeerde abonnement heeft gestopt, kan hij in iedergeval ook contact opnemen met de provider. Tevens zou ik Tele2 schriftelijk om opheldering vragen hoe het kan dat zij een abonnement gestopt hebben zonder enige controle. Niet dat u daar (een goed) antwoord op mag verwachten gezien de huidige omgang met klanten door bedrijven.

vr1944
door vr1944 - Jul 15, 2016 om 12:19
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Merkwaardig verhaal .Uw buurman moet dan zijn Tele2 abo op gezegt met de opzeg service. Maar dan worden de gegevens door Tele2 gecontroleerd op contractnummer .telefoonnummer en naam alvorens de opzeggen te accepteren.Ik zou als jou was snel op zoek gaan die het hersteld anders loop je he risico dat je afgeloten wordt en duurt het ruim een week voor de aansluitingen weer werkt. Ik vraag me wel af waarom u contact moet opnemen met uw buurman ,die heeft niets fout gedaan en hoeft ook niets terug te draaien.

he
door henkjj - Jul 15, 2016 om 12:35
14 Antwoorden / Vragen

Ooit, alweer een paar jaar geleden, iets soortgelijks meegemaakt bij KPN. Plaatsgenoot zegt zijn account bij KPN op om over te stappen naar een andere provider en wij kregen een schrijven dat we werden afgesloten. Plaatsgenoot en wij hadden geen enkele relatie en woonden niet op hetzelfde adres of zelfs maar in elkaars buurt.
Ik denk dat ik, alles bij elkaar, wel een paar dagen aan de telefoon heb doorgebracht om de boel te herstellen, maar het merendeel van de operators van KPN gooiden gewoon de telefoon op de haak als het te ingewikkeld werd. Brieven schrijven, e-mails sturen: het hielp allemaal niks en genereerde geen enkele respons.
Uiteindelijk heb ik via mijn werk iemand die getrouwd was met een meneer die "iets hoogs" bij KPN was, moeten lastig vallen met mijn probleem en toen die er zich tegenaan ging bemoeien werd het probleem verholpen en werden we opnieuw aangesloten. Overigens zonder enig excuus of dergelijke.
Vechten tegen een arrogante bierkaai heet dat.
Veel succes en ik hoop dat het u wel lukt om aangesloten te blijven en geen boete te hoeven betalen.

holiday
door holiday - Jul 15, 2016 om 13:08
102 Antwoorden / 12 Vragen

Bij Tele 2 is het ook een zooitje, ik wou mijn abonnement omzetten van XS4ALL naar Tele 2, eerst werdt er moeilijk gedaan dat de snelheid te laag was en dat ik daarom geen aansluiting van Tele 2 kon krijgen. Bij wat doorvragen en zeggen dat ik nu XS4ALL heb, kon ik toch een aansluiting krijgen bij Tele 2. Alle gegevens doorgegeven en ik zou binnen 2 a 3 dagen bericht krijgen. Nu na 2 weken heb ik nog steeds geen bericht gehad. Dag Tele 2 hou je zooitje maar.

w-
door w-en-am - Jul 15, 2016 om 13:24
15 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heb ik ook gehad, plotseling kreeg ik een welkomstbrief vab British telecom. Na een zoektocht heb ik uitgevonden dat iemand van BT dat had gedaan om bonussen te krijgen voor aanbrengen van nieuwe klanten. De zaak is daarna keurig afgewerkt. Het is alweer een aantal jaren geleden dus misschien is die truc nu niet meer mogelijk

Willem

hansje klein
door hansje klein - Jul 15, 2016 om 14:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Met al die geposte aanvullende ervaringsberichten vraag je jezelf zo langzaam wèl af in wat voor een bananenkoninkrijk wij hier wonen.

ge
door gerardvantol - Jul 15, 2016 om 14:13
57 Antwoorden / 2 Vragen

Typische service van Tele2. Zolang je betaald vinden ze het prima, maar owee als ze iets voor je zouden moeten doen.

audb
door audb - Jul 15, 2016 om 14:20
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Tja het heet niet voor niets Tele NEE. :)

Ik zou zelfs dreigen om het voor de rechter te laten komen juist omdat niet u maar hun de fout maken om geen contractnummer te vragen.

Maar om beter advies te krijgen kan u naar www.hetjl.nl  (Het Juridiche Loket) daar zitten advocaten die u veel beter kunnen vertellen wat u moet doen.

Het advies is geheel gratis.

mo
door mof - Jul 15, 2016 om 14:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, die boete heeft u niet verdiend. Ook hoeft u verder niets te betalen totdat uw provider u weer gewoon heeft angesloten. De verantwoordelijkheid ligt bij de provider, niet vij u. Uw orovider komt de overeenkomst tussen u beiden. Niet na.

marita5
door marita5 - Jul 15, 2016 om 14:40
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Roosmt ,

Hier nog èèn tip als u door de laksheid van Tele 2 onterecht word afgesloten ., klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/afsluiten ,.

En zeker een klacht indienen bij consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/vraag-klacht-aanbieder-telefonie-internet-tv

Cookies
door Cookies - Jul 15, 2016 om 14:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk: dit is volslagen belachelijk van Tele2!

En hoezo zou jij het contract beëindigd hebben? De onderbuurman heeft toch niet dezelfde naam enz. dan als jij? Kortom: JIJ hebt het contract helemaal niet beëindigd, dus behoort Tele2 het ook weer op te lossen.

Wat een ballentent.

at
door atir - Jul 15, 2016 om 15:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mij is het overkomen bij Essent. Ik had deze opgezegd ( volgens hun),maar ik wist van niets. Een hoop gedoe, geen enkel excuus. Het bleek dat er een vergissing was gemaakt met iemand aan de andere kant van ons land, maar ze konden het niet meer terugdraaien. Ik hoefde uiteraard de boete niet te betalen. Maar moest mij wel opnieuw aanmelden.

jo
door jo-el - Jul 15, 2016 om 15:44
18 Antwoorden / 4 Vragen

zelfde gehad bij fiber,  alleen belden die me op om navraag te doen of het klopte omdat abonnement nog lang niet afgelopen was en dus afgekocht moest worden. telefonisch kunnen oplossen gelukkig.

blok
door blok - Jul 16, 2016 om 14:52
79 Antwoorden / 8 Vragen

wel snel er achterheen, anders loop je kans dat je nummer vervalt ook nog es.
en kan je je hele kring weer op de hoogte gaan stellen dat je een ander nummer hebt.
sterkte en sukses !

Ma
door Mat Matheij - Jul 16, 2016 om 23:13
986 Antwoorden / 3 Vragen

Hebben uw buurman en u dan hetzelfde adres. Dus zonder toevoeging. Maar dan nog heeft u een andere naam en ander abonnement nummer. Ook wanneer het adres hetzelfde zou zijn maakt u dan gebruik van eenzelfde telefoonverbinding. Of gaat het om separaat binnenkomende telefoonlijnen. Studentenhuis bijvoorbeeld. Natuurlijk staat de provider in het ongelijk.

bo
door boris47 - Jul 17, 2016 om 01:35
27 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou dit pertinent weigeren en eisen van uw provider dat deze alles hersteld. Dit valt onder het hoofdstuk provider hufterigheid.

jo
door jorisw - Jul 17, 2016 om 16:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hebben jullie allebei een eigen ISRA punt of glasvezelaansluiting?