richard32
door richard32 Feb 27, 2011 om 14:44
Computers & telefonie

Account en alle email windows live mail verdwenen

Ik heb een pc met daarop windows xp SP3
Als emailprogramma gebruik ik windows live mail (gedownload via microsoft live essentials.)
Vrijdagavond nog gewoon gemaild.
Elke vrijdagavond laat ik de viruscanner lopen.
Ook deze keer geen meldingen.
Verder gebruik ik windows firewall en tuneup utilities 2011.
zaterdagavond wilde ik weer gaan mailen en ineens was mijn account verdwenen (kpnmail account) en alle bijbehorende mappen en mails. Dus een compleet leeg mailprogramma.
Ik kan wel een historie terugvinden.
Maar als ik deze weer importeer zie ik ze niet in windows live mail.
Wat kan hier de oorzaak van zijn, en nog belangrijker: hoe krijg ik alles terug?
er stonden belangrijke mails in.

15905 32 Rapporteer

birdies
door birdies - Feb 27, 2011 om 14:49
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ben persoonlijk niet zo'n voorstander van systeemherstel, maar in dit geval geef ik wel het advies systeemherstel toe te passen naar een datum waarop WLM nog wel op je p.c. stond.

birdies
door birdies - Feb 27, 2011 om 14:51
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Meer info over syst. herstel: *klik*

richard32
door richard32 - Feb 27, 2011 om 14:58
21 Antwoorden / 2 Vragen

systeemherstel al gedaan tot 2x toe.
maar windows live mail blijft zoals die nu is.
helemaal leeg.

birdies
door birdies - Feb 27, 2011 om 15:00
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als er van de mail, berichten worden achter gelaten op de server, log dan eens in op de webmailaccount van KPN.

richard32
door richard32 - Feb 27, 2011 om 15:04
21 Antwoorden / 2 Vragen

Op webmail van kpn zijn alleen de berichten te lezen die nu binnenkomen. Geen historie
ook alle submappen van postvak in kan ik op geen enkele manier teugkrijgen.
Maar ze staan wel in de archiefmap (bijv. map van de werkgever met daarin de digitale loonstroken), maar als ik ze wil importeren zijn ze niet te zien.

birdies
door birdies - Feb 27, 2011 om 15:11
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Probeer het eens met dit programma Recuva, klik

richard32
door richard32 - Feb 27, 2011 om 15:15
21 Antwoorden / 2 Vragen

ik ga het gelijk even proberen.
maar hoe kan dan dat mijn emailaccount ineens verdwenen was in windows live mail? Dat kan toch niet zomaar.

richard32
door richard32 - Feb 27, 2011 om 15:27
21 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft niks geholpen.
Alle submappen zie ik wel in een map staan.
Maar die mappen zijn allemaal leeg.
Dat houdt dus in dat die er niet meer zijn.
Ben ik gehackd?

birdies
door birdies - Feb 27, 2011 om 15:31
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Wel, erg vreemde zaak, heb dit persoonlijk nog nooit mee gemaakt. Om misverstanden te voorkomen: heb je het met WLM over het op Outlook Express lijkend programma of over 'Hotmail".

richard32
door richard32 - Feb 27, 2011 om 15:43
21 Antwoorden / 2 Vragen

over het outlook lijkende programma. dus geen live hotmail o.e.d.

birdies
door birdies - Feb 27, 2011 om 15:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Zie nu dat Tune Up ook de mogelijkheid verwijderde bestanden te herstellen: op en TU, tabblad problemen oplossen. Allicht een poging waard.

birdies
door birdies - Feb 27, 2011 om 15:53
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Als je dan toch op het betreffende tabblad bent, kijk dan eens naar de lopende processen of daar geen vreemd zaken tussen staan.

richard32
door richard32 - Feb 27, 2011 om 16:08
21 Antwoorden / 2 Vragen

geen vreemde dingen gevonden.
En bestanden herstellen met TU heeft ook niks geholpen.

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2011 om 16:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo richard32,

Scan voor de zekerheid eens met MBAM

Kijk eens via de zoekfunctie of je .eml berichten vindt.

birdies
door birdies - Feb 27, 2011 om 16:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Probeer eens de Windows Live te repareren. Configuratiescherm - software - Windows Live Essentials.

richard32
door richard32 - Feb 27, 2011 om 16:41
21 Antwoorden / 2 Vragen

repareren live essentials niet opgeleverd en heb ook geen .eml bestand gevonden tijdens zoekactie.
Ik ben bang dat ik echt alles kwijt ben.
Maar het gekke is dat ik in de archiefmap nog wel alle submappen kan vinden, zoals mijn werkgever, de kerk etc.
maar deze zijn ineens leeg. en als ik bijv. die map importeer dan verschijnt er een lege map.
alles is dus op onverkaarbare wijze verdwenen.

birdies
door birdies - Feb 27, 2011 om 16:53
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Heb je soms recent schijfopruiming (oude bestanden comprimeren) toegepast?

Mijn kennis houdt hierbij op, maar vermoed dat je helaas alles kwijt bent. Misschien komt onze zeer deskundige Freya nog met een tip/idee.

richard32
door richard32 - Feb 27, 2011 om 17:04
21 Antwoorden / 2 Vragen

birdies.

in ieder geval bedankt voor je hulp tot nu toe.
ik bel morgen wel even met microsoft.
en heb ook al diverse berichten op windows live forums gezet, misschien dat hier dan wat uitkomt.

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2011 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@richard32,

Vreemd dat alles 'zomaar' weg is. Er moet toch iets gebeurd zijn. (maar wat?).
Heb je al geprobeerd om de gecomprimeerde functie uit te schakelen?
Rechts klikken op de map, eigenschappen, geavanceerd en daar compressie uitschakelen?

Een tip voor in de toekomst: zet het vinkje dat berichten op de server blijven staan aan dan kun je ze ook niet zomaar kwijtraken.
http://www.webdevelopersnotes.com/ti...ail-server.php

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2011 om 17:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@richard32,

O ja, al gescand met MBAM?

En als je eens opstart in de veilige modus .... werkt je mail dan wel?

gsm
door gsm - Feb 27, 2011 om 19:30
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Misschien is de weergave van berichten per ongeluk verkeerd ingesteld.

richard32
door richard32 - Feb 27, 2011 om 19:45
21 Antwoorden / 2 Vragen

nee.
heeft ook niet geholpen.
Ik heb verder ook helemaal niks verandert.
Vrijdagavond deed alles het nog
zaterdagavond ineens alles weg.
Niemand is verder aan de pc geweest, en pc is ook niet aangeweest.
systeemherstel werkt niet met email.
Dus ben bang dat alles weg is.

quantas
door quantas - Feb 27, 2011 om 20:07
670 Antwoorden / 0 Vragen

Mail verdwijnt niet vanzelf dan is er echt wel wat gebeurd en 9 van de 10x een menselijke fout.

Zorg dat in je mapopties verborgen bestanden weergeven aanstaat en ga naar de map.

C:\Documents and Settings\inlognaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Live Mail

en in de map backup zal alles staan wat je kwijt bent, als je het dus niet compleet hebt verwijderd.
Die bestanden kun je gewoon geheel plakken in bovenstaande map en dan zie je alles weer.
Let op met importeren lukt dat niet.

gsm
door gsm - Feb 28, 2011 om 15:15
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=quantas schreef op zondag 27 feb 2011, 20:07]Mail verdwijnt niet vanzelf dan is er echt wel wat gebeurd en 9 van de 10x een menselijke fout.

In dit geval lijkt het me toch zeker geen menselijke fout. Ik heb dit verschijnsel in de praktijk ook aangetroffen op de laptop van iemand die serieus omgaat met de computer.
Daar moest het account opnieuw worden ingevoerd in WLM.
Ik lees ook te vaak op internet dat precies hetzelfde ook bij andere mensen is gebeurd. Het lijkt wel of dit kan gebeuren na een update of tijdens het comprimeren van de database. Nog een voorbeeld hier.

richard32
door richard32 - Mar 1, 2011 om 10:34
21 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo iedereen,

De scan met MBAM heeft niks opgeleverd.
Wat ik zo raar vindt is dat ik in de archiefmap wel alle mappen vindt die destijds in mijn postvak IN stonden maar die mappen zijn allemaal leeg.
Dus geen emails meer.
Ik hoop dat iemand nog met de gouden tip komt.

richard32
door richard32 - Mar 1, 2011 om 10:36
21 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zag dat er in de archiefmap onder mijn account een oeaccount bestand stond.
Wat is dit?

birdies
door birdies - Mar 1, 2011 om 11:10
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=richard32 schreef op dinsdag 1 mrt 2011, 10:36]Ik zag dat er in de archiefmap onder mijn account een oeaccount bestand stond.
Wat is dit?

Outlook Expres?

richard32
door richard32 - Mar 1, 2011 om 11:22
21 Antwoorden / 2 Vragen

ja, die staat ook nog op mijn pc.
Zou ik hiermee wat terug kunnen halen.
En hoe moet dat?

birdies
door birdies - Mar 1, 2011 om 11:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je kunt dit eens proberen *klik*

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2011 om 12:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@richard32,

En als je OE eens gewoon opstart?

richard32
door richard32 - Mar 2, 2011 om 13:50
21 Antwoorden / 2 Vragen

beste mensen,

al het bovenstaande heeft niks geholpen.
Ik heb mij erbij neergelegd dat alles verloren is gegaan.
Zoals ik al eerder zei zijn ook de mappen leeg die ik destijds aangemaakt had.
Ik sta altijd nog open voor nieuwe suggesties, maar wil via deze weg iedereen bedanken die heeft gereageerd op mijn probleem.

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2011 om 22:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag richard32,
Het lijkt er inderdaad op dat alles verloren is gegaan. Nog wat gokjes: mocht je het nog niet hebben gedaan, WLM opnieuw installeren en/of foutcontrole en repair laten lopen en/of eens op de site pcstress.nl kijken voor het programmaatje Cleanup and Repair. Ik heb al een poosje geen xp meer maar dat programma heeft in het verleden bij mij weleens hardnekkige problemen opgelost.
Als ik het goed heb maakt dat programma eerst een herstelpunt, dus je kunt dan altijd nog terug naar dat punt als je wilt. Op die site staat nadere informatie erover.
Voortaan in ieder geval maar vaker back-ups van je mailbestanden maken, maar dat had je zelf vast ook al bedacht.

vr.gr.