ri
door rik boelis Jan 2, 2017 om 20:26
Computers & telefonie

Account van een spel kwijt

Hallo iedereen,

Ik heb vorig jaar een e-mail gekregen van een computerspelontwikkelaar genaamd Rockstar Games. Het gaat om het spel Grand Theft Auto 5 voor op de computer. Ik heb dus een mail ontvangen dat ik vanaf 27 dec '16 een maand ben geband. Dat houd in dat ik een maand niet online kan spelen en dat al mijn bezittingen in het spel verdwijnen. Dan heb ik het over auto's, mijn ingame geld, mijn level, en mijn huizen. Oftewel, ik mag weer helemaal opnieuw beginnen om alles te krijgen wat ik ooit had. Ik kan via de website van Rockstar Games een ticket invullen, oftewel een klachtenbrief, waarin ik uitleg wat er is gebeurt en dat ik mijn account weer terug wil. Maar in alle tickets die ik heb gestuurd, krijg ik ook weer net zo veel keer 1 dezelfde mail terug waarin de voorwaarden staan van hoe je geband kan worden. Dat snap ik nu wel. Maar ik kan de gameontwikkelaar verder niet om hulp vragen. Kan iemand helpen, mits die verstand heeft van deze zaak.

3024 4 Rapporteer

ph
door philip36 - Jan 2, 2017 om 21:21
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heb geen verstand van deze game maar u kunt ze bellen €0,80/min.
Of via een bericht op hun forum?
http://www.gtaforum.nl/topic/88073-rockstar-nederland-email/

He
door Heer Bommel - Jan 2, 2017 om 22:00
9 Antwoorden / Vragen

Een game ontwikkelaar krijg je nooit te spreken, daar is het support system voor. De ban zal zijn reden hebben omdat ze nooit zomaar accounts gaan bannen. Welke overtreding heb je begaan?

pe
door pebk Jan 3, 2017 om 01:09
580 Antwoorden / 0 Vragen

GTA draait juist om het begaan van overtredingen.

de
door dehenky Jan 3, 2017 om 11:04
15 Antwoorden / 3 Vragen

+1 @PEBK

He
door Heer Bommel Jan 3, 2017 om 11:31
9 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk heb ik het niet over de spelelementen die geoorloofd zijn binnen het spel maar over overtredingen die binnen het spel niet toegestaan zijn.

Deze quote komt van hun eigen support site:

Update to GTA Online Suspension and Ban Policy

OCTOBER 12, 2016 11:28 Question:

What happens if I am suspended or banned from GTA Online?

Answer: GTA Online suspensions are triggered by a number of factors, including modding in GTA Online, exploiting or abusing game mechanics, manipulating protected game data and code, or interfering with other players’ gameplay experience. Suspensions from GTA Online due to these reasons may be temporary suspensions or permanent bans depending on the severity of the infraction.

pe
door pebk - Jan 3, 2017 om 01:12
580 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk heb je gewoon pech gehad. Net even wat op het forum van rockstar gekeken en veel spelers worden gebanned, terwijl ze zelf niets fout doen. Je kunt ze aanklagen, maar dat zal geld kosten...

Zie ook https://support.rockstargames.com/hc/en-us/community/posts/204634738-I-have-been-banned-for-no-reason.

Edit: Wacht eens, je schijnt je geld terug te kunnen krijgen. https://www.reddit.com/r/GrandTheftAutoV_PC/comments/3g9xnu/developers_and_any_affiliated_members_of_fivem/ctwcbkv/. Houd dat in je achterhoofd als je ze belt.