vo
door voordeurknop Jan 17, 2022 om 21:53
Computers & telefonie

Accounts websites

Beste.

hoe kan ik accounts / inlog gegevens van websites verwijderen
die ik niet meer gebruik maar nog wel gegevens van mij hebben

mvg. joris

5344 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 17, 2022 om 22:01
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Zie deze aanwijzing indien u windows heeft: Om een account van uw pc te verwijderen, volgt u de volgende stappen:

  • Selecteer Start > instellingen > accounts > toegang tot werk of school .
  • Selecteer het account dat u wilt verwijderen en selecteer vervolgens Verbinding verbreken.
  • Selecteer Ja om uw acties te bevestigen. Hiermee wordt het account niet volledig verwijderd. ...

Accounts toevoegen of verwijderen op uw pc  en indien een apple Hoe verwijder je accounts van je Apple iPhone? - Coolblue - alles voor een glimlach

 Indien u weer een vraag heeft als deze, geef dan even iets meer info over het systeem resp apparaat dat u bedoelt. Dat bespaart zoeken want het kan ook nog een android telefoon zijn: Hoe verwijder je accounts van een Android smartphone? - Coolblue - alles voor een glimlach  En niet bedlelda ls reclame voor Coolkblue. Op het i-net met even zoeken ziet u nog meer tips.

rj
door rjw Jan 18, 2022 om 08:42
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Leuk, maar geen antwoord op de vraag van TS. Wat jij aangeeft is hoe je windows en email-acocunts van je PC/smartphone kunt verwijderen. TS vraagt hoe je accounts van websites kunt verwijderen.

Donuts
door Donuts Jan 18, 2022 om 09:59
1203 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: Niet-inhoudelijke bijdrage. Reageer gewoon niet op deze manier, Donuts. Nergens voor nodig]

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 18, 2022 om 12:35
16772 Antwoorden / 202 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage, onnodige discussie]

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 18, 2022 om 14:21
16772 Antwoorden / 202 Vragen

@RJW, ik begrijp en dus lees de vraag op basis van ook dit (citaat-deels ) 'gegevens van websites verwijderen
die ik niet meer gebruik maar nog wel gegevens van mij hebben' hetgeen m.i. niets anders kan betekenen dat vraagsteller deze gegevens ooit zelf op de pC / laptop / telefoon heeft ingevoerd.

rj
door rjw Jan 18, 2022 om 18:06
3236 Antwoorden / 5 Vragen

@HK: dan lees je dat toch echt verkeerd, en bovendien lost de oplossing die jij geeft dat niet op. Met wat jij beschrijft haal je, zoals ik al aangeef, Windows account weg (je weet dat je meerdere accounts op een windows PC kunt aanmaken, bijvoorbeeld zodat meerdere mensen met hun eigen profiel de PC kunnen gebruiken) en bij de instellingen staan accountgegevens van email accounts die je wilt gebruiken in de standaard Microsoft email client. Als je bijvoorbeeld Thunderbird gebruikt werken moet je dat opnieuw configureren.

Maar denk jij echt dat als je bijvoorbeeld een account voor BNNVARA Kassa hebt dat die gegevens op jouw PC staan? En je weet niet dat BNNVARA een database heeft waar de accounts in staan? En dat TS dat soort accounts wil verwijderen? Dat is het enige wat TS vraagt, de rest verzin jij er bij. Marita geeft hieronder het juiste antwoord op de vraag.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 18, 2022 om 19:18
16772 Antwoorden / 202 Vragen

@RJW: in de link die @MARITA5 geeft staat toch echt (ook) dit: (naast nog meer) en dus nog meer dan dat ik ook al aangaf.
 En laat Ts nu niet antwoorden op de vraag of ik het goed heb gelezen! Dat is de vraagsteller en die kan en mag dat dan vinden. Dat u er anders over denkt interesseeert mij werkelijk 'geen biet'. Om dit soort zaken te verwijdren zal dat toch primair via eigen pc en dergelijke gedaan moeten worden,

Who is hosting this laat zien hoe je die accounts kunt afsluiten.

Ik help je een handje met directe links:

Stap 2: Zoek jezelf op internet op

Gebruik vervolgens een aantal zoekmachines (niet alleen Google!). Hiermee kun je mogelijk oude accounts opsporen van netwerken of blogs waarop je niet meer actief bent. En die je eigenlijk vergeten was. GoogleYahoo en Bing.

En daarna: accounts verwijderen.

gerbera
door gerbera Jan 19, 2022 om 13:13
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@HK, helaas moet ik @RJW gelijk geven, in uw eerste bericht gaat het over accounts op de PC echter gaat daar de vraag niet over. In dit bericht komt u met de juiste handeling welke je met behulp van elke PC, dus ook die van je buurman, kunt verwijderen zolang je de inloggegevens van betreffende account maar gebruikt, simpelweg omdat deze gegevens niet op je PC maar op de server van betreffende website staan.

OT hoe komt u steeds aan de grote lettertypes

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 19, 2022 om 17:22
16772 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA, de oorzaak van andere lettertypes komt door het vervolgen van ingeven van tekst na het inkopiëren van een link. Dat kunnen ook kleinere lettertypes zijn. Soms'ondervang' ik dit door hetgeen ik schreef te kopiëren in word, dan de teken grootte aan te passen en terug te kopiëren in het antwoord.

Ps. De reactie van @MARITA5 was dan volgens u ook niet goed? Gegevens van een server verwijderen zal toch echt via een eigen PC omdat men anders niet bij de server(s) van bedoelde organisatie kont komen (en zelfs hacken moet via een eigen PC).

Afgezien daarvan, ik zag geen reactie van Ts, ook niet op mijn vraag van gistermiddag 14:22 uur en hij/zij is echt de enige die antwoord kan geven of hij/zij met de gegeven info 'uit de voeten kon'.   Herhaald:

DOOR HEREMIETKREEFT - 18 JAN. 2022 OM 14:22
14536 ANTWOORDEN / 190 VRAGEN

Beste @VOORDEURKNOP, heeft u iets gehad aan mijn antwoord? Is het u daarmee gelukt wat uw bedoeling is?

Donuts
door Donuts Jan 19, 2022 om 17:59
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, TS heeft niets aan je antwoord over het verwijderen van Windows of Android accounts. Dat was namelijk helemaal zijn vraag niet.

gerbera
door gerbera Jan 19, 2022 om 22:13
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@ HK, Zo jammer dat u schrijft dat ik denk dat de link van @marita5 niet juist is, vreemd want u heeft deze gewoon gekopiëerd maar daar staat niets over in dat het alleen van de eigen PC kan. En misschien goed om te weten dat je met elke PC kunt inloggen op een server zolang je over de juiste inloggegevens beschikt. Voorbeeld vanuit Griekenland, Duitsland, België enz gewoon kunnen inloggen bij mijn bank, ja zelfs op deze site met een PC van het Hotel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 18, 2022 om 14:22
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Beste @VOORDEURKNOP, heeft u iets gehad aan mijn antwoord? Is het u daramee gelukt wat uw bedoeling is?

justmeagain
door justmeagain - Jan 18, 2022 om 22:11
623 Antwoorden / 8 Vragen

De snelste manier is om naar de sites te gaan die u wenst te verwijderen en daar uw account opheffen. Heeft u geen wachtwoord meer gebruik dan de wachtwoord vergeten functie om zo weer toegang te verkrijgen. Daarna kunt u uw account verwijderen. Heeft u echt geen gegevens meer dan een mailtje naar de betreffende site sturen waarin u vraagt uw gegevens te verwijderen.

1paul
door 1paul - Jan 19, 2022 om 08:44
3101 Antwoorden / 0 Vragen

dan zult u naar de betreffende site moeten gaan om uw account op te heffen.

vo
door voordeurknop - Jan 19, 2022 om 19:24
8 Antwoorden / 16 Vragen

Bedankt iedereen

denk dat ik de meeste sites een mailtje moet sturen
om mijn gegevens te verwijderen

mvg joris

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2022 om 22:21
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor de reactie. Laat t.z.t. weten of het ook is gelukt. Ik vraag mij wel af of een e-mail dan voldoende is.