Mag een verzekering je zomaar uitschrijven zonder bericht geving waneer zij een paar betalingen niet hebben ontvangen:
Mijn telefoon is defect dus bel mijn verzekering krijg ik te horen dat ik niet betaald heb. Zij schrijven zelf af dus daar kijk ik niet naar. Nu was ik niet verzekerd heel vervelend waarop ik vroeg of ik dan niet alles kon betalen en klaar lijkt me zit ik weer in de verzekering. De telefoniste waar ik mee sprak kon alleen maar een klacht indienen en dat heb ik haar laten doen ik zou hier bevestiging van krijgen maar die kwam niet. Klim ik weer in de telefoon en vroeg of de klacht was opgestuurd jawel meneer maar ik zie dat uw mail adres niet bestaat dat bericht komt terug. Na controle van het mail adres blijkt dat ze deze fout in hun systeem hadden staan. Dus dit houd in dat ze wellicht contact hebben gezocht of hebben proberen te laten weten dat ik niet betaald heb via de mail. Die ze terug kregen. Dan vraag ik me af kunnen ze me dan niet bellen als de mail niet werkt mogen ze dan zomaar de verzekering stoppen en mij niet in de gelegenheid brengen om dit goed te maken. Ik ben erg teleur gesteld…..
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Mag een verzekering je zomaar uitschrijven zonder bericht geving waneer zij een paar betalingen niet hebben ontvangen: Ja, dat mag. Zal ongetwijfeld in hun voorwaarden staan.
Nu was ik niet verzekerd heel vervelend waarop ik vroeg of ik dan niet alles kon betalen en klaar lijkt me zit ik weer in de verzekering. Als dat zou kunnen, zou niemand meer verzekerd zijn en achteraf zich even verzekeren voor € 10 en meteen effe € 10.000 cashen.
Tja ik ben gewend als er iemand zijn betaling niet ontvangd dat die het nog eens probeert of dat hij je in de gelegenheid steld om dit als nog te doen.
Wat was dan de reden dat ze niet afschreven? Lag die bij de verzekeraar of bij u, bijvoorbeeld door onvoldoende saldo? In het eerste geval heeft u nog enigszins recht van spreken, hoewel u verantwoordelijk blijft voor het tijdig betalen. In het tweede geval ligt de verantwoordelijkheid volledig bij u.
Ja hoor de verzekeringsmaatschappij houdt alle klanten bij het handje en als je een paar keer niet betaald geen probleem, dat kan gebeuren. Simpelweg er is niet betaald aanmaningen komen op het opgegeven E mail adres niet aan dus wordt de verzekering opgeschort c.q. opgezegd. De achterstallige betalingen voldoen maken niet dat de verzekering met terugwerkende kracht weer ingaat.
Je kijkt toch maandelijks minimaal één keer je bankafschriften na en checkt of alles wel of niet betaald is. Lijkt mij wel logisch. En als je wat mist, dan onderneem je actie, dat lijkt mij ook logisch. Zelfs al zou je alles volledig gemachtigd hebben, wil je toch minimaal weten wat je nog te verteren hebt.
30-8-2013 was mijn laatste betaling van 27.90 ik neem aan dat dat per kwartaal is anders is de verzekering hoe dan ook te duur gezien je 45 euro per keer betaald dat ze je telefoon ophalen. En begin december hing ik in de telefoon. en als het wel per maand was dan ben ik blij dat het stop is gezet ga ik liever naar een reperatie winkel en geef ik het op aan mijn verzekering dan ben ik wel klaar zonder een cent te betalen.
geef ik het op aan mijn verzekering dan ben ik wel klaar zonder een cent te betalen. Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Kijk je voorwaarden maar eens goed na. Het kan heel goed zijn dat je alsnog de bedragen zal moeten betalen tot einde contractdatum.
Ik vind het gewoon belachelijk dat je in zon korte periode van je telefoonverzekering te horen krijgt dat je niet meer verzekerd bent en dat je er niets meer aan kan doen. Ook vind ik het suf dat een telefoon verzekering je niet even kan bellen zodra ze merken dat ze geen juist mail adres hebben. Alles behalve klant gericht.
Lees en huiver. "4.3 De premie is maandelijks bij vooruitbetaling via automatische incasso verschuldigd. Indien de incasso niet succesvol is, ontvangt u een betalingsherinnering. Indien de premie niet binnen de in die brief genoemde termijn wordt voldaan, dan bestaat vanaf dat moment geen recht meer op dekking onder deze verzekering. Als na een daaropvolgende aanmaningsbrief de premie niet alsnog binnen de in die brief genoemde termijn wordt betaald, dan eindigt de polis automatisch." Bron Ace voorwaarden.
Naar post van 14.33: Wat denk je wat er met de verzekeringspremies zou gebeuren als ze aan je idee zouden voldoen? Dus even een aantal telefonistes inhuren om je te herinneren, dat je je niet betaald hebt? Je zou natuurlijk ook van de verzekeringskant kunnen verwachten, dat de klanten de voorwaarden lezen ...........
Dan zou het om een maandelijkse betaling van bijna 30 euro gaan?? Wat voor verzekering is dat wel niet, absurd hoog bedrag. Of heb je een gouden IPhone of zo?
€ 27,90 zou best twee maanden kunnen zijn, een achterstallige en een voor de komende maand. Dus einde betalingen 30-9-2013, tja en dan ben je plots niet meer verzekerd ......... raar he
Tuurlijk ze kunnen wel mailen maar niet bellen mis ik dan iets. en ja leuk voorwaarden dat begrijpt iedereen dat je optijd moet betalen lukt dit een keer niet moet je dan meteen alles verliezen of is het dan rieel dat je in de gelegenheid word gesteld om het te herstellen.
[quote=mahadma schreef op zondag 5 jan 2014, 14:41]€ 27,90 zou best twee maanden kunnen zijn, een achterstallige en een voor de komende maand. Dus einde betalingen 30-9-2013, tja en dan ben je plots niet meer verzekerd ......... raar heDat kan inderdaad kloppen, € 13,95 per maand is het tarief bij de duurste categorie van de toestelverzekering plus.
Je vraagt je aan het einde af waarom "ze niet bellen als het mailadres niet goed is of om je te waarschuwen dat je nog steeds niet betaald hebt"... maar helemaal aan het begin schrijf je dat je telefoon kapot is. Lastig bellen naar een niet-werkende telefoon en zelf toch af en toe je afschriften eens nakijken .
Zoekster: >Daarom ben ik ook woedend omdat ze vinden dat het mailen voeldoende is en dat kan ik me niet voorstellen. En nu bleek dus dat ze een verkeerd mail adres hadden en dan zijn ze klaar dat lijkt me toch niet.
U kunt hoog of laag springen maar de premie is al een tijd niet voldaan met als gevolg dat u uit de verzekering geknikkerd bent, snapt u dat nou niet!!!!. Uw verantwoordelijkheid voor het op tijd afdragen van de premie legt u naast zich neer onder het motto "ik heb geen aanmaning ontvangen" Beetje triest is die denkwijze wel toch!
Ze hadden een aanmaningsbrief moeten sturen, dat staat ook in de AV. Maar dat neemt niet weg dat je je premie niet hebt betaald en daarmee heb je geen recht om een claim in te dienen. Dat blijft.
Als het nu voor langere periode niet betaald was dan heb ik er begrip voor gehad maar bij een dergelijke korte periode namelijk een betaling vind ik het slecht al waren het drie betalingen dan vind ik nog steeds dat je op de hoogte mag worden gebracht ik was me er niet van bewust dat ik niet betaald had en dat heeft me ook wakker geschud betreft het in de gaten houden van mijn eigen rekening klopt helemaal maar dan nog mag je er best op worden gewezen op moment dat je eens niet betaald maar dat is wellicht mijn gevoel betaal je je rekeningen en dan lukt het eens niet dan word je gelijk afgestraft erg jammer.
Als het nu voor langere periode niet betaald was dan heb ik er begrip voor gehad Als je drie maanden geen salaris/uitkering krijgt, valt het toch ook op, of niet .......
ik het slecht al waren het drie betalingen dan vind ik nog steeds dat je op de hoogte mag worden gebracht Je kàn ook gewoon je rekeningoverzicht minimaal eens per maand bekijken ......
betaal je je rekeningen En dàt heb je dus niet gedaan.
En hoe kwamen ze aan dat verkeerde e-mailadres? Is het door hen verkeerd genoteerd of door jou verkeerd doorgegeven. Ben het wel me je eens dat ze iets meer moeite hadden mogen doen, aan de andere kant het zijn bulk producten waarbij je niet al te veel service kan verwachten.
Bij een mislukte incasering vind ik dat ze dit niet kunnen doen. En dan nog de ontdekking was nog voor de volgende betaling en er kon al niets geregeld worden. Anders ben ik het helemaal eens dat je dit moet voorkomen maar gezien de tijds lijn vind ik het gewoon erg dat een verzekering zo omgaat met mensen. Ik leg me er bij neer omdat ik van jullie begrijp dat ik er toch niets aan kan doen ongeacht wat en hoe betreft de situatie bij eenmaal niet betalen en dat het aan mezelf te wijten is dat ik onvoldoene saldo had.
Met alles meegeteld: de verzekering moet wel strak zijn, want anders hadden ze niet van die voorwaarden nodig, omdat een groot aantal " verzekerden" daar dan weer misbruik van gaan maken. U wilt zelf ook op tijd uw inkomen/salaris/uitkering o.i.d. elke maand op tijd ontvangen toch?
En onvoldoende saldo/mogelijke roodstand kan dus vervelende gevolgen hebben, zo blijkt.
Wat u vindt is niet zo relevant. U had bij het afsluiten van de verzekering de voorwaarden moeten lezen en geen verzekering moeten afsluiten als u de voorwaarden rigide vond. U bent akkoord gegaan en dat betekent dat u nu te laat bent met uw bezwaren. Automatische afschrijving is een service (hoelwel vaak nogal verplichtend) maar u dient er zorg voor te dragen dat afschrijving mogelijk is. Voorts ligt bij u ook de verplichting om zorg te dragen dat men uw juiste contact gegevens had.
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.
De warmtepompdroge
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer