ma
door markybro Jan 5, 2014 om 13:59
Computers & telefonie

Ace telefoon verzekering van T-Mobile

Mag een verzekering je zomaar uitschrijven zonder bericht geving waneer zij een paar betalingen niet hebben ontvangen:

Mijn telefoon is defect dus bel mijn verzekering krijg ik te horen dat ik niet betaald heb. Zij schrijven zelf af dus daar kijk ik niet naar.
Nu was ik niet verzekerd heel vervelend waarop ik vroeg of ik dan niet alles kon betalen en klaar lijkt me zit ik weer in de verzekering. De telefoniste waar ik mee sprak kon alleen maar een klacht indienen en dat heb ik haar laten doen ik zou hier bevestiging van krijgen maar die kwam niet.
Klim ik weer in de telefoon en vroeg of de klacht was opgestuurd jawel meneer maar ik zie dat uw mail adres niet bestaat dat bericht komt terug.
Na controle van het mail adres blijkt dat ze deze fout in hun systeem hadden staan.
Dus dit houd in dat ze wellicht contact hebben gezocht of hebben proberen te laten weten dat ik niet betaald heb via de mail. Die ze terug kregen.
Dan vraag ik me af kunnen ze me dan niet bellen als de mail niet werkt mogen ze dan zomaar de verzekering stoppen en mij niet in de gelegenheid brengen om dit goed te maken.
Ik ben erg teleur gesteld…..

Mark

2035 32 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 5, 2014 om 14:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je had gewoon moeten betalen, was er ook geen probleem geweest.

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2014 om 14:08
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Mag een verzekering je zomaar uitschrijven zonder bericht geving waneer zij een paar betalingen niet hebben ontvangen: Ja, dat mag. Zal ongetwijfeld in hun voorwaarden staan.

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2014 om 14:10
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Nu was ik niet verzekerd heel vervelend waarop ik vroeg of ik dan niet alles kon betalen en klaar lijkt me zit ik weer in de verzekering. Als dat zou kunnen, zou niemand meer verzekerd zijn en achteraf zich even verzekeren voor € 10 en meteen effe € 10.000 cashen.

ma
door markybro - Jan 5, 2014 om 14:11
9 Antwoorden / 1 Vragen

Tja ik ben gewend als er iemand zijn betaling niet ontvangd dat die het nog eens probeert of dat hij je in de gelegenheid steld om dit als nog te doen.

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2014 om 14:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat was dan de reden dat ze niet afschreven? Lag die bij de verzekeraar of bij u, bijvoorbeeld door onvoldoende saldo? In het eerste geval heeft u nog enigszins recht van spreken, hoewel u verantwoordelijk blijft voor het tijdig betalen. In het tweede geval ligt de verantwoordelijkheid volledig bij u.

ro
door ron530 - Jan 5, 2014 om 14:18
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ja hoor de verzekeringsmaatschappij houdt alle klanten bij het handje en als je een paar keer niet betaald geen probleem, dat kan gebeuren. Simpelweg er is niet betaald aanmaningen komen op het opgegeven E mail adres niet aan dus wordt de verzekering opgeschort c.q. opgezegd. De achterstallige betalingen voldoen maken niet dat de verzekering met terugwerkende kracht weer ingaat.

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2014 om 14:20
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Je kijkt toch maandelijks minimaal één keer je bankafschriften na en checkt of alles wel of niet betaald is. Lijkt mij wel logisch. En als je wat mist, dan onderneem je actie, dat lijkt mij ook logisch. Zelfs al zou je alles volledig gemachtigd hebben, wil je toch minimaal weten wat je nog te verteren hebt.

ma
door markybro - Jan 5, 2014 om 14:26
9 Antwoorden / 1 Vragen

30-8-2013 was mijn laatste betaling van 27.90 ik neem aan dat dat per kwartaal is anders is de verzekering hoe dan ook te duur gezien je 45 euro per keer betaald dat ze je telefoon ophalen.
En begin december hing ik in de telefoon. en als het wel per maand was dan ben ik blij dat het stop is gezet ga ik liever naar een reperatie winkel en geef ik het op aan mijn verzekering dan ben ik wel klaar zonder een cent te betalen.

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2014 om 14:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe bedoel je dat je het opgeeft aan je verzekering? Welke verzekering?

Over het algemeen zijn verzekeringen voor telefoons inderdaad weggegooid geld, begrijp niet dat iemand dat doet.

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2014 om 14:31
11539 Antwoorden / 51 Vragen

geef ik het op aan mijn verzekering dan ben ik wel klaar zonder een cent te betalen.
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Kijk je voorwaarden maar eens goed na. Het kan heel goed zijn dat je alsnog de bedragen zal moeten betalen tot einde contractdatum.

ma
door markybro - Jan 5, 2014 om 14:33
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het gewoon belachelijk dat je in zon korte periode van je telefoonverzekering te horen krijgt dat je niet meer verzekerd bent en dat je er niets meer aan kan doen.
Ook vind ik het suf dat een telefoon verzekering je niet even kan bellen zodra ze merken dat ze geen juist mail adres hebben.
Alles behalve klant gericht.

ro
door ron530 - Jan 5, 2014 om 14:34
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Lees en huiver.
"4.3 De premie is maandelijks bij vooruitbetaling via automatische incasso verschuldigd. Indien de
incasso niet succesvol is, ontvangt u een betalingsherinnering. Indien de premie niet binnen de in
die brief genoemde termijn wordt voldaan, dan bestaat vanaf dat moment geen recht meer op
dekking onder deze verzekering. Als na een daaropvolgende aanmaningsbrief de premie niet
alsnog binnen de in die brief genoemde termijn wordt betaald, dan eindigt de polis automatisch."
Bron Ace voorwaarden.

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2014 om 14:38
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Naar post van 14.33: Wat denk je wat er met de verzekeringspremies zou gebeuren als ze aan je idee zouden voldoen? Dus even een aantal telefonistes inhuren om je te herinneren, dat je je niet betaald hebt? Je zou natuurlijk ook van de verzekeringskant kunnen verwachten, dat de klanten de voorwaarden lezen ...........

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2014 om 14:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan zou het om een maandelijkse betaling van bijna 30 euro gaan?? Wat voor verzekering is dat wel niet, absurd hoog bedrag. Of heb je een gouden IPhone of zo?

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2014 om 14:41
11539 Antwoorden / 51 Vragen

€ 27,90 zou best twee maanden kunnen zijn, een achterstallige en een voor de komende maand. Dus einde betalingen 30-9-2013, tja en dan ben je plots niet meer verzekerd ......... raar he

ma
door markybro - Jan 5, 2014 om 14:45
9 Antwoorden / 1 Vragen

Tuurlijk ze kunnen wel mailen maar niet bellen mis ik dan iets.
en ja leuk voorwaarden dat begrijpt iedereen dat je optijd moet betalen lukt dit een keer niet moet je dan meteen alles verliezen of is het dan rieel dat je in de gelegenheid word gesteld om het te herstellen.

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2014 om 14:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 5 jan 2014, 14:41]€ 27,90 zou best twee maanden kunnen zijn, een achterstallige en een voor de komende maand. Dus einde betalingen 30-9-2013, tja en dan ben je plots niet meer verzekerd ......... raar heDat kan inderdaad kloppen, € 13,95 per maand is het tarief bij de duurste categorie van de toestelverzekering plus.

ma
door markybro - Jan 5, 2014 om 14:48
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ron530 Je hebt het over brief ik heb geen brief gehad maar ik neem aan dat een mail volgens ACE dn volstaat

di
door digioma - Jan 5, 2014 om 14:53
646 Antwoorden / 29 Vragen

Je vraagt je aan het einde af waarom "ze niet bellen als het mailadres niet goed is of om je te waarschuwen dat je nog steeds niet betaald hebt"... maar helemaal aan het begin schrijf je dat je telefoon kapot is.
Lastig bellen naar een niet-werkende telefoon en zelf toch af en toe je afschriften eens nakijken .

zoekster
door zoekster - Jan 5, 2014 om 14:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je had wel een aanmaningsbrief moeten krijgen, heb je wel het goede adres opgegeven?

ma
door markybro - Jan 5, 2014 om 14:57
9 Antwoorden / 1 Vragen

Digioma toen was mijn telfoon niet defect is hij nog steeds niet de usb werkt niet goed dat is alles

ma
door markybro - Jan 5, 2014 om 15:01
9 Antwoorden / 1 Vragen

Zoekster: >Daarom ben ik ook woedend omdat ze vinden dat het mailen voeldoende is en dat kan ik me niet voorstellen. En nu bleek dus dat ze een verkeerd mail adres hadden en dan zijn ze klaar dat lijkt me toch niet.

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2014 om 15:08
11539 Antwoorden / 51 Vragen

omdat ze vinden dat het mailen voeldoende is

Dat zal ongetwijfeld ergens in de voorwaarden staan.

ro
door ron530 - Jan 5, 2014 om 15:15
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U kunt hoog of laag springen maar de premie is al een tijd niet voldaan met als gevolg dat u uit de verzekering geknikkerd bent, snapt u dat nou niet!!!!. Uw verantwoordelijkheid voor het op tijd afdragen van de premie legt u naast zich neer onder het motto "ik heb geen aanmaning ontvangen" Beetje triest is die denkwijze wel toch!

zoekster
door zoekster - Jan 5, 2014 om 15:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ze hadden een aanmaningsbrief moeten sturen, dat staat ook in de AV. Maar dat neemt niet weg dat je je premie niet hebt betaald en daarmee heb je geen recht om een claim in te dienen. Dat blijft.

ma
door markybro - Jan 5, 2014 om 15:47
9 Antwoorden / 1 Vragen

Als het nu voor langere periode niet betaald was dan heb ik er begrip voor gehad maar bij een dergelijke korte periode namelijk een betaling vind ik het slecht al waren het drie betalingen dan vind ik nog steeds dat je op de hoogte mag worden gebracht ik was me er niet van bewust dat ik niet betaald had en dat heeft me ook wakker geschud betreft het in de gaten houden van mijn eigen rekening klopt helemaal maar dan nog mag je er best op worden gewezen op moment dat je eens niet betaald maar dat is wellicht mijn gevoel betaal je je rekeningen en dan lukt het eens niet dan word je gelijk afgestraft erg jammer.

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2014 om 15:52
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Als het nu voor langere periode niet betaald was dan heb ik er begrip voor gehad Als je drie maanden geen salaris/uitkering krijgt, valt het toch ook op, of niet .......

ik het slecht al waren het drie betalingen dan vind ik nog steeds dat je op de hoogte mag worden gebracht Je kàn ook gewoon je rekeningoverzicht minimaal eens per maand bekijken ......

betaal je je rekeningen En dàt heb je dus niet gedaan.

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2014 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts heeft het over een eigen risico van € 45,00, dan is de premie € 10,95 per maand.

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2014 om 15:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En hoe kwamen ze aan dat verkeerde e-mailadres? Is het door hen verkeerd genoteerd of door jou verkeerd doorgegeven. Ben het wel me je eens dat ze iets meer moeite hadden mogen doen, aan de andere kant het zijn bulk producten waarbij je niet al te veel service kan verwachten.

ma
door markybro - Jan 5, 2014 om 16:44
9 Antwoorden / 1 Vragen

Bij een mislukte incasering vind ik dat ze dit niet kunnen doen.
En dan nog de ontdekking was nog voor de volgende betaling en er kon al niets geregeld worden.
Anders ben ik het helemaal eens dat je dit moet voorkomen maar gezien de tijds lijn vind ik het gewoon erg dat een verzekering zo omgaat met mensen.
Ik leg me er bij neer omdat ik van jullie begrijp dat ik er toch niets aan kan doen ongeacht wat en hoe betreft de situatie bij eenmaal niet betalen en dat het aan mezelf te wijten is dat ik onvoldoene saldo had.

Toch bedankt voor alle reacties.

M.

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2014 om 16:50
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Met alles meegeteld: de verzekering moet wel strak zijn, want anders hadden ze niet van die voorwaarden nodig, omdat een groot aantal " verzekerden" daar dan weer misbruik van gaan maken. U wilt zelf ook op tijd uw inkomen/salaris/uitkering o.i.d. elke maand op tijd ontvangen toch?

En onvoldoende saldo/mogelijke roodstand kan dus vervelende gevolgen hebben, zo blijkt.

sw
door swat1500 - Jan 5, 2014 om 16:58
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Wat u vindt is niet zo relevant. U had bij het afsluiten van de verzekering de voorwaarden moeten lezen en geen verzekering moeten afsluiten als u de voorwaarden rigide vond. U bent akkoord gegaan en dat betekent dat u nu te laat bent met uw bezwaren.
Automatische afschrijving is een service (hoelwel vaak nogal verplichtend) maar u dient er zorg voor te dragen dat afschrijving mogelijk is. Voorts ligt bij u ook de verplichting om zorg te dragen dat men uw juiste contact gegevens had.