duif2
door duif2 Aug 6, 2011 om 08:59
Computers & telefonie

Achtergrondprogramma's

Het gebeurt regelmatig dat wanneer ik mijn netbook (windows 7/starter)wil afsluiten dat ik de melding krijg dat de achtergrondprogramma's afgesloten moeten worden.
Omdat ik niet weet welke programma's dit zouden moeten zijn kies ik voor geforceerd afsluiten.
Hoe kom ik er achter welke programma's die zijn?

3857 8 Rapporteer

gsm
door gsm - Aug 6, 2011 om 10:15
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het zijn normale processen die nog afgesloten moeten worden.
Het is een volkomen normaal verschijnsel bij Windows 7, zeker wanneer de processor in de PC niet zo snel is.
Heb gewoon een minimale hoeveelheid geduld.
Je kunt de mededeling gewoon als kennisgeving aannemen en het is onverstandig om altijd meteen geforceerd het proces af te willen sluiten.

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2011 om 10:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo duif2,

.....de melding krijg dat de achtergrondprogramma's afgesloten moeten worden......

Voor de duidelijkheid: dat hoef jij niet te doen, maar dat doet de computer zélf.
Dus zoals gsm al aangeeft: even geduld.

duif2
door duif2 - Aug 6, 2011 om 10:40
371 Antwoorden / 116 Vragen

bedankt, ik zal meer geduld hebben!

f.weele
door f.weele - Aug 6, 2011 om 16:32
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste duif2, zoals gsm en edrick3 al zeggen, even wachten en hij gaat vanzelf uit.
Ik heb hetzelfde op mijn laptop met win7.
m.vr.gr.

stacey
door stacey - Aug 6, 2011 om 18:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Dacht dat hij dat aangaf ?
Bij mij doet hij het altijd omdat ik een plaknotitie op bureaublad heb staan, die daar overigens ook gewoon blijft staan, maar blijkbaar kost afsluiten daardoor meer tijd ?

f.weele
door f.weele - Aug 7, 2011 om 08:34
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@ stacey; ik had eerst van die bureaubladgadgets en dacht dat het daar aan lag.
Heb ze toen verwijderd maar de melding bleef gewoon terugkomen.Het kan zijn
dat een bepaald programma wat meer tijd nodig heeft om af te sluiten. Ik heb
met name het programma Secunia PSI wat gewoon actief is ook al heb je het
niet geopend. Maar verder is het geen probleem.
m.vr.gr.

stacey
door stacey - Aug 7, 2011 om 15:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=f.weele schreef op zondag 7 aug 2011, 08:34]@ stacey; ik had eerst van die bureaubladgadgets en dacht dat het daar aan lag.

Hij geeft bij mij wel aan dat het (bij mij) de plaknotities betreft.
Dus zou duif2 moeten kunnen zien wat het oponthoud precies veroorzaakt.

duif2
door duif2 - Aug 7, 2011 om 16:34
371 Antwoorden / 116 Vragen

[
Hij geeft bij mij wel aan dat het (bij mij) de plaknotities betreft.
Dus zou duif2 moeten kunnen zien wat het oponthoud precies veroorzaakt.

Soms verschijnt er inderdaad een tekst maar dat is zo snel weer weg dat ik het niet kan lezen.
Maar zolang ik weet dat het geen kwaad kan vind ik het prima dat ik die waarschuwing kirjg.