ha
door hansohlenroth Feb 4, 2013 om 11:59
Computers & telefonie

ACN

Is het een goede zaak om met ACN in zee te gaan ?

11483 24 Rapporteer

la
door ladydaisy - Feb 4, 2013 om 12:06
13 Antwoorden / 0 Vragen

Nee.

Tenzij je veel tijd en geld kwijt wil raken om er niets van terug te zien.

ACN is MLM, oftewel een legale vorm van pyramide spel.

dearagain
door dearagain - Feb 4, 2013 om 12:08
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*ik kan weinig klachten over hen vinden, maar dat zegt natuurlijk niet alles

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2013 om 14:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vind het een beetje een enge site. Ik zou daar ver van blijven

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2013 om 15:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

OT
.....Ik vind het een beetje een enge site......
Deze site?
Wat heeft TS nu aan zo'n subjectieve reactie?
Waar baseer je zoiets op?
Zo'n reactie kun je m.i. beter achterwege laten.

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2013 om 15:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

Oh nee, het gaat natuurlijk over ACN telefonie.

Mijn fout.

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2013 om 15:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TS bedoelt deze site neem ik aan.

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2013 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 4 feb 2013, 15:10]TS bedoelt deze site neem ik aan.

Dat denk ik ook, maar als er dan over liefdadigheid wordt gesproken en reclame wordt gemaakt door Donald Trump, dan vind ik dat, subjectief gesproken, een beetje enge site.

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2013 om 15:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@edrick

Als je ACN en MLM op Google intikt, zie je de klachten en de vorm, piramidespel.

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2013 om 15:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

OT
Hebben we het nu over verschillende sites?
Geef eens een link naar die site met 'liefdadigheid' etc.
Zie daar niets over staan op deze site
Wat heeft die met een piramidespel te maken?
TS heeft het over aanbieders van telefonie, etc.

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2013 om 16:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

http://www.acneuro.com/NL/#.UQ_OSB12TvU

Dat is dezelfde site die u al eerder vermeldde, maar dan een pagina terug.

Zij bieden van alles aan. Of klik op uw eigen link en ga daarin naar home.

Op Google wordt ANC gelinkt aan een piramidespel.

Off topic
Ik moet eens opschrijven hoe ik makkelijk een link kan maken.

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2013 om 16:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

ANC moet ACN zijn

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2013 om 16:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,@TS

OK, gevonden.

Ivm de verwijzingen op Google vwb het 'moederbedrijf' zou ik inderdaad niet met deze firma in zee gaan, al lijkt me het afsluiten van een telefoonabonnement etc niet zoveel te maken te hebben met dat genoemde piramidespel.

jantje7
door jantje7 - Feb 4, 2013 om 16:38
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Off topic
Makkelijk een link maken.

Neem de link op met Ctrl + C
Type in reageer veld bv. Klik hier
Selecteer het ingetikte
Klik op kettingsymbooltje
Nu met Ctrl + V overschrijven in het nieuwe tekstveld.
En klaar is de snelkoppeling.

Jantje.

be
door bewusteburger - Apr 10, 2013 om 17:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zojuist heb ik deze reactie geplaatst in een soortgelijke topic maar deze is een stuk recenter dus plaats ik hem (boos als ik ben) hier nog eens..

Zelf ben ik gisteren via vrienden in aanraking gekomen met ACN, de toon van de verkooppraatjes deden al wat alarmbellen ringkelen en ik ben vervolgens in de contracten en het beloningsmodel gedoken.

DIT IS ZEKER EEN PIRAMIDESPEL!

En eigenlijk nog gevaarlijker dan dat. Hier een paar puntjes van zorg.

De verkoper is verantwoordelijk voor de betaling van zijn klanten, dit betekend dat als één van je klanten z'n rekening niet (op tijd) kan betalen jij zijn rekening moet betalen! Dit geld nog tot een jaar na ontbinding van je "samenwerking" met ACN!

Verder lijkt de duidelijke hiërarchie in "jouw onderneming", dit zijn dus alle mensen die via jou, en weer via deze mensen enz. enz., ook verkoper zijn geworden en de eis van ACN deze mensen aan te sturen (te helpen) wel heel erg op een werkgever/werknemer verhouding.
Het kan dus zomaar zijn dat de belastingdienst over een tijdje bij je langskomt om over al deze mensen werkgeverspremies op te halen!!

En om even de piramideconstructie te verduidelijken.
De commissies over verkochte diensten zijn marginaal en worden pas uitbetaald als een bepaald (ongespecificeerd) bedrag behaald is. Bovendien worden over alle commissies (wederom niet gespecificeerde) administratiekosten berekend. En mag ACN naar eigen inzicht nog meer korten....
Als voorbeeld een mobiele telefoonaansluiting. Hiervoor krijg je per maand 1 tot 10 procent van de helft van 25 euro(?!). Dit is dus per maand 12,5 cent als je begint en 1,25 euro zodra je 50 vrienden een abonnement hebt verkocht die ze allemaal op tijd moeten betalen anders word het van jouw tegoed afgetrokken en sta je weer mooi op nul (of minder!).

De tientjes en honderdjes gaan pas tellen zodra je binnen een gestelde termijn nieuwe verkopers bij je "organisatie" voegt en zelfs dan alleen maar als óók deze mensen hetzelfde doen. Deze bedragen worden pas uitbetaald zodra de status van "Team Coördinator" is behaald. Dit betekend een bonus van 350 euro indien je binnen 120 dagen 9 verkopers in je organisatie hebt die allemaal aan de tijdslimieten voor het zelf werven van nieuwe verkopers hebben voldaan en in totaal 600 abonnementen hebben verkocht binnen de eigen kennissenkring (want koude marketing mag immers niet).
(Dit zijn bijna onmogelijk te halen aantallen dus ga er maar vanuit dat je meer dan negen man nodig hebt om die 600 te halen).
In dit optimale geval heb je dus al via via 4320 euro aan instappremies bij ACN binnen gebracht voor je bonusje van 350 euro (vóór aftrek van wat ACN er maar vanaf wil trekken....)

Dus mensen alsjeblieft, PAS OP! Instappen in deze organisatie betekend vrijwel zeker de keuze voor óf je vriendenkring óf een persoonlijk faillissement!!!! En dit allemaal terwijl er in Amerika een meneer zit die jaarlijks meer dan een half miljard dollar op z'n rekening mag bijschrijven........

an
door and1911 - Jun 3, 2013 om 19:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als ACN een soort piramide spel is waarom wordt er dan niet ingegrepen via de overheid? Daarnaast is het bedrijf bekend in verschillende landen en nergens is er een verbod gelegd m.b.t. piramide spel.
Natuurlijk zien de verdiensten etc.. eruit als een piramide spel echter zonder je eigen inzet kom je niet.
Er zijn verschillende mlm bedrijven die op zo'n manier werken maar dat wilt niet zeggen dat ze meteen gebombadeerd moeten worden tot een piramide bedrijf ondanks dat ze de beloning en werkwijze gebasseerd hebben op piramide basis.
Volgens mij zijn er genoeg mensen in verschillende landen die via acn inkomen genereren.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2013 om 20:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@And1911

Uiteraard zijn er mensen die via ACN inkomen genereren. Wat dacht u dan.

Dat is dus de top van de PIRAMIDE en wellicht het laagje daaronder. Maar als u daaraan mee gaat doen, zal niet uw bankrekening gespekt worden.

En de overheid moet al op zoveel gebieden optreden. Dus gebruik uw zelf uw verstand.

re
door realist burger - Jun 12, 2013 om 10:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf zit ik niet in ACN, maar ik heb de voorwaarden eens gelezen van ACN.

Volgens mij begrijpt men het verschil tussen piramide en MLM niet.
Bovendien heeft and1911 gelijk. Als er 23 regeringen en veel grote bedrijven samenwerken met ACN, dan is het geen piramide. Een gerenommeerd bedrijf wil namelijk niet met een piramidespel geassocieerd te worden, dus reken maar dat die bedrijven ACN goed hebben doorgelicht door gebruikmaking van advocaten, accountants en dergelijke.

Verder wil ik eens vragen: Is iemand op dit forum ooit overgestapt van bv energiemaatschappij, omdat frans Bauer dit heeft gezegd op tv? Bent u overgestapt omdat het u werd aangeraden door een familielid, vriend of vriendin?
Als dit het laatste het geval is, dan bent u dus overgestapt op basis van mond tot mond reclame.
Mond tot mondreclame is ook Netwerkmarketing.
Zo ziet u maar: iedereen doet aan netwerkmarketing!
@ tijger1: het is heel goed dat het gezonde verstand wordt gebruikt, maar wel met de juiste informatie en niet met verkeerde informatie.

@ bewuste burger: Wilt u zich bij de feiten houden? Blijkbaar heeft u totaal geen verstand van belastingen en dergelijke. Ik doel hierbij op uw opmerking over de belastingdienst en werkgeverspremies. Waar staat er dat u personeel in dienst heeft? Dat staat nergens in die voorwaarden.
Verder klopt uw aanname niet dat als een klant zijn rekening niet betaald, dat de vertegenwoordiger van ACN dan voor die rekening opdraait.
Er is 1 geval waarbij dit wel geldt en dat is als de vertegenwoordiger aan 'slamming' doet, dus fraude pleegt.

Met andere woorden voordat men überhaupt een mening geeft en aangeeft dat bepaalde zaken feiten zijn, zal men onderzoek moeten doen. Dit is iets wat de meeste mensen niet doen.
Bovendien als je bepaalde materie niet begrijpt, moet je ze niet als feiten presenteren. Doet men dit wel, dan misleidt men mensen.
Iedereen mag zijn mening geven, maar wel gebaseerd op feiten.

an
door and1911 - Jun 12, 2013 om 14:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit zelf niet in ACN maar wel aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn bij ACN en andere MLM bedrijven.

Ik ben van mening dat je op zo'n site zo objectief mogelijk een oordeel dient te geven en niet je frustraties moet uiten op dingen die je gehoord of gezien hebt. Ervaring die je zelf ondervonden hebt van een bedrijf kan je wel een oordeel (positief of negatief) geven waar anderen baat bij kunnen hebben. Uiteindelijk moet jezelf beslissen of een ervaring objectief is of niet. Met een objectief oordeel (positief/negatief) bepaal jij de volgende stap in je toekomst.

Vervolgens denk ik dat niemand een bedrijf/instelling etc.. kan noemen waar alles 100% functioneert. In elk bedrijf is er iets waar mensen negatief op kunnen reageren.

M.b.t. piramide spel wil ik het volgende aanhalen. Ik denk dat alle bedrijven en instellingen etc.. in de wereld gebaseerd is op piramide basis.
Denk maar na, Je heb bijv:

1. Directeur
2. Aantal Managers
3. Aantal Teamleiders
4. Aantal Coördinatoren
5. Medewerkers

Je begint als medewerker. Hoe beter je presteert (INZET) hoe hoger je in de rang kan komen . Je salarissen, bonus etc.. worden steeds hoger. Medewerkers die geen inzet willen tonen zullen blijven steken.
Dit doet een MLM bedrijf ook echter is het een stuk uitgebreider m.b.t. het zelf werven van mensen en ontvangen van beloningen etc.

Uiteindelijk bepaal je inzet (succes vol) je toekomst.

Probeer zo objectief mogelijk een oordeel (onderzoeken) te vormen van iets (bijv mlm bedrijven) om te zien of dit in je voordeel of nadeel kan werken en neem dan een besluit.

Ik ben geheel eens met de reactie van Realistburger,

tijger1
door tijger1 - Jun 12, 2013 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan gaan jullie toch fijn in zee met die club.

sp
door spongbobj - Jun 16, 2013 om 13:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=and1911 schreef op woensdag 12 jun 2013, 14:03]Ik zit zelf niet in ACN maar wel aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn bij ACN en andere MLM bedrijven.

Ik ben van mening dat je op zo'n site zo objectief mogelijk een oordeel dient te geven en niet je frustraties moet uiten op dingen die je gehoord of gezien hebt. Ervaring die je zelf ondervonden hebt van een bedrijf kan je wel een oordeel (positief of negatief) geven waar anderen baat bij kunnen hebben. Uiteindelijk moet jezelf beslissen of een ervaring objectief is of niet. Met een objectief oordeel (positief/negatief) bepaal jij de volgende stap in je toekomst.

Vervolgens denk ik dat niemand een bedrijf/instelling etc.. kan noemen waar alles 100% functioneert. In elk bedrijf is er iets waar mensen negatief op kunnen reageren.

M.b.t. piramide spel wil ik het volgende aanhalen. Ik denk dat alle bedrijven en instellingen etc.. in de wereld gebaseerd is op piramide basis.
Denk maar na, Je heb bijv:

1. Directeur
2. Aantal Managers
3. Aantal Teamleiders
4. Aantal Coördinatoren
5. Medewerkers

Je begint als medewerker. Hoe beter je presteert (INZET) hoe hoger je in de rang kan komen . Je salarissen, bonus etc.. worden steeds hoger. Medewerkers die geen inzet willen tonen zullen blijven steken.
Dit doet een MLM bedrijf ook echter is het een stuk uitgebreider m.b.t. het zelf werven van mensen en ontvangen van beloningen etc.

Uiteindelijk bepaal je inzet (succes vol) je toekomst.

Probeer zo objectief mogelijk een oordeel (onderzoeken) te vormen van iets (bijv mlm bedrijven) om te zien of dit in je voordeel of nadeel kan werken en neem dan een besluit.

Ik ben geheel eens met de reactie van Realistburger,

Je komt bij mij niet echt objectief over. Ik krijg het idee dat je ook eventueel bij ACN wil gaan 'werken' (excuses als ik de verkeerde aanname heb gemaakt). Maar indien dit het geval is, dan is er van objectiviteit geen sprake. Wat jij nu aan het doen ben is argumenten zoeken die jouw standpunt bevestigen. Alle tegenargumenten weer jij af (zoals het standpunt dat het een piramide spel betreft e.d.).

En hoe jij het zegt, elk bedrijf lijkt min of meer op een piramide. Dat is natuurlijk deels waar. Er zijn verschillende rangen in een bedrijf met uiteindelijk 1 of meerdere bazen.

Echter moet je niet vergeten dat een piramide spel door meerdere dingen gekenmerkt worden. ACN verdient zn geld grotendeels door het recruiteren van nieuwe onafhankelijke vertegenwoordigers. Ze benadrukken dat ook 99% van alle tijd. Wat ACN doet is gewoon het schuiven met geld naar een persoon hoger in de piramide.

Zodra een vertegenwoordiger jouw binnen gehaald heeft en jij 500 euro afgedragen heb, zou het hem een worst wezen wat jij verder doe. Dan komen er aanvullende voorwaarden waar je aan moet voldoen. Haal jij 1 of meerdere mensen binnen? Mooi meegenomen! Zo niet? Ook goed want jouw 500 euro hebben we al denken ze dan.

Als je de presentatie opzoekt op youtube wordt dat je al snel duidelijk. De filmpje ( http://www.youtube.com/watch?v=Mvz2jhmv9oo&list=PLsHuYv7lF_2Y1sjU-e5xq0mZaUAe1YSKf ) van 12 minuten gaat constant over hoe JIJ rijk kan worden als jij X personen onder je krijg. Er wordt bijna niet verteld WAT je moet verkopen, WELKE producten er zijn etc.

Maar succes bij ACN :)

sp
door spongbobj - Jun 16, 2013 om 13:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=and1911 schreef op woensdag 12 jun 2013, 14:03]Ik zit zelf niet in ACN maar wel aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn bij ACN en andere MLM bedrijven.

Ik ben van mening dat je op zo'n site zo objectief mogelijk een oordeel dient te geven en niet je frustraties moet uiten op dingen die je gehoord of gezien hebt. Ervaring die je zelf ondervonden hebt van een bedrijf kan je wel een oordeel (positief of negatief) geven waar anderen baat bij kunnen hebben. Uiteindelijk moet jezelf beslissen of een ervaring objectief is of niet. Met een objectief oordeel (positief/negatief) bepaal jij de volgende stap in je toekomst.

Vervolgens denk ik dat niemand een bedrijf/instelling etc.. kan noemen waar alles 100% functioneert. In elk bedrijf is er iets waar mensen negatief op kunnen reageren.

M.b.t. piramide spel wil ik het volgende aanhalen. Ik denk dat alle bedrijven en instellingen etc.. in de wereld gebaseerd is op piramide basis.
Denk maar na, Je heb bijv:

1. Directeur
2. Aantal Managers
3. Aantal Teamleiders
4. Aantal Coördinatoren
5. Medewerkers

Je begint als medewerker. Hoe beter je presteert (INZET) hoe hoger je in de rang kan komen . Je salarissen, bonus etc.. worden steeds hoger. Medewerkers die geen inzet willen tonen zullen blijven steken.
Dit doet een MLM bedrijf ook echter is het een stuk uitgebreider m.b.t. het zelf werven van mensen en ontvangen van beloningen etc.

Uiteindelijk bepaal je inzet (succes vol) je toekomst.

Probeer zo objectief mogelijk een oordeel (onderzoeken) te vormen van iets (bijv mlm bedrijven) om te zien of dit in je voordeel of nadeel kan werken en neem dan een besluit.

Ik ben geheel eens met de reactie van Realistburger,

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Jun 16, 2013 om 15:07
355 Antwoorden / 1 Vragen

M.b.t. piramide spel wil ik het volgende aanhalen. Ik denk dat alle bedrijven en instellingen etc.. in de wereld gebaseerd is op piramide basis.
Denk maar na, Je heb bijv:

1. Directeur
2. Aantal Managers
3. Aantal Teamleiders
4. Aantal Coördinatoren
5. Medewerkers

Je begint als medewerker. Hoe beter je presteert (INZET) hoe hoger je in de rang kan komen . Je salarissen, bonus etc.. worden steeds hoger. Medewerkers die geen inzet willen tonen zullen blijven steken.
Dit doet een MLM bedrijf ook echter is het een stuk uitgebreider m.b.t. het zelf werven van mensen en ontvangen van beloningen etc.

Uiteindelijk bepaal je inzet (succes vol) je toekomst.

Probeer zo objectief mogelijk een oordeel (onderzoeken) te vormen van iets (bijv mlm bedrijven) om te zien of dit in je voordeel of nadeel kan werken en neem dan een besluit.

In een 'gewoon' bedrijf zijn verschillende functies, de nrs. 5 (medewerkers) kunnen heel goed presteren zonder ooit op plek 1,2,3 of 4 te komen. Ligt niet aan hun inzet, maar aan de functie.
Bij MLM zorgt veel inzet niet automatisch voor een hogere plaats op de ladder, aan alleen inzet heb je niks.

ha
door havvana - Nov 15, 2014 om 20:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hansohlenroth schreef op maandag 4 feb 2013, 11:59]Is het een goede zaak om met ACN in zee te gaan ?

Als je er niet alleen wat geld maar vooral ook wat tijd in wil stoppen is het een meer dan geweldige investering. Als bonus valt er (vaak gratis en soms tegen een wel zeer redelijke vergoeding) veel te leren en kom je in contact met veel positief ingestelde mensen. Waar kan je anders een heus eigen bedrijf opstarten voor zo weinig geld? En zo zorgeloos (omdat je hele administratie door ACN wordt gevoerd)? Bovendien werk je met prima produkten en diensten van vaak de beste partners. Wat mij betreft echt kansrijk en dus: doen. Wel werken voor de kost!

jo
door journalist - Apr 9, 2015 om 11:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bezoekers van dit forum,

Voor een artikel ben ik op zoek naar mensen die persoonlijk te maken hebben gehad met ACN. Mensen die zelf zijn begonnen aan ACN of familie/vrienden hebben die erin zijn gestapt. Ik wil graag jullie ervaringen horen en meenemen in mijn research. In eerste instantie is dat altijd voor achtergrondinformatie, niets wordt geciteerd tenzij ik daar expliciet om vraag. Je kunt je verhaal ook anoniem vertellen.

Wil je je verhaal delen? Stuur dan een mail naar acngedupeerden@gmail.com
Oftewel: acngedupeerden [at] g mail punt com.

Dank!