di
door digioma Feb 3, 2010 om 14:41
Computers & telefonie

Adresboek overzetten

Graag zou ik het hele adresboek met Internetadressen van Outlook in een keer overzetten vanaf de grote PC naar m'n laptop. Dit dan middels een USB-stick.
Van alles geprobeerd, maar ik krijg dan alleen het eerste adres, ook al selecteer ik het hele boek (blauw).
Wie heeft de juiste tip? Dank alvast

20332 19 Rapporteer

poltol
door poltol - Feb 3, 2010 om 15:14
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Welke Microsoft programmas lopen op de PC en op de laptop? En welk programma gebruikt u voor mailen en surfen? Volgens mij kunt u Outlook niet overzetten naar Windows Mail of Windows Livemail. En ik hoop toch dat u het met exporteren en importeren probeert. Soms lukt het helemaal niet. Op één of andere manier klopt de extensie niet en begrijpt de laptop dus niet wat u wil doen.
Misschien weet iemand anders wel de oplossing.

Vr.gr. poltol

jos-euro
door jos-euro - Feb 3, 2010 om 15:28
244 Antwoorden / 91 Vragen

Beste Digioma, als je op beide computers Outlook gebruikt exporteer je het adressenbestand van de vaste computer naar een .cvs bestand en zet dit bestand op je stick. Vervolgens importeer je het bestand op de laptop vanaf de stick weer in Outlook. Mocht je verschillende mailprogramma's gebruiken moet je de "velden" in het programma op de laptop nog benoemen. Succes, Jos

di
door digioma - Feb 3, 2010 om 17:57
646 Antwoorden / 29 Vragen

Beiden alvast dank. Ik ga weer wat proberen.

Ik gebruik voor zowel de grote PC als voor de laptop tot volle tevredenheid XP.

baard
door baard - Feb 5, 2010 om 13:12
16 Antwoorden / 0 Vragen

Even 1 opmerking

Als je gaat importeren of exporteren moet je wel eerst je adresboek openen en vanuit het adresboek te werk gaan ..... Dit werkt bij mij zonder probelmen

succes /Harm

baard
door baard - Feb 5, 2010 om 13:14
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=baard schreef op vrijdag 5 feb 2010, 13:12]Even 1 opmerking

Als je gaat importeren of exporteren moet je wel eerst je adresboek openen en vanuit het adresboek te werk gaan ..... Dit werkt bij mij zonder probelmen

succes /Harm

sorry ik bedoel natuurlijk problemen i.p.v. probelmen . Grinzzz

jsampa
door jsampa - Feb 5, 2010 om 13:22
22 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo.
open outlook ga naar bestand links boven dan exporteren en dan keizen voor
tekstbestand(met door komma's gescheiden waarden)klik dan op exporteren de rest wijst zichzelf

ti
door tinievriens - Feb 5, 2010 om 13:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

ALs je je adressenbestand wilt overzetten moet je het via exporteren doen. Daar kun je aangeven welke naam en waar naar toe. Het beste is als csv bestand opslaan. Als je het geexporteerd hebt vergeet dan niet Outlook af te sluiten en opnieuw op te starten omdat je anders geen kopie op je stick kunt zetten.

Groetjes Tinie

baard
door baard - Feb 5, 2010 om 13:58
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=baard schreef op vrijdag 5 feb 2010, 13:14][quote=baard schreef op vrijdag 5 feb 2010, 13:12]Even 1 opmerking

Als je gaat importeren of exporteren moet je wel eerst je adresboek openen en vanuit het adresboek te werk gaan ..... Dit werkt bij mij zonder probelmen

succes /Harm

sorry ik bedoel natuurlijk problemen i.p.v. probelmen . Grinzzz

Pfff /// natuurlijk bedoel ik het adresboek welke in outlook staat/gebruikt wordt
als je de bladwijzer onder "bestand" op de menubalk gebruikt, dan werkt het niet

av
door avoormanns - Feb 5, 2010 om 14:00
3 Antwoorden / 0 Vragen

Open het adres boek in vol ornaat klik op control A en daarna op control C
Met heteersteselecteer je het hele veld en met het tweede kopieer je alles
Dan moet het mogelijk zijn om alles in een keer op een leespen of externe harde schijf te zetten.
Veel succes .
Adri.

edmolen
door edmolen - Feb 5, 2010 om 14:17
14 Antwoorden / 2 Vragen

Dit heb ik net gedaan van Outlook Oude computer naar Outlook nieuwe computer.
Je zet het .PST bestand over.
Dit staat (waarschijnlijk) bij : gebruiker>AppData>Local>Microsoft>Outlook

mo
door mohammad55 - Feb 5, 2010 om 15:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals edmolen het aan geeft zo hoort het ook heb je alle adressen en mail op je andere computer of laptop

=edmolen schreef op vrijdag 5 feb 2010, 14:17: Dit heb ik net gedaan van Outlook Oude computer naar Outlook nieuwe computer.
Je zet het .PST bestand over.
Dit staat (waarschijnlijk) bij : gebruiker>AppData>Local>Microsoft>Outlook

baard
door baard - Feb 5, 2010 om 18:24
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mohammad55 schreef op vrijdag 5 feb 2010, 15:50]Zoals edmolen het aan geeft zo hoort het ook heb je alle adressen en mail op je andere computer of laptop

[quote=edmolen schreef op vrijdag 5 feb 2010, 14:17]Dit heb ik net gedaan van Outlook Oude computer naar Outlook nieuwe computer.
Je zet het .PST bestand over.
Dit staat (waarschijnlijk) bij : gebruiker>AppData>Local>Microsoft>Outlook

jaja en als je in Hoogeveen woont kun je zo via Amterdam naar Groningen
maw dit is de meest omslachtige weg die ik ken

Gegroet/H

va
door vandertussen - Feb 5, 2010 om 19:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edmolen schreef op vrijdag 5 feb 2010, 14:17]Dit heb ik net gedaan van Outlook Oude computer naar Outlook nieuwe computer.
Je zet het .PST bestand over.
Dit staat (waarschijnlijk) bij : gebruiker>AppData>Local>Microsoft>Outlook

Klopt. Het bestand Outlook.pst kopiëer je via de USB-stick naar dezelfde plek op de nieuwe pc/laptop. Het bestand bevat zowel het adresboek als alle mailtjes.

kr
door kruimbo - Feb 5, 2010 om 19:23
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt helemaal, maar iets simpeler is om er een gewoon bestand op de harde schijf in mijn documenten van te maken, daarna recht klikken en kopiëren naar de USB stick en vervolgens de zelfde handeling op de andere pc.

Kruimbo

frits
door frits - Feb 5, 2010 om 20:04
146 Antwoorden / 5 Vragen

Wat gebruikt U Outlook (welke versie ?) of Outlook Express ? bij Outlook Express hoef je alleen maar te exporteren als WAB bestand, wel moet je alle adressen geselecteerd hebben geheel blauw venster dit kan met CRTL + A en vervolgens bij de andere Importeren.

Bij Outlook zoek je waar het gegevens bestand staat en kopieert dit naat een USB-drive

mvdg_1
door mvdg_1 - Feb 5, 2010 om 22:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Download het programma ''syncmate'' of ''active sync'' de een is voor windows de ander voor mac.
Ik heb het ook op deze manier gedaan....en zonder problemen.

succes

jv
door jvdkaay - Feb 6, 2010 om 20:48
6 Antwoorden / 1 Vragen

Contact personen ex- en importeren in outlook.
Exporteren

1. open outlook
2. kies bestand en dan importeren en exporteren.
3. Kies in de lijst "naar een bestand exporteren" klik volgende
4. kies "bestand met persoonlijke mappen .pst" klik op volgende
5. nu kun je kiezen wat je wilt exporteren. Klik in dit geval op contactpersonen
Heb je onder contactpersonen sub mappen gemaakt zet dan het vinkje aan inclusief submappen.
6. nu wordt je gevraagd waar je het bestand op wilt slaan.
Klik op bladeren en kies b.v. de map mijn documenten. of in dit geval Documenten van je naam vul bij bestandsnaam in outlook.pst
klik op Ok
7. Laat de opties staan zoals ze zijn en klik op volgende en in het volgende scherm op ok
Klaar de contactpersonen zijn opgeslagen.
Kopieer outlook.pst uit de map mijn documenten naar je usb sstick en importeer het op je andere computer.

Importeren.
1. start outlook
2. kies bestand importeren exporteren.
3. kies nu "gegevens uit een ander programma of bestand importeren" klik op volgende
4. kies nu bestand met persoonlijke mappen .pst klik op volgende
5. In het volgende scherm blader naar de usb stic en selecteer outlook.pst klik op volgende
6. klik nu op contactpersonen en dan op voltooien
klaar ben je.
LET OP.
ls je de volledige inhoud van outlook wilt meenemen naar je niewe pc klik dan bij de optie importeren bij punt 5 op de bovenste optie. de volledige inhoud van outlook wordt nu gekopieerd. vergeet niet de optie inclusief submappen niet aan te zetten
Heb je outlook al langere tijd in gebruik dan kan het .pst bestand redelijk groot worden.

orgelmuts
door orgelmuts - Feb 7, 2010 om 15:52
632 Antwoorden / 58 Vragen

Wat ik me afvraag......kun je ook het hele adresbestand als attachement in een e-mail naar jezelf sturen?
Ik heb n.l. een desktop boven staan en mijn laptop beneden.
Aangezien ik geen draadloos internet heb, moet ik mijn netwerkkabel altijd even omzetten van de computer naar de laptop.
Als ik nu een tijd op de laptop heb zitten werken en ik zit zo 2x per week boven achter de pc, dan krijg ik bijvoorbeeld alle e-mails die ik die week heb zitten kijken ook op mijn pc binnen.
Dus als ik nu een heel adresbestand wat op mijn laptop staat naar mijn pc wil overzetten, kan ik dan gewoon een e-mail met attachement naar mezelf sturen, of werkt dat niet op deze manier?

jv
door jvdkaay - Feb 10, 2010 om 21:11
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo orgelmuts
Als je het hier over Outlook hebt, kun je de stappen volgen die ik heb beschreven in im- en exporteren van contact personen. Je kunt dan het outlook.pst bestand als bijlage aan je e-mail toevoegen. Sla de bijlage op en importeer het dan. En beste mensen als je een vraag hebt over e-mail Zeg er dan altijd bij welk programma je gebruikt. Het maakt veel uit of je outlook of outlook express gebruikt.

Jan