f.weele
door f.weele Sep 5, 2013 om 09:47
Computers & telefonie

Afdrukprobleem

Is het nodig dat alle inkcartridges nog gevuld moeten zijn om de printkop te reinigen? Mijn buurvrouw heeft een hp3070a met vier cartridges, waarvan er twee inmiddels leeg zijn. Afdrukken zijn vaag, ook als ze alleen afdrukt in zwart met een volle originele hp cartridge. Ik heb gereinigd ,uitgelijnd etc., maar de afdrukken blijven vaag. Ik heb haar gezegd om dan maar geen nieuwe cartridges meer te kopen maar een nieuwe printer, want ik kan niet garanderen dat er met alle volle cartridges er een goede afdruk uit komt. Vier nieuwe cartridges is al net zo duur als een nieuwe printer.
b.v.d. voor de reactie.

9891 32 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 5, 2013 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kan die vraag beter bij hp stellen op hun site.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2013 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om bij een printer zwart af te drukken moeten de kleurpatronen gevuld zijn, hoe onlogisch dit ook moge klinken.
Koopt u een nieuwe printer dan zijn de nieuwe patronen voor max 20-35% gevuld en staat u zo weer in de rij om nieuwe te halen (desnoods imitatie).

Ik heb jarenlang met imitatiepatronen gewerkt in mijn printer, nooit problemen gehad alleen zijn de foto's afgedrukt met originele inkt nog schitterend en de afgedrukte met imitatie worden u al flets (na 3 jaar)

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi f.weele,
De optie reinigen op een inkjet printer gaat als volgt:
De printkop wordt naar de zijkant van de printer gestuurd en dan wordt er door alle spuitmondjes (alle kleuren) inkt gespoten en gaat de printkop een aantal keren heen en weer bewegen. Op dat moment staan de printmondjes tegen een klein sponsje aan te schuren. De druk op de spuitmondjes en het vegen reinigen de spuitmondjes. Daarna veegt de printkop zichzelf droog (schoon) langs een viltje en dan zouden de spuitmondjes gereinigd moeten zijn. Dit kost inkt en sommige mensen zijn daar boos over, inkt is duur. Veel printers die een paar dagen niet gewerkt hebben doen dit standaard na het aanzetten.

Spuitmondjes die te lang niet gebruikt worden drogen uit en dan krijg je streperige afdrukken. Gebruik de printer dus regelmatig. HP heeft de spuitmondjes in de cartridges zitten, veel andere merken hebben de spuitmondjes in de printer zitten.

Tot slot: Als er een cartridge leeg is stoppen veel printers, dat zit in de software en is vooral bedoeld om inkt omzet te houden al zijn er ook redenen die technisch zinvol zijn, zoals de noodzaak dat de spuitmondjes 'gevuld' moeten zijn.

Groet, Erky

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst ; de cartridges van HP zijn nooit optimaal gevuld! soms maar tot 70%. Je betaalt wel voor een volle cartridge, maar ja. what can you do. Dit riekt naar............
dus u moet de printkop zo kunnen reinigen anders is er iets met uw printer niet goed.

Het heeft geen zin om contact op te nemen met HP want die zijn niet bereikbaar of als je het lukt
contact te leggen dan krijg je nooit antwoord. (vraag dit maar aan de winkelier).

niet originele cartridges werken maar beperkt , ik heb er geen goede ervaringen mee, de printer kan er mee ophouden.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om zeker te zijn dat de spuitmondjes niet verstopt zijn kun je het beste voor € 40.00 of 50.00 een nieuwe printer aanschaffen bij de Mediamarkt. Koop gewoon via internet vervangende cartridges van een wit merk. Spuitmondjes gaan dicht zitten als je de printer zeer zelden gebruikt. Koop geen reinigings cartridges, dit lost het probleem niet op en kost veel geld. Zorg altijd dat je cartridges op voorraad hebt.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoop Problemen Geen feedback en geen goede helpdesk .Het proces van reiniging is door een ander hier goed uitgelegd . en ja het kost inkt en wel alle kleuren. Ik vind het vreemd dat als je de printer wil gebruiken dan hem niet optimaal maakt met gevulde patronen . De imitatie zijn van een degelijke kwaliteit en werken prima.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat ook wil helpen bij afdrukproblemen met een HP printer is de stroom eraf halen en weer aanzetten, het lijkt heel simpel maar werkt wel. ik kreeg ook vagere afdrukken en strepen. werkt dit niet meteen dan via het installatie programma eerst de printer verwijderen en vervolgens opnieuw installeren. Maar bij mij werkte het al om de stroom eraf te halen terwijl hij aan staat (je krijgt dan wel een melding dat dat eigenlijk niet mag maar gewoon negeren).

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

silver5 schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:08: wat ook wil helpen bij afdrukproblemen met een HP printer is de stroom eraf halen en weer aanzetten, het lijkt heel simpel maar werkt wel. ik kreeg ook vagere afdrukken en strepen. werkt dit niet meteen dan via het installatie programma eerst de printer verwijderen en vervolgens opnieuw installeren. Maar bij mij werkte het al om de stroom eraf te halen terwijl hij aan staat (je krijgt dan wel een melding dat dat eigenlijk niet mag maar gewoon negeren).

Ik denk niet dat dit de oplossing is. Als de printer niet 100% werkt na het reinigings programma dan werkt de stroom eraf halen of opnieuw de software te instaleren ook niet.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de printkop verstopt zit doordat je bijvoorbeeld lange tijd niets geprint hebt dan kan je deze proberen weer open te krijgen door op een schoteltje een laagje water te doen en ze daar even in te zetten en daarna op keukenpapier te deppen er moet dan een afdruk van de kleur(en) op het papier komen als het goed is.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerardk schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:17: Als de printkop verstopt zit doordat je bijvoorbeeld lange tijd niets geprint hebt dan kan je deze proberen weer open te krijgen door op een schoteltje een laagje water te doen en ze daar even in te zetten en daarna op keukenpapier te deppen er moet dan een afdruk van de kleur(en) op het papier komen als het goed is.

Ik denk niet dat water helpt bij een verstopte printkop. Misschien een oplosmiddel doch met dit laatste heb ik ook geen goede ervaring gehad. Minstens iedere week een velletje printen is het beste onderhoud om een verstopte printkop tegen te gaan.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn tip stond op een site van HP zélf en bij mij heeft het gewerkt. (ik had ongeveer hetzelfde probleem).

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

neem een zwarte laser printer, zijn ook niet duur meer en een boel minder gezeur, kleur afdrukken zijn nooit echt nodig want bijna alles mag in zwart. Voor foto's kun je beter naar een foto speciaalzaak gaan en als je veel kleur moet printen ga je even naar de bieb. Kun je wel denken das duur maar als je nooit print is een thuis printer altijd duurder ( wel makkelijker, maar goed, iedereen zijn eigen budget en keuze )

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

HP software heeft een reinigingsfunktie:gewoon reinigen,intensief reinigen en nog intensiever reinigen.Is de printer niet lang gebruikt,dan zou je met water(inkt is op waterbasis)of in schoteltje de cartridge kunnen schoonweken en daarna de reinigingsprogramma afwerken.Vul je je cartridge jezelf dan zit daar schoonmaakvloeistof bij.Trouwens: met een lege kleurenpatroon werkt de zwarte patroon wél,bij mij wel tenminste.Ik gebruik nooit kleur,mij te duur.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het nodig dat beide of alle cartridges gevuld zijn voor het printen. Ik heb een HP 3050 en die werkt overigens prima. Maar ik gebruik inkt van Blokker. 19 euro voor de xl en na een dag af te halen in de winkel. Van HP moet je niets verwachten. Enige reden om niet over te stappen op een ander merk is het feit dat je door het verwisselen van de cartridges steeds nieuw en schone koppen krijgt. Bij andere merken kunnen de kanaaltjes van de inkt verstopt raken en dan ben je verder van huis. Vaak printer opsturen en een dikke nota. Ik wacht, net als vele anderen , op een uitvinding die
deze smerige praktijken van de fabrikant voor altijd de nek omdraait.Ik heb ooit 47 euro voor de printer betaald met twee halfvolle patronen. Ik weeg ze tegenwoordig op een digitaal keukenweegschaaltje en ook weer als ze leeg zijn. Ook vermeld ik de datum erop.Het geeft je wat meer inzicht in het verbruik. Vol zijn ze meestal 40 gram bruto en leeg rond de 23 gram.Dat betreft de XL typen van Blokker.Ik weet het SG niet van de inkt want men geeft de inhoud op in ml.
Eerlijk gezegd is natuurlijk die 47 euro peanuts voor een apparaat, een bonk plastic, maar toch alles
doet wat het beloofd. Print en scant prima en is draadloos.Ideaal voor meerdere pc's. Als deze de geest geeft haal ik zo weer een andere, met de nadelen van de inktprijs erbij.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zojuist nog even het e.e.a. geprobeerd, maar zonder resultaat. Mijn buurvrouw heeft inmiddels besloten om een nieuwe laserprinter te kopen.
Iedereen bedankt voor de antwoorden.
m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een nieuwe laserprinter heeft een toner die voor ongeveer 40% gevuld is :)
Een tip: kijk op youtube hoe je ze zelf kan navullen soms kan dat gemakkelijk als je maar goed oplet.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

audb schreef op vrijdag 6 sep 2013, 16:42: Een nieuwe laserprinter heeft een toner die voor ongeveer 40% gevuld is :)
Een tip: kijk op youtube hoe je ze zelf kan navullen soms kan dat gemakkelijk als je maar goed oplet.

Toner is schadelijk voor je gezondheid, hoewel het normaal is bij printen wil je het spul niet op je handen hebben! besluit je het toch te doen:

In de schuur, goed luchten, stof masker, stof bril, handschoenen en goed je handen en kleding wassen. Die paar euro is je gezondheid toch niet waard??

N.B.

Mijn brother toner zat voor 75% vol, stond ook netjes op de doos aangegeven "start toner, 75% vol goed voor circa 2000 pagina's. Volle toner 2500 pagina's en dat haal je met gemak door op concept stand te printen. Scheelt veel toner en is nog steeds duidelijk. Ik print voor 2,5 cent per pagina, inclusief papier ;)

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

haarp schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:26:
gerardk schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:17: Als de printkop verstopt zit doordat je bijvoorbeeld lange tijd niets geprint hebt dan kan je deze proberen weer open te krijgen door op een schoteltje een laagje water te doen en ze daar even in te zetten en daarna op keukenpapier te deppen er moet dan een afdruk van de kleur(en) op het papier komen als het goed is.

Ik denk niet dat water helpt bij een verstopte printkop. Misschien een oplosmiddel doch met dit laatste heb ik ook geen goede ervaring gehad. Minstens iedere week een velletje printen is het beste onderhoud om een verstopte printkop tegen te gaan.

Iedere week een velletje printen is niet nodig, 1 keer in de maand is voldoende, zo hou ik al geruime tijd mijn printkop "soepel".
Overigens is wat gerardk schrijft om de printkop in een laagje water zetten een goede methode als je de nozzles met een gewone reinigingsbeurt of diepreiniging niet meer schoon krijgt.
Ik heb het in het verleden 2 keer op deze manier moeten doen.

Hieronder een filmpje hoe dat werkt en hoe je het moet doen.
Het gaat over een Canon printkop reiniging maar het werkt op dezelfde manier bij elke printer die een uitneembare printkop heeft, dat soort systemen zijn gelijk.
Desnoods de printkop iets langer in het water laten staan.

Klik hier-> Printkop schoonmaken

@f.weele weet je buurvrouw dat ze met een laserprinter nooit of te nimmer dezelfde kwaliteit fotoprints zal krijgen als die ze heeft met een inkjetprinter?

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gompy2, ik zal de methode van het filmpje nog eens toepassen. V.w.b de laserprinter, ze heeft geen kleur nodig. Ze print alleen maar rapporten af voor de vereniging waar ze lid van is. Ze heeft in het verleden ook altijd een laserprinter gehad.
Bedankt en m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ f.weele,

Begrepen van alleen zwart, ja dan is een laser de meest toegepaste optie.
V.w.b filmpje-reinigen, probeer het, printer print nu toch niet goed meer, je kunt er alleen maar bij winnen denk ik.
Suc6

ve
door verwijderd - Sep 7, 2013 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, verkopers van PARADIGIT/MEDIAMARKT hebben ze mij bij de aankoop van een printer advies geven geen laserprinter te kopen blijkt nogal wat nadelen te hebben en een stuk duurder, ik gebruik al jaren HP printers, ervaren verkopers vertellen mij dat nieuwe printers de cartridges nooit vol zijn, zelfs bijn het kopen van nieuwe cartridges deze ook nooit vol zijn, het is puur zakelijk ze verdienen meer aan de inkt dan een printer, en bij de meeste printers geft hij aan hoeveel inkt er nog inzit, maar altijd geschat, voor 2 jaar is er een rechtzaak geweest omdat de inkt/cartridges zo duur zijn en weing inhoud, protest afgewezen het mag, je hebt al een printer voor 40/50 euro HP.Je bent iets goedkoper met zelf te vullen speciale cartridges een smeer boel en laten vullen kost ook weer iets.
Rest de vraag hoeveel print iemand per week/maand!, indien je af en toe iets moet uitprinten doe je lang met je inkt, nogmaals alle fabrikanten van cartridges verdienen hier het meest aan, je kan in bepaalde gevallen beter een nieuwe printer kopen dan cartridges.

Mvg

ve
door verwijderd - Sep 7, 2013 om 01:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

kaasbroodje schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:50: neem een zwarte laser printer, zijn ook niet duur meer en een boel minder gezeur, kleur afdrukken zijn nooit echt nodig want bijna alles mag in zwart. Voor foto's kun je beter naar een foto speciaalzaak gaan en als je veel kleur moet printen ga je even naar de bieb. Kun je wel denken das duur maar als je nooit print is een thuis printer altijd duurder ( wel makkelijker, maar goed, iedereen zijn eigen budget en keuze )

kaasbroodje
Dit vindt ik nu eens een goed antwoord, in iedergeval heeft u mij op een idee gebracht want inderdaad tegenwoordig gebruik ik ook bijna geen kleur meer.
Bedankt voor de tip, heeft u toch al 1 persoon geholpen ha ha.
Een prettig weekend Gr. maillady

ve
door verwijderd - Sep 7, 2013 om 01:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

kobje schreef op zaterdag 7 sep 2013, 00:43: Hallo, verkopers van PARADIGIT/MEDIAMARKT hebben ze mij bij de aankoop van een printer advies geven geen laserprinter te kopen blijkt nogal wat nadelen te hebben en een stuk duurder, ik gebruik al jaren HP printers, ervaren verkopers vertellen mij dat nieuwe printers de cartridges nooit vol zijn, zelfs bijn het kopen van nieuwe cartridges deze ook nooit vol zijn, het is puur zakelijk ze verdienen meer aan de inkt dan een printer, en bij de meeste printers geft hij aan hoeveel inkt er nog inzit, maar altijd geschat, voor 2 jaar is er een rechtzaak geweest omdat de inkt/cartridges zo duur zijn en weing inhoud, protest afgewezen het mag, je hebt al een printer voor 40/50 euro HP.Je bent iets goedkoper met zelf te vullen speciale cartridges een smeer boel en laten vullen kost ook weer iets.
Rest de vraag hoeveel print iemand per week/maand!, indien je af en toe iets moet uitprinten doe je lang met je inkt, nogmaals alle fabrikanten van cartridges verdienen hier het meest aan, je kan in bepaalde gevallen beter een nieuwe printer kopen dan cartridges.

Mvg

Mediamarkt geeft hele slechte adviezen en service, mij zien ze daar in iedergeval niet meer.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2013 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een wat oudere HP printer en ook ik gebruik de kleur weinig.
werk zelf bij een pc-winkel en wat we doen is de onderkant van de cartridge daar waar dus ook de spuitmondjes zitten schoonmaken met een wattenstaafje met spiritus. dit lost de oude inkt op waardoor hij weer prima werkt.
een goedkope oplossing maar werkt wel.
de cartridges van hp zijn ind maar voor een gedeelte gevuld, met inkt maar dit geld ook voor andere merken incl namaak. dit is omdat er naast inkt ook andere dingen in een cartridge zitten bijv de spuitmondjes.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2013 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

kaasbroodje ik heb vanmiddag een laserprinter gekocht waarmee je alleen in het zwart kunt printen, ik heb het vergeleken met de zwart wit afdrukken van mijn oude printer, wat een verschil is dat zeg veel mooier zeg, en ik denk dat ik de kleuren niet zal missen want die gebruikte ik de laatste tijd toch haast niet.
Nou kaasbroodje bedankt voor de tip ik ben er super blij mee, had ik dit maar eerder geweten.
Groetjes maillady

ve
door verwijderd - Sep 7, 2013 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je zwart print met je kleurenprinter, print je meestal niet met je zwarte inkt, maar is het met alle kleuren samen. Is één kleur op, dan wordt het faal. Heb je een aparte zwarte cartridge, dan kun je beter bij het afdrukken (bv via [CTR] P) naar de eigenschappen van de printer gaan. In het tabblad 'kleur' kun je aangeven dat je wilt afdrukken met alleen de zwarte inktpatroon. Dit is overigens altijd slimmer om te doen, als je alleen zwart wil afdrukken.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2013 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

loeipr schreef op zaterdag 7 sep 2013, 22:46: Als je zwart print met je kleurenprinter, print je meestal niet met je zwarte inkt, maar is het met alle kleuren samen. Is één kleur op, dan wordt het faal. Heb je een aparte zwarte cartridge, dan kun je beter bij het afdrukken (bv via [CTR] P) naar de eigenschappen van de printer gaan. In het tabblad 'kleur' kun je aangeven dat je wilt afdrukken met alleen de zwarte inktpatroon. Dit is overigens altijd slimmer om te doen, als je alleen zwart wil afdrukken.

Goede tip !! Doe ik zelf ook al jaren.

Waarom zegt toch iedereen dat het navullen van cartridges een smeerboel is ? Laatst stond hier zelfs dat je er een handige klusjesman voor moet zijn ?!? Ik, vrouw van 42 jaar met zeer slechte fijne motoriek, vul al zeker 10 jaar ZELF mijn cartridges na. Eerst de printkop een nachtje in de printkopreiniger en daarna vullen met beleid. Van iedere cartridges bestaat een handleiding om deze na te vullen. Als de handleiding aangeeft dat je maximaal 3 ml van iedere kleur / 5 ml zwart bij mag vullen moet je geen 6 / 10 ml bij gaan vullen. Dan wordt het inderdaad een smeerboel.

Op het moment dat je printer aan gaat geven dat de cartridge bijna leeg is zit er nog zo'n 20 % inkt in. Als je navult tot 80 % loop je nooit het risico dat de inkt er aan de boven- of onderkant uitkomt. Je vult 60 % van de inhoud na. Stel, je hebt een cartridge van 18 ml. Er zit nog 20 % in = 3,6 ml en je gaat navullen tot 80 % = 14,4 ml. Dan kun je 10,8 ml navullen. Als je dit rekensommetje loslaat op iedere cartridge die je na gaat vullen moet je toch echt het flesje inkt omgooien om er een smeerboel van te maken. Ook dat is simpel te voorkomen. Trek de hoeveelheid inkt op die je nodig hebt met een zo lang mogelijke injectienaald en doe daarna de dop op de fles. Als je daarna een beetje lucht optrekt lekt de inkt ook niet uit de naald. Voor het vullen uiteraard wel weer ontluchten. Het is echt niet moeilijk en scheelt een heleboel geld. Eens in de 2 jaar koop ik een origineel setje en vul deze 6-10 keer na. Er schijnt een trucje te zijn om het inktniveau te resetten maar dat mis ik niet.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2013 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zag een paar oplossingen voor ingedroogde koppen.
Als, bij een ingedroogde printerkop, met vaste patroon, écht niets meer helpt, zet dan de kop in een pannetje met een klein laagje heet water met wat afwasmiddel. Gas uitdraaien en 10 minuten wachten.
Dan met een buisje (b.v. omhulsel van balpen) lucht in de ontluchtingsgaatjes van de kop blazen en tegelijk met keukenrol de inkt van de kop afpoetsen.
Eventueel vooraf ontluchtingsdopje of folie verwijderden of opboren.
Grote kans dat de patroon daarna weer perfect werkt.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2013 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

spikkel schreef op maandag 9 sep 2013, 10:17:
Waarom zegt toch iedereen dat het navullen van cartridges een smeerboel is ? Laatst stond hier zelfs dat je er een handige klusjesman voor moet zijn ?!? Ik, vrouw van 42 jaar met zeer slechte fijne motoriek, vul al zeker 10 jaar ZELF mijn cartridges na.

Ik ben het helemaal met je eens.
In een eerder topic had je al beschreven dat je een "hervulster" was, klik -> hier, en ik vind het erg goed dat je het zo doet, en dat vind ik nog steeds.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2013 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

f.weele schreef op vrijdag 6 sep 2013, 15:57: Zojuist nog even het e.e.a. geprobeerd, maar zonder resultaat. Mijn buurvrouw heeft inmiddels besloten om een nieuwe laserprinter te kopen.
Iedereen bedankt voor de antwoorden.
m.vr.gr.

Lijkt mij de beste oplossing. Probeer wel 1x in de week een velletje te printen.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2013 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

haarp schreef op maandag 9 sep 2013, 11:42:
Lijkt mij de beste oplossing. Probeer wel 1x in de week een velletje te printen.

Is bij een inkjet printer 1 velletje in de maand printen al ruim voldoende, bij een laser is dat helemaal niet van toepassing. (Huiswerk)

Toner verdroogt niet, maar kan onder extreme omstandigheden wel klonteren, maar dat zal hier nauwelijks gebeuren.
De buurvrouw moet er wel rekening mee houden dat er laserprinters zijn die even een opwarmtijd nodig hebben eer ze kunnen printen, maar dat wijst vanzelf

ve
door verwijderd - Sep 9, 2013 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 schreef op maandag 9 sep 2013, 11:41:
spikkel schreef op maandag 9 sep 2013, 10:17:
Waarom zegt toch iedereen dat het navullen van cartridges een smeerboel is ? Laatst stond hier zelfs dat je er een handige klusjesman voor moet zijn ?!? Ik, vrouw van 42 jaar met zeer slechte fijne motoriek, vul al zeker 10 jaar ZELF mijn cartridges na.

Ik ben het helemaal met je eens.
In een eerder topic had je al beschreven dat je een "hervulster" was, klik -> hier, en ik vind het erg goed dat je het zo doet, en dat vind ik nog steeds.

Dank je wel ;-)
Ik had je reactie in dat eerdere topic nog niet eens gezien. Leuk !!