ja
door jaapenkhuizen Dec 18, 2016 om 16:00
Computers & telefonie

Al 7 weken geen vaste telefonie van Ziggo, wat moet ik doen?

Al jaren lang zijn we een tevreden klant van Ziggo maar zonder ons toedoen laten ze ons nu al weken vertwijfelt wachten

Op 1 november 2016 ontvingen wij een brief waarin gesteld werd dat wij ons abonnement op Ziggo hadden opgezegd, wat niet het geval was. Wij hebben niets opgezegd of iets in die richting gedaan. Die avond telefonisch contact gehad met iemand van de helpdesk. We hebben toen uitdrukkelijk gezegd het abonnement niet te willen beeïndigen. Ons werd toen uitdrukkelijk gezegd dat alles goed zou komen.

Omdat wij een paar dagen elders hebben gelogeerd hebben wij pas zondag 6 november 2016 bemerkt dat telefoon en internet waren afgesloten. Ook was er een bericht gestuurd met een doos om het modem terug te sturen.

Maandag 7 november 2016, hebben we weer contact gezocht met de helpdesk. Volgens een medewerker zou het probleem zo spoedig mogelijk opgelost worden. Op 9 november 2016 kregen wij weer een nieuwe modem toegestuurd. Ik heb dit modem geïnstalleerd en gelukkig hadden we weer telefoon en internet.

Maar wat bleek we hadden opeens een ander telefoonnummer! Weer na lang wachten met een medewerker van de helpdesk gesproken, die ons doorverbond met de administratie waar men zorg zou dragen dat ons oude telefoonnummer weer ingesteld zou worden. Het zou echter wel 7 dagen duren.

Op 10 november 2016 hebben we weer geen telefoon, we zijn opnieuw afgesloten. Op 16 november 2016 heb ik het probleem met iemand in de “Ziggo – wagen” bij ons op het AH-plein in Enkhuizen besproken en er is een monteur bij ons in huis geweest die gebeld heeft met collega's. De verbinding zou binnen 48 uur hersteld worden. Maandag 21 november 2016 hebben nog steeds geen telefoon weer gebeld nu duurde het 5 werkdagen, maar tot op dit moment 18 december 2016 hebben we nog steeds geen verbinding.

Nog verschillende keren hebben we via onze mobiele telefoon gebeld, wat overigens een dure geschiedenis is omdat je altijd heel lang moet wachten. Bij ieder contact werd ons steeds verzekerd dat het probleem spoedig zou worden opgelost. Maar nu na bijna 8 weken hebben we nog steeds geen telefoon. We vragen ons vertwijfeld af hoe we eindelijk uit deze misérre kunnen geraken.

Hebben meer gebruikers vergelijkbare ervaringen? En wat zouden we kunnen doen??

13702 21 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 18, 2016 om 16:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tip: leg het probleem voor op het Ziggo forum, daar is ook Ziggo Webcare actief https://community.ziggo.nl

simon55
door simon55 - Dec 18, 2016 om 16:42
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als u zoals @carola83 omschrijft bij t Ziggo forum zult u zien dat u NIET meer hoeft te bellen maar ZIGGO u belt. En als t goed is krijgt u n vast contacpersoon die t gaat oplossen . Ik heb sinds 13 december dat ik wel kan bellen maar mensen mij bellen en steeds n ander aan de telefoon krijgen behalve mij.Ook was mijn abonnement opgezegd wat dus NIET waar was , bleek dat ze t bij de buren vijf huizen verderop moesten zijn , maar ik heb nu t probleem . Er is mij toegezegd dat zei mij a s dinsdag zelf gaan bellen en ja wel ik heb al vaker met dit bijltje gehakt en zei komen WEL hun afspraken na wat betreft t terug bellen , en t tot alle tevredenheid is opgelost . Alleen u mond opendoen en u poot stijf houden

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 18, 2016 om 16:54
7156 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt ook nog van een contactformulier gebruik maken.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratief/contact/formulier/

marita5
door marita5 - Dec 18, 2016 om 18:47
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JaapEnkhuizen ,

Stuur Ziggo een brief / of mail aanmaning tot nakoming overeenkomst , klik op de rode regel .( zie ook voorbeeldbrief ) .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst

ka
door kareuter - Dec 19, 2016 om 12:43
22 Antwoorden / 3 Vragen

Jaap Enkhuizen,

Kunt u goed schoppen.?
Geef dan Ziggo een schop onder hun r..t
Dat heb ik al jaren geleden gedaan nadat ik ze het advies had gegeven om een open haard voor hun administratie te kopen.
Dat ik dat indertijd gedaan heb voelt nog steeds plezierig aan, steeds als ik over die idioten lees.
Succes toegewenst.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 19, 2016 om 12:53
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is een standaard procedure bij Ziggo, ingehuurde 'klantenservice' heeft geen enkele binding met het bedrijf en kan ze dus ook werkelijk helemaal niets interesseren of ze nu iemand helpen of niet, zolang de 'gesprekken' maar zo kort mogelijk zijn.

Ook jij gaat daar niets aan veranderen, Liberty Global plc wil enkel zoveel mogelijk centjes binnenharken.

av
door avdp - Dec 19, 2016 om 12:55
29 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat is Ziggo in optima forma !

gr
door gravin4 - Dec 19, 2016 om 13:06
52 Antwoorden / 19 Vragen

Denise Robben van Klantencontact mailen:
klachtenmanagement.Ziggo@office.ziggo.nl  Zij staat ook open voor compensatie (2 maanden geen abonnement betalen, bijv.)

En bericht op het forum van Ziggo achterlaten helpt vaak ook.
Succes!

Cookies
door Cookies - Dec 19, 2016 om 13:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De Nieuwsbrief is weer uit, zie ik.

karelstromph
door karelstromph - Dec 19, 2016 om 13:28
95 Antwoorden / 5 Vragen

Neem een andere leverancier, en dien een schadeclaim bij Zigo in. Sterkte ermee, Karel

wa
door water56 Dec 19, 2016 om 14:28
1 Antwoorden / Vragen

Indien je over gaat naar een andere leverancier ga niet naar Telfort, heb daar meer dan een half jaar mee in de clins gelegen, geen goede ontvangst en heel vaak geen internet, kon niet worden opgelost, werd mij verteld dat ik maar een andere leverancier moest nemen want het was dweilen met de kraan open

ha
door harryromijn - Dec 19, 2016 om 13:28
272 Antwoorden / 0 Vragen

Ik newem aan, dat u een schadeclaim opstelt voor Ziggo en ehn daarvan al op de hoogte hebt gesteld ?

jj
door jji.smits - Dec 19, 2016 om 14:06
5 Antwoorden / 0 Vragen

Deze grap heb precies het zelfde gehad bij Ziggo.
Ook na 20 keer bellen en zo een 25 tot 45 minuten in de wacht te hebben gestaanhebben zij mij een nieuwe modem gestuurt.
deze werkte direct maar geen telefoon en heeft een week geduurd dat ik weer konbellen.

hansfrantzen
door hansfrantzen - Dec 19, 2016 om 14:32
14 Antwoorden / 2 Vragen

Heel veel sterkte met ziggo, wij hadden al een jaar last van slechte ontvangst, kabels binnen doorgemeten en ook de aansluitingen, alles goed maar het slechte signaal bleef. Met klagen werden we steeds maar weer het riet ingestuurd. Na een jaar wilde ik hebben dat het binnen een maand werd opgelos anders zouden wij overstappen naar de concurent had ik medegedeeld aan de klantenservice van Ziggo. Als antwoord kreeg ik van de klantenservice " DAN STAP JE TOCH LEKKER OVER" zo, het zou je maar medegedeeld worden als klant, ik was super boos en stapte over naar de KPN, was binnen een week geregeld. 6 maanden later nam Ziggo contact met ons op of ze de aansluiting mochten vernieuwen in onze flat omdat de kabelboom van 30 jaar oud van Ziggo buiten de flat verrot was en ze deze gingen vernieuwen. Dat was dus ook de oorzaak van de slechte ontvangst (signaal) bij ons. Ik heb het wel laten doen maar ons zien ze bij Ziggo never nooit meer terug.

PvBaak48
door PvBaak48 - Dec 19, 2016 om 15:21
65 Antwoorden / 1 Vragen

Ziggo laat je gewoon in de kou staan.
Vandaag gemeld dat onze wifi en kabel aansluiting op internet slecht is.
Bevestiging dat we een modem hebben dat de huidige techniek niet meer aankan maar ze doen niets behalve dat ik dan maar moet opzeggen

an
door annet25 - Dec 19, 2016 om 15:37
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben een tevreden klant bij Ziggo en wordt altijd op een prettige manier te woord gestaan door de helpdesk.

hammond
door hammond - Dec 19, 2016 om 16:52
122 Antwoorden / 15 Vragen

In ieder geval stoppen met betalen,moet je eens kijken hoe snel Ziggo reageert. Bij mij hadden ze een nieuwe coaxkabel getrokken maar helemaal verkeerd zodat ik 3 dagen geen internet en tv meer had en een gat in het stucwerk. Ik heb gewoon weer een monteur laten komen die wel wist waar hij mee bezig was.Toen deze de puinhoop zag die de vorige monteur had gemaakt heeft hij foto's gemaakt en een klachtenrapport. 1 uur later werkte alles weer prima en een dag later bood Ziggo aan om het gat te repareren en en 1 maand geen abonnementskosten te betalen.Bij de helpdesk zitten gewoon mensen die een lijstje met vragen voor zich hebben liggen,maar echt geen verstand van techniek hebben.Ik zou eerst achterhalen hoe het komt dat je abonnement opgezegt is,want er zit iets goed fout in de administratie van Ziggo.

jokeromy
door jokeromy - Dec 19, 2016 om 19:34
32 Antwoorden / 3 Vragen

zolang alles loopt bij ziggo gaat het goed maar om alle hd zenders te ontvangen moest ik een kastje hebben na bellen heb ik het kastje gekregen maar toen begon de ellende  ik kreeg er meteen vast bellen bij maar ik heb geen vaste telefoon dus bellen zou er af gehaald worden dus niet wel een dubbele maand rekening  dus weer bellen gevaagd naar de persoon die ik eerder had gesproken maar die werkte daar niet werd er gezegd. inmiddels is het vast bellen verwjiderd en de afrekeningen van wat wel was betaald maar niet geleverd en de dubbele rekening bijna inorde. Dit heeft  vanaf half september tot nu 19 december geduurd.

eryl
door eryl - Dec 21, 2016 om 07:47
14 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn geen Ziggo. Ik hoor er te veel klachten van.

eryl
door eryl - Dec 21, 2016 om 07:49
14 Antwoorden / 0 Vragen

Mij geen Ziggo.
Ik hoor te veel klachten.

ba
door baszer - Dec 22, 2016 om 13:18
1 Antwoorden / Vragen

Beste Karel,

hier een vergelijkbaar probleem:

wij hebben thuis al 6, bijna 7, weken geen internet. Het probleem zou zijn dat onze router nog niet is gekoppeld aan ons abonnement. De zogenaamde derde lijn van Ziggo óf de Ziggo afdeling in India moet dit instellen. Maar zij krijgen het niet voor elkaar.

Ik heb de afgelopen weken iedere dag gebeld met de klantenservice. Zij beloven mij iedere keer beterschap, en hebben dit probleem al meerdere keren 'ge-escaleerd'. Helaas wordt het probleem niet verholpen, al is het ons al vaak beloofd dat het binnen 24 uur zou moeten werken.

Wat ik erg jammer vind is dat er niemand verantwoordelijk is bij Ziggo. De klantenservice kan niemand direct te spreken krijgen bij de derde lijn, die het zou moeten kunnen oplossen. Dit kan alleen via een mailtje. De derde lijn beantwoord de klantenservice op hun beurt ook weer met een mailtje. Mailtjes tussen de derde lijn en de klantenservice worden met grote tussenpozen beantwoord, en oplossingen worden niet gevonden. Ondertussen blijven wij maar wachten op internet.

Si
door SimonJanssen - Feb 4, 2017 om 08:58
1 Antwoorden / Vragen

Hallo JaapEnkhuizen,

Iets soortgelijks is mij dus ook gebeurd. Ik heb toen meteen het contact formulier ingevuld en het probleem op het ziggo forum gepost, maar het duurde me veel te lang voordat er resultaat geboekt werd. Ik ben onlangs overgestapt naar KPN omdat ik de communicatie met Ziggo vreselijk vond. Ik heb een website gevonden die de verschillende diensten uitleggen ao aan buitenlanders en nieuwkomers. Internet providers in the Netherlands, zij leggen de verschillende diensten eenvoudig uit, mocht je nog willen overstappen. Succes ermee!
Gr Simon