go
door gooswout Nov 23, 2017 om 11:08
Computers & telefonie

Als ik een cd heb gebruikt als USB/flash kan ik dan nadien deze cd nog branden voor mijn cd speler

als USB geschreven bestanden op cd worden niet gelezen door mijn cd speler; kan ik nu op dezelfde cd nog de bestanden branden zodanig dat ze wel in de cd sperler te gebruiken zijn.

1968 6 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Nov 23, 2017 om 11:25
703 Antwoorden / 2 Vragen

Alleen als je een open sessie hebt gebrand of een CD-RW hebt gebruikt.

Ik zou (gezien de kosten van een cd) er geen tijd aan verspelen en een nieuwe(verse) cd pakken.

edrick3
door edrick3 - Nov 23, 2017 om 12:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee. Het is nu een data-cd.
Gebruik een nieuwe. Zijn de kosten niet.

mathijs_b
door mathijs_b - Nov 23, 2017 om 23:07
641 Antwoorden / 77 Vragen

Je kunt ook wel ieder velletje papier gaan gummen om het opnieuw te gebruiken....
CD kost € 0,25- € 0,30.....

go
door gooswout - Nov 24, 2017 om 08:12
56 Antwoorden / 52 Vragen

"Doe maar ruig, jullie.....zeker een goed inkomen c.q. pensioen"!
Mijn vrouw en ik hebben hartelijk kunnen lachen om jullie reacties.

edrick3
door edrick3 Nov 24, 2017 om 10:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mijn vrouw en ik hebben hartelijk kunnen lachen om jullie reacties.
Mooi zo. ;-)
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Ge
door Genee - Nov 24, 2017 om 08:54
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Neem aan dat het om een herschrijfbare cd gaat.
u zult dan de cd eerst moeten wissen om het weer te kunnen gebruiken.
Wanneer dat niet lukt met het aanwezige brandprogramma, kunt u een ander brandprogramma installeren of het daar wel mee lukt.
Zelf wel eens een moeilijk te wissen cd in een dvd recorder gestopt die het schijfje kon wissen, daarna lukte het op de computer ook weer.

gsm
door gsm - Nov 24, 2017 om 09:03
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer het eens zo:
Met  Windows 10, rechter muisknop op de DVD/CD RW speler, kun je een DVD of CD (RW) formatteren om hem leeg te maken.
Daarna met kopieren en plakken (of slepen) de bestanden naar de DVD/CD RW speler overbrengen.
Als laatste met Windows 10 de hiervoor gekopieerde bestanden op het RW medium branden.
Je hebt er in principe verder geen brandprogramma bij nodig.

Een CD-R kun je met Windows denk ik maar een keer op deze manier branden, waarna de CD gesloten wordt.