dutch1
door dutch1 Apr 13, 2016 om 20:27
Computers & telefonie

Alternate en garantie

Beste lezers,

Onlangs bij Alternate een Shuttle Barebone aangeschaft.
Na een week bleek dat een usb-aansluiting niet goed functioneerde en uiteindelijk is de Shuttle gestopt met werken, ging niet meer aan en uit.
Men heeft aangeboden het produkt naar de fabrikant te retourneren en dan verder te zien.
Is het niet zo dat de leverancier verantwoordelijk is voor de garantie en in deze een nieuw produkt dient af te leveren?

Graag uw reactie.

Hans Minekus

1406 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

pi
door pieterwolters - Apr 13, 2016 om 20:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee, de leverancier hoeft niet direct een nieuw product te leveren. Ze mogen het zelfs een paar keer proberen te repareren.

marita5
door marita5 - Apr 13, 2016 om 20:36
11512 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Dutch1 , 

De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen 

klik op de rode regels

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie 

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen


zoekster1
door zoekster1 - Apr 13, 2016 om 20:41
1583 Antwoorden / 3 Vragen
0

Het is absloluut zo dat Alternate er verantwoordelijk voor is dat u een goed product afgeleverd krijgt In feite heeft u recht op vervanging of herstel van het product. En ook al is het herstel (reparatie) oorspronkelijk bedoeld voor kleine mankementen en vervanging voor grote mankementen aan een product, lijkt het er nu op dat ondernemers meestal voor de herstelroute kiezen. Nou ja, wat doe je eraan. Niets helaas. De periode dat u moet wachten op herstel of vervanging mag (vanuit de wet gezien) echter niet te lang duren en u mag er ook geen ernstige overlast van ondervinden. U kunt nu wel alvast een mail naar Alternate sturen waarin u een (redelijke) termijn geeft waarbinnen u weer een volwaardig product bij u thuis moet hebben. Lukt dat niet binnen die termijn, zo stelt u, dan ontbindt u de overeenkomst. Verzoek om een schriftelijke reactie binnen bijv 10 dagen.

Alternate staat helaas niet bekend om zijn uitstekende service/aftersale.

dutch1
door dutch1 - Apr 16, 2016 om 17:20
90 Antwoorden / 46 Vragen
0

beste allemaal,

voorlopig dank voor de reacties.

dutch

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer