diumenge
door diumenge Oct 18, 2019 om 22:38
Computers & telefonie
Andere opmaak Vraag & Beantwoord

Zijn er meer gebruikers die sinds kort een andere layout te zien krijgen? Heel vreemd bij de ene browser (Brave, boven) zie ik een hele andere versie van de site dan bij een andere (Chrome, beneden).

2114 23 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2019 om 22:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, fel, schel, hevige kleuren, ordinair.

Het enige voordeel is dat de letters scherper zijn.

Magnum007
door Magnum007 Oct 19, 2019 om 20:58
594 Antwoorden / 2 Vragen

Wannneer heb je voor het laatst je ogen laten testen?

Donuts
door Donuts Oct 20, 2019 om 15:47
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Hevige kleuren? Waar?

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Oct 18, 2019 om 22:45
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Brave en Chrome hebben bij mij dezelfde (bovenste) lay-out na deleten cookies, gecachte afbeeldingen enz.

diumenge
door diumenge Oct 18, 2019 om 22:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, klopt. Na een harde refresh heeft Chrome nu ook de nieuwe opmaak.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Oct 18, 2019 om 22:48
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft weinig zin dit te vragen Diumenge, Edrick3 zijn vraag van gisteren is er ook afgehaald. Je moet gewoon naar het bekende adres mailen. ;-) Had het gisteren ook als antwoord aan Edrick3 geschreven: op PC zie ik geen verschil: op tablet spatten de kleuren eraf. Maar misschien "bof" je even: weekend.

diumenge
door diumenge Oct 18, 2019 om 22:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ooh, wist niet dat er al een vraag over gesteld was.

tenormin
door tenormin Oct 18, 2019 om 23:21
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Stond er maar even. Als het de site zelf betreft zijn het kippetjes, zo vlug. Maar ik werk met FF (op PC): merk daar dus geen verschil.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 19, 2019 om 08:58
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn probleem is dat ik mijn account sjoppie geheel heb verwijderd en sjoppy aangemaakt maar het verwijderde profiel sjoppie is daar nu sinds de nieuwe site aan  gekoppeld. Profiel sjoppy is tijdelijk afgesloten. Verder heb ik dezelfde opmaak als jij beschrijft.

Topantwoord

getty
door getty - Oct 19, 2019 om 09:24
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik vind het mooi en fijner!

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 19, 2019 om 10:32
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Diumenge ,

Ik heb bij alle browsers dezelfde layout
Gisteren was ik het envelopje kwijt , mail gestuurd naar de redactie is netjes opgelost .

Moet wel wennen aan de rode kleur , is scherp .

Topantwoord

jo
door jorisw - Oct 19, 2019 om 10:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is slechts een beetje gefinetuned zodat er efficienter gebruik wordt gemaakt van de ruimte.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Oct 19, 2019 om 10:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb met FF geen andere lay-out: heb de bovenste.
En zoals tenormin aangaf: envelopje was gisteren weg en nu weer verschenen.
Had er inderdaad ook al over gereageerd:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/vernieuwde-site?id=599125
Maar ja .... geen consumentenvraag. ;-(
Deze zal dus ook wel verwijderd worden.
Kijk ook eens hier: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/kassa-website-in-een-nieuw-jasje

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2019 om 10:56
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Op uw opmerking waarom u via 'Brave' een andere versie ziet dan via 'Chrome' kan ik niet beantwoorden, het lijkt mij dus wel zinvol om die melding te doen aan de redactie kassa-online@bnnvara.nl opdat de it afdeling (van de NPO) dat kan nagaan. Ik heb geen andere browser dan hier chrome geprobeerd.

De redactie heeft te kennen gegeven, enkele dagen geleden, dat dit naar hun mening niet de juiste plek is om meningen te geven over de nieuwe layout en verzocht om opmerkingen rechtstreeks aan hen te richten   kassa-online@bnnvara.nl Als al gezegd zijn eerder opmerkingen en reacties verwijderd en kon u die dus niet meer vinden.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2019 om 12:19
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE: ik zie inmiddels verschil als ik (normaliter werk ik via Chrome) via Firefox met zoeknaam 'kassa' het volledige scherm zie van de Kassa site (het onderste dat u aangeeft) en doe ik dat via Bing, met zelfde zoekvraag,  dan krijg ik meteen het scherm van Vraag en aanbod of anders gezegd het bovenste beeld dat u aangeeft.  Zo te zien is het dus geen probleem bij Kassa online maar wat er bij zoeken komt en dan wordt aangeklikt.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Oct 19, 2019 om 14:54
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Met de snelle link kom ik direct op deze site en heb ik nog steeds de oude layout, zwarte balk met links Menu, daarboven BNNVARA, midden kASSA.  rechts de rode balk "sluit je aan"  en daarnaast  mijn avator met een klein oranje ruitje met NPO en de witte envelop

Topantwoord

me
door mein33 - Oct 19, 2019 om 17:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Na veel beloven en aanhoudend beloven is het er dan toch van gekomen en ik moet zeggen, 'het is ff wennen', maar dat moet je met alles dat nieuw of vernieuwd is.
Het valt in ieder geval niet tegen !! ;-))

Proficiat met de vernieuwde site, 'hoera', 'hoera' enz. !!

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Oct 19, 2019 om 18:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mein33 e.a.:
Het zou naar mijn idee toch fijner zijn als de 'bugs'/fouten nu eens uit deze site gehaald zouden worden ipv dit gefreubel in de marge.
Goed weekend!

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Oct 19, 2019 om 21:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat gepruts met de lay-out hoeft voor mij beslist niet en nu snerpt die veel te felle verkeerde kleur rood in mijn ogen. Als nu eens wat gedaan werd aan waar al jaren over geklaagd wordt?
Sommige vragen verschijnen opeens weer dubbel, de reacties staan er pas na verloop van tijd, etc. etc. En van die rubriek “ Populaire vragen”, die heel irritant direct in beeld komt bij jet belanden op de site, ipv de actuele topics,  heb ik nog steeds niet de bedoeling van begrepen sinds die verscheen.
En nog steeds wil de redactie niet dat gebruikers weet hebben van de kritieken van anderen, het moeten geheimpjes blijven.....

Topantwoord

gsm
door gsm - Oct 20, 2019 om 10:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De browsers bewaren inderdaad oude cookies en afbeeldingen in het cache geheugen, waardoor de veranderingen niet altijd meteen zichtbaar zijn.

Ik vind de vernieuwing vooral prima voor slechtzienden. De website vind ik helder, fraaier dan voorheen en vooral, zo goed als mogelijk is, leesbaar voor iedereen.

Topantwoord

hellevoet
door hellevoet - Oct 20, 2019 om 11:47
151 Antwoorden / 28 Vragen

Ik heb ook opeens een andere layout

Precies als jij, misschien anderen ook en hebben ze dit veranderd

Gr. Hellevoet

edrick3
door edrick3 Oct 20, 2019 om 12:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 20, 2019 om 13:40
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Zijn er nog meer forumleden , die op een vraag klikken vanuit het envelopje , en dan pagina niet gevonden krijgen ?
Dit gebeurd bij mij sinds de site veranderd is .

diumenge
door diumenge Oct 20, 2019 om 14:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat heb ik alleen bij die vraag over doven en slechthorenden.

marita5
door marita5 Oct 20, 2019 om 14:37
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Had ik ook bij een andere vraag . U reageert maar ik krijg geen e-mail melding , kan wel via envelopje zien dat u gereageerd heeft . Profiel kan ik niet aanpassen in Opera , vink ik e-mail notificaties aan krijg ik de melding Unauthorized user  .

tenormin
door tenormin Oct 20, 2019 om 15:49
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Heb ik bij diverse vragen met "pagina niet gevonden". Druk ik er per ongeluk nog eens op (b.v. doven- en slechthorenden): staat het er wel. Raadsel: uw naam is (geen vrouw) maar KASSA Vraag & Beantwoord. Weet wel dat we sinds half April 2016 aan het klooien zijn. Echt al zo lang.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Oct 20, 2019 om 14:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ach, het blijft allemaal gepruts met deze site.
Hoeveel jaar zijn ze nu al niet bezig en steeds wordt er gezegd: we zijn er mee bezig.
Maar er zijn nog steeds een hele reeks fouten aan te geven.
Wellicht moeten we maar weer eens 'in staking' gaan. ;-)
Je kan trouwens wel merken dat het weekend is .... dit item staat er nog steeds!

diumenge
door diumenge Oct 20, 2019 om 15:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is toch nog wel het mooiste, in het weekend is hier een vrijstaat ;-).

Donuts
door Donuts Oct 20, 2019 om 15:46
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@edrick: Als dit al jaren zo is, dan moet het u toch allang duidelijk zijn dat Kassa geen enkele waarde hecht aan de kwaliteit van het forum? Ook de opvallende afwezigheid van een moderator in het weekend, bevestigt wat ik schrijf.

tenormin
door tenormin Oct 20, 2019 om 15:51
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Zoals ik al eerder memoreerde: dit speelt sinds Medio April 2016. Waarom zo goed onthouden? Omdat ik toen in de States was en aan mijn nieuwe tablet moest wennen, plus het geklooi. Toen waren we "in staking" gegaan, ;-)

Topantwoord

br
door brui0929 - Oct 20, 2019 om 14:54
632 Antwoorden / 10 Vragen

Ja met de vorige site kon je op de computer rechtsboven inliggen. Nu is inloggen pas mogelijk na het klikken op een vraag en login om deze vraag te beantwoorden. Wanneer er rechtsboven geklikt wordt er gevraagd om eerst bij BNNVARA een account aan te maken.
Op de Ipad IOS hoeft dit niet.

Topantwoord

richard83
door richard83 - Oct 20, 2019 om 15:48
386 Antwoorden / 28 Vragen

Bij mij in IE is de header best uit elkaar gerukt. bij andere browers is ie gewoon normaal.

Topantwoord

aw
door awm - Oct 20, 2019 om 16:50
44 Antwoorden / 8 Vragen

Dat is mij ook opgevallen, in Firefox andere letters dan in Edge. Maar nu op het moment van schrijven (16.50 20-10-2019) ziet het er hetzelfde uit.

ps Ik wil ook graag 10 waardevolle punten als topantwoord.

diumenge
door diumenge Oct 20, 2019 om 16:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Astemblieft!

Donuts
door Donuts Oct 20, 2019 om 17:04
1203 Antwoorden / 2 Vragen

En van mij nog een puntje erbij....

Topantwoord

holstein
door holstein - Oct 20, 2019 om 17:50
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik gebruik Chrome en heb toch echt de bovenste, kwestie van wennen, sommige mensen kunnen niet tegen verandering in hun leven....

Redacteur
door Redacteur - Oct 20, 2019 om 21:31
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Goedenavond forumleden,

Mochten jullie de verouderde lay-out nog zien, dan komt dit inderdaad door de cache. Door de cache te wissen heb je de vernieuwde lay-out.
Zoals jullie weten kunnen jullie vragen aangaande de website en Vraag & Beantwoord naar kassa-online@bnnvara.nl mailen. Het heeft geen zin om dit te plaatsen op Vraag en Beantwoord, want het betreft geen consumentenvraag.

Fijne avond en groet,
Redactie Kassa