roos52
door roos52 Jul 16, 2018 om 00:32
Computers & telefonie

Apple iphone SE icloud vol waar zet ik mijn foto’s?

Ik heb een apple iphone SE 128 GB geheugen. Mijn vraag: icloud is vol, waar zet ik mijn foto’s zodat icloud weer leeg is en weer de nieuwe foto’s kan synchroniseren met mijn ipad. Ik heb tenslotte 128 gb geheugen. Ik ben niet echt technisch dus graag in simpele taal. Alvast bedankt.

5449 11 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 16, 2018 om 03:34
7179 Antwoorden / 3 Vragen

In deze link staan enkele tips waar u mee aan de slag kunt:

https://www.iphoned.nl/tips/iphone-geheugen-vol/

diumenge
door diumenge - Jul 16, 2018 om 07:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je een abonnement op iCloud of gebruik je de gratis variant, de gratis variant kent maar 5GB opslag. Dus dan zal je foto's uit de iCloud naar je PC moeten kopieren, ik neem aan dat je kan inloggen via www.icloud.com en dan bestanden/foto's kan kopieren en verwijderen (ik gebruik het zelf niet). Een ander optie is om een abonnement te nemen, voor drie euro per maand krijg je 200GB opslag in de iCloud.

marita5
door marita5 - Jul 16, 2018 om 07:13
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Roos52 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels.

https://support.apple.com/nl-nl/ht205703

Als u meer opslagruimte nodig hebt op uw apparaat, zet u de foto's en video's die u niet in iCloud wilt bewaren, over op uw computer.

Ge
door Genee - Jul 16, 2018 om 09:56
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Neem aan dat u ook een computer/laptop hebt.
Ga op de computer/laptop naar www.icloud.com en log in op icloud met uw apple id.
U krijgt ter verificatie een bericht op uw iphone, vul de 6 cijfers in op icloud op de computer.
Bevestig browser vertrouwd.
U ziet in iCloud o.a. een map Foto's, klik hierop om de foto's te zien.
U kunt meerder foto's selecteren, i.p.v. de ctrl toets zult u hiervoor de Alt Gr toets moeten gebruiken.
klik dan echtsboven op het download symbool (wolkje met pijl naar beneden)
Foto's komen waarschijnlijk op de computer in de map Downloads.
wanneer u gecontroleerd hebt of alle gedownloade foto's op de computer staan kunt u de geselecteerde foto's uit iCloud verwijderen door rechtsboven op de prullenbak te klikken.

Dat u op de iphone 128 GB geheugen hebt is mooi maar u hebt op de iphone ingesteld dat de foto's naar iCloud gestuurd moeten worden en daar hebt u (maar) 5 GB gratis opslag.

Boesta
door Boesta - Jul 16, 2018 om 12:09
27 Antwoorden / Vragen

Ik heb gewoon gratis 15GB ruimte in mijn  iCloud. Dat heb ik gekregen bij aankoop van een iPad. Denk dat er wel veel meer mensen zijn die dmv een Apple actie gratis hogere opslag limieten hebben...

Ge
door Genee Jul 16, 2018 om 12:21
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Bofkont

diumenge
door diumenge Jul 16, 2018 om 18:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vreselijk interessant...

roos52
door roos52 - Jul 16, 2018 om 14:04
21 Antwoorden / 8 Vragen

Dank voor jullie reacties. Ter info: Ik gebruik de gratis 5gb opslag van icloud en wil geen geheugen in de icloud bijkopen.Ook wil ik de foto’s niet op de computer overzetten, maar het 128gb geheugen gebruiken om mijn foto’s op te slaan en dat weet ik dus niet hoe dat werkt.

diumenge
door diumenge Jul 16, 2018 om 18:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Handig als de telefoon kapot gaat of wordt gestolen, dan ben je al je foto's kwijt. Zelfs al je je telefoon wilt vervangen is het onhandig als de foto's alleen maar op de telefoon staan.

pe
door pebk Jul 17, 2018 om 16:40
581 Antwoorden / 0 Vragen

Het maakt niet uit wat u wil. Niet technisch onderlegd zijn betekent niet dat iets mogelijk moet zijn.

tdmduc
door tdmduc - Jul 16, 2018 om 14:28
703 Antwoorden / 2 Vragen

Keuzes moet je maken.

TIP
Deze meneer is handig: https://youtu.be/KLzaHLFcLwE

Oh ja: als je het schuifje/knopje "iCloud-fotobibliotheek" (in "Instellingen" > Foto's en Camera") uit zet wordt alles automatisch op je telefoongeheugen(128 Gb) opgeslagen.

Ge
door Genee - Jul 16, 2018 om 16:53
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als de foto's op de iphone, zoals u aangeeft, ook zichtbaar moeten zijn op de ipad heeft u toch iCloud nodig.

Hoogstwaarschijnlijk staan er reservekopien van de iphone en van de ipad in de iCloud.
Deze nemen veel ruimte in en na verwijderen van deze reservekopieen uit iCloud heeft u een zee van ruimte voor foto's.

Maar voor u deze verwijderd zou ik toch via iTunes een reservekopie van iPhone en iPad op de computer maken.
Voor het verwijderen van de reservekopieen gaat u op de iCloud pagina van de iPhone naar Beheer opslag en tikt op Reservekopieen, daarna weer op die van de iPhone en iPad en onderaan het verschenen scherm op Verwijder reservekopie.
Na het verwijderen van de reservekopieen moet u bij Instellingen van de iPhone en iPad het maken van een iCloud reservekopie wel op Uit zetten.
Dat vindt u in de lijst Apps die iCloud gebruiken.

Om bij Instellingen op de iPhone en iPad direct naar de iCloud pagina te gaan kunt u bij Instellingen bovenaan de pagina in het zoekvenster iCloud invullen en op iCloud tikken bij de zoekresultaten.

U kunt om ruimte vrij te maken natuurlijk ook via icloud.com op de computer bepaalde foto's verwijderen van iCloud.

sc
door schippernaastmathilde - Jul 16, 2018 om 17:01
38 Antwoorden / Vragen

Voor 99 cent p/m heeft u 50 Gig. Daar kunnen veel foto’s op. Foto’s in iCloud kun je niet uitschakelen want dan synchroniseerd het niet meer met je iPad.

sc
door schippernaastmathilde - Jul 16, 2018 om 17:25
38 Antwoorden / Vragen

iCloud is er ook voor Windows 10. Open daar dan de afbeeldingen en zet ze dan in een map die jezelf aangemaakt hebt op je PC.  https://support.apple.com/nl-nl/ht204283

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 17, 2018 om 16:17
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb geen i-pad maar vraag me af of die smartfones ook geen mogelijk hebben om een SD schijfje extra te plaatsen zoals bij vele android fones mogelijk is?

diumenge
door diumenge Jul 17, 2018 om 16:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, dat kan bij iPhones en iPads niet. Als je meer geheugen wilt hebben dan mag je een duurder model met meer geheugen kopen bij Apple. Sowieso is het niet relevant want TS heeft voldoende geheugen op het toestel, 128GB namelijk.

pe
door pebk Jul 17, 2018 om 16:43
581 Antwoorden / 0 Vragen
diumenge
door diumenge Jul 17, 2018 om 17:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, écht handig zo'n stick die uit je telefoon steekt en waarvoor je een aparte app moet installeren...