cees60
door cees60 Nov 16, 2018 om 19:23
Computers & telefonie

Apple software op pc

Ik heb op mijn pc (Windows 7 ult - 32 bits) de volgende programma's van Apple :
- Apple Application Support (32-bits) ;
- Apple Mobile Device Support en
- Apple Software Update
Nu krijg ik af en toe een melding dat er nieuwe software van Apple beschikbaar is. De melding toont
updates voor iTunes en iCloud for Windows.
Heeft het zin om deze updates uit te voeren of kan ik de drie hierboven genoemde programma's
zonder verdere problemen te veroorzaken verwijderen?
En wat is het nut van iTunes en iCloud?
Alvast dank voor elke reaktie.

2417 8 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Nov 16, 2018 om 21:38
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Lees hier over iTunes;  https://www.fixjeiphone.nl/software/werkt-itunes-kan-ermee/

iCloud is een extra opslag voor bv foto's e.d.

diumenge
door diumenge - Nov 16, 2018 om 21:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar heb je alleen wat aan als je Apple apparaten hebt en aansluit op de PC, zoals een iPad of iPhone. Verder is iTunes een van meeste waardeloze programma's die je op je PC kan hebben draaien, dus als je het niet nodig dan kan je het beter verwijderen.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Nov 16, 2018 om 23:29
51 Antwoorden / Vragen

DIUMENGE heeft een Surface en daar werkt iTunes en iCloud natuurlijk niet lekker op en om zijn afgang wat betreft die Surface te verdoezelen kraakt ie het maar af. iTunes en iCloud zitten niet standaard op een windows PC dus moet u beiden die zelf hebben binnengehaald. iTunes en iCloud kun je gewoon updaten en werkt veel fijner dan die windows medieplayer. En die OneDrive is zo amateuristisch die wil je gewoon niet gebruiken.

diumenge
door diumenge Nov 17, 2018 om 10:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zie dat ik bij een iSheep een gevoelige snaar heb geraakt, haha. Maar fijn dat je door mijn geschiedenis heen bent gegaan, nuttige besteding van je tijd.

gerbera
door gerbera Nov 17, 2018 om 16:00
7364 Antwoorden / 14 Vragen

iTunes  zit niet standaard op een windows PC dus moet u beiden die zelf hebben binnengehaald.
Heb ik zeker een PC die zelfstandig iTunes binnenhaald. iTunes zit gewoon standaard in win10. En als ik de muziek wil beluisteren wordt deze door de Groove Muziekspeler afgespeeld.

Cookies
door Cookies Nov 17, 2018 om 16:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Gerbera: iTunes zit helemaal niet standaard in Win10.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla Nov 17, 2018 om 19:34
51 Antwoorden / Vragen

Ach vrouwen ge kunt beter kiepen houden.

diumenge
door diumenge Nov 17, 2018 om 19:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ach, weer een nuttige bijdrage van @JuffrouwKarla.

gerbera
door gerbera Nov 17, 2018 om 21:56
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@Gerbera: iTunes zit helemaal niet standaard in Win10.

Dan is die zeker zelfstandig naar binnen gekomen zowel in mijn win10 als ook in mijn win7. Ik heb ze in elk geval niet binnen gehaald en ben de enige die met die apparaten werkt. Kijk eens onder lokale schijf, gebruiker, muzic, daar staat bij mij iTunes in W10 en W7

diumenge
door diumenge Nov 17, 2018 om 21:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Gerbera, heb je Apple apparaten? iTunes zit gelukkig echt niet standaard in Windows.

gerbera
door gerbera Nov 17, 2018 om 22:04
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ja die heb ik. o.a. de een iPad en iPhone

diumenge
door diumenge Nov 17, 2018 om 22:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan zal iTunes waarschijnlijk ooit ten behoeve van die apparaten geinstalleerd zijn.

gerbera
door gerbera Nov 17, 2018 om 22:40
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Denk ik dan ook, beide pc's geïnstalleerd ontvangen, dus wist niet beter dan het zo was. En tante klara kan beter wegwezen als ze niets anders te doen heeft dan mensen af te z..ken.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 18, 2018 om 10:26
7187 Antwoorden / 3 Vragen

@juffrouwKarla,
als u raadt hoeveel kiepen ik heb, mag u ze alle 3 hebben.

Cookies
door Cookies Nov 18, 2018 om 10:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diumenge Inderdaad, gelukkig niet standaard in Windows. Zou ook erg vreemd zijn dat Microsoft standaard software van Apple installeert.

br
door brui0929 - Nov 17, 2018 om 00:00
634 Antwoorden / 10 Vragen

iTunes Kunt u verwijderen. Dit kan ook met Revo uninstaller.

gsm
door gsm - Nov 17, 2018 om 10:01
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Alleen als je apparaten van Apple, zoals een iphone, ipod, of ipad wil aansluiten, dan heeft het zin om de nieuwste versies van deze programma's op de PC te hebben. Zo niet dan zijn deze programma's van weinig toegevoegde waarde en zijn een nutteloze belasting voor de PC.
Je kunt deze programma's verwijderen van de PC via het Configuratiescherm, Programma's, Een programma verwijderen.

cees60
door cees60 - Nov 18, 2018 om 14:01
362 Antwoorden / 216 Vragen

Dank voor alle antwoorden. Heb geen Apple apparaten dus ga deze 3 programma's verwijderen.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2018 om 14:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je soms (klein)kinderen met iPhone of iPad die wel eens je laptop gebruiken?

DOOR CEES60 - 18 NOV. 2018 OM 14:01
320 ANTWOORDEN / 190 VRAGEN

Dank voor alle antwoorden. Heb geen Apple apparaten dus ga deze 3 programma's verwijderen.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Nov 18, 2018 om 15:16
51 Antwoorden / Vragen

Heerlijk programma die iTunes. Je kunt er ook muziek mee draaien die je hebt binnengehaald via torrentsite's dus ook voor mensen op bijstandsniveau.

diumenge
door diumenge Nov 18, 2018 om 17:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nou, veel plezier dan met je via torrentsite's binnengehaalde muziek!

juffrouwKarla
door juffrouwKarla Nov 19, 2018 om 23:59
51 Antwoorden / Vragen

Ben een Apple Freak van het eerste uur (2006) en wil niet anders dan iTunes. iCloud hetzelfde je kunt geen betere en betrouwbare dienst hebben. Maar ik weet wel waar die afkeer vandaan komt. Men heeft zich er niet in verdiept en Apple is toch ook wel een ding voor de betere gefortuneerde medemens. Apple is duur men kan het niet betalen daarom doen ze zo negatief.

diumenge
door diumenge Nov 20, 2018 om 07:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Op wat 'kleine' incidentjes na zijn Apple producten en diensten zeker betrouwbaar, daar betaal je dan ook voor. Dat is prima, voor iedere portemonnee is er een passend product van verschillende producenten. Sneu zijn de mensen die hun status er aan afmeten.