bv
door bvandenhazel Oct 23, 2012 om 19:49
Computers & telefonie

Apps definitief verwijderen van de iPad 2

Ik heb sinds kort een iPad 2. Ik heb al apps gedownload en sommige verwijderd, maar definitief verwijderen is mij nog niet gelukt.
Op internet staat de je naar iTunes moet gaan, maar daar zie ik wel de cd's die ik gedownload heb, maar nergens een optie van apps. Ook bij de iTunes in de iPad bij de gekochte software vind ik niks.
Ook op mijn laptop zie ik bij mijn iTunes geen apps staan.
Mijn iPad is een iPad 2 en mijn laptop een Windows 7 64bit

23310 11 Rapporteer

freya
door freya - Oct 23, 2012 om 20:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo bvandenhazel,

Met 'definitief verwijderen van de iPad' bedoel je neem ik aan, dat je het icoontje van de app even vasthoudt zodat deze gaat wiebelen en dat je daarna op het kruisje klikt? De app is dan definitief verwijderd.

Als je iTunes gebruikt en je wil voorkomen dat de app opnieuw geïnstalleerd wordt, moet je in iTunes instellen dat deze niet meer gesynchroniseerd moet worden met je iPad. Hiervoor sluit je de iPad aan op je computer en start je iTunes. Klik links in de lijst op je iPad en dan rechts op het tabblad 'Apps'. Als het goed is zie je daar een lijst met al je apps.
Vóór elke app staat een vakje met (of zonder) vinkje. Als de app op je iPad moet komen staat er een vinkje en als je een bepaalde app niet meer op je iPad wil hebben, dan haal je dat vinkje weg. Daarna nog even rechtsonder op 'synchroniseren' klikken en klaar is Klara. De app zou nu niet meer op je iPad mogen verschijnen. (tenzij je de app weer vanuit de AppStore installeert natuurlijk)

m.vr.gr. Freya

bv
door bvandenhazel - Oct 23, 2012 om 21:14
11 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe gaat ie wiebelen?
Waar moet je dit dan doen?

freya
door freya - Oct 23, 2012 om 21:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bvandenhazel schreef op dinsdag 23 okt 2012, 21:14]Hoe gaat ie wiebelen?
Waar moet je dit dan doen?
Als je je vinger op een icoontje plaatst (en je houdt het icoontje even vast), dan beginnen alle icoontjes opeens te wiebelen en verschijnen er kruisjes bij de icoontjes (apps) die je zelf geïnstalleerd hebt. Door op jet kruisje te drukken kun je een app verwijderen.
Als je klaar bent met verwijderen, druk je op de 'homeknop' en dan stopt het wiebelen en verdwijnen de kruisjes.

Freya

bv
door bvandenhazel - Oct 23, 2012 om 21:27
11 Antwoorden / 5 Vragen

Dat wiebelen heb ik door, maar ik had hem al verwijderd via instellingen, zodra ik bij de aankopen kijk, staat deze er nog met een wolkje. Hier wil ik het verwijderen

freya
door freya - Oct 23, 2012 om 21:40
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bvandenhazel schreef op dinsdag 23 okt 2012, 21:27]Dat wiebelen heb ik door, maar ik had hem al verwijderd via instellingen, zodra ik bij de aankopen kijk, staat deze er nog met een wolkje. Hier wil ik het verwijderen

Via 'instellingen' kun je geen apps van je iPad verwijderen. Apps verwijder je op de manier zoals ik dat eerder beschreef.

Met dat 'wolkje' bedoel je zeker iCloud? De functie van iCloud is dat je apps op meerdere apparaten kunt hebben en dat je apparaten 'synchroon' kunt houden. Je kunt apps in de iCloud wel uitschakelen op een apparaat. Op je iPad heb je dan verder geen last meer van die app.

Freya

hereistom
door hereistom - Oct 23, 2012 om 21:49
730 Antwoorden / 1 Vragen

Als je inderdaad de App iets langer ingedrukt houdt met je vinger gaat hij wiebelen als je dan op de x tikt is hij verwijderd en ook definitief verwijderd!
Via dat wolkje (iCloud) hoef je ze niet te verwijderen, dat gaat na verloop van tijd vanzelf!

Voor meer informatie kun je ook eens hier kijken; www.iPadforum.tk

freya
door freya - Oct 23, 2012 om 21:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hereistom schreef op dinsdag 23 okt 2012, 21:49]....
Voor meer informatie kun je ook eens hier kijken; www.iPadforum.tk

Ik dacht al, waar blíjf je nu met dat forum...... ?

Freya

hereistom
door hereistom - Oct 23, 2012 om 22:06
730 Antwoorden / 1 Vragen

Ja het Kassa forum is toch niet bedoelt om computer of tablet problemen op te lossen, daar heb je genoeg speciale forums voor waar al deze vragen al staan uitgelegd!

freya
door freya - Oct 23, 2012 om 22:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hereistom schreef op dinsdag 23 okt 2012, 22:06]Ja het Kassa forum is toch niet bedoelt om computer of tablet problemen op te lossen, daar heb je genoeg speciale forums voor waar al deze vragen al staan uitgelegd!
Tja, dan kun je vrijwel elk 'probleem' wel doorverwijzen naar een specialistisch forum. En hier zitten ook wel een aantal mensen met 'verstand' van iPads/iPhones en iPods hoor....

Freya

bv
door bvandenhazel - Oct 23, 2012 om 22:24
11 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet nu genoeg, dank jullie :)

freya
door freya - Oct 23, 2012 om 22:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bvandenhazel schreef op dinsdag 23 okt 2012, 22:24]Ik weet nu genoeg, dank jullie :)
En daar gaat het om.... ;-)

Freya