empee
door empee May 20, 2018 om 19:58
Computers & telefonie

April-update stopt bij 94%

Dat de april-update van Windows 10 zo lang duurt, is niet erg. Maar na 94% installatie stopt de pc, zwart beeld en niet eens meer uit te krijgen.
Wat is hieraan te doen?

2200 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 20, 2018 om 20:18
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Empee ,

U kunt de update uitvoeren via de Media Creation Tool ( methode 2 )  , zie hier de vertaling , schakel antivirus uit .

https://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=https://www.bleepingcomputer.com/news/microsoft/how-to-download-and-install-the-windows-10-april-2018-update-now/&prev=search

Bij vastlopen  / geheel onbruikbaar / of de laptop reageert niet meer. kunt u Windows logo toets + Ctrl + Shift + B indrukken (of de klep van de laptop sluiten en weer openen).

Bron : gratissoftware.nl

empee
door empee May 20, 2018 om 22:19
177 Antwoorden / 139 Vragen

Hoe schakel ik de AVG uit op de desktop?

marita5
door marita5 May 20, 2018 om 22:25
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@empee , lees hier hoe u AVG kunt uitschakelen https://support.avg.com/SupportArticleView?l=nl&urlname=How-to-disable-AVG

gerbera
door gerbera - May 20, 2018 om 21:56
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Stopte die echt met de installatie. Deze update is zeer uitgebreid en deed er ook bij mij lang over met meerdere malen zwart beeld.
Na 94% ziet u niet dat de 100% is bereikt omdat het beeld dan wegvalt. Zou hem toch maar wat meer tijd gunnen de update volledig uit te voeren.

empee
door empee May 20, 2018 om 22:01
177 Antwoorden / 139 Vragen

Nog langer dan van 9.00 u tot 16.00 u ?

gerbera
door gerbera May 20, 2018 om 22:07
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ja da's wel erg lang, maar dat stond niet in uw bericht. Bij mij duurde het ruim 45 min. dus is er duidelijk iets mis gegaan bij u. Misschien de tip van @marita5.

aurora1
door aurora1 - May 20, 2018 om 23:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dat mogelijk doordat de pc oververhit geraakt? Dan eens de ventilatie schoonmaken. Altijd ook eerst laten afkoelen.
Als het een laptop betreft kunt u een latje o.i.d. onder de scharnierkant leggen. Dan is de laptop wat vrij van de ondergrond en ventileert het eronder ietwat.

empee
door empee - May 21, 2018 om 09:29
177 Antwoorden / 139 Vragen

Hallo Marita5
Bij mij staat er geen opties bij avg. Ook bij rechtsklikken staat geen mogelijkheid om avg uit te schakelen.
Is er nog een andere mogelijkheid?

marita5
door marita5 May 21, 2018 om 09:47
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Empee , heeft u AVG Free ? zo ja zie rechtsbovenaan Menu ( 3 streepjes / of driehoekje ) klik daarop .

Ge
door Genee May 21, 2018 om 10:31
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk anders eens hier
https://www.pc-helpforum.be/topic/47650-antivirus-tijdelijk-uitschakelen/ U kunt wat betreft dat updaten ook het iso windows 10 bestand downloaden voor USB of DVD en daarvan installeren. Heeft u meteen een windows 10 opstart USB of DVD bij problemen met windows.

edrick3
door edrick3 - May 21, 2018 om 11:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Volg deze stappen als u alle onderdelen van AVG tegelijk moet uitschakelen: Klik met de rechtermuisknop op het AVG-pictogram in het systeemvak naast de klok. Klik op Beveiliging door AVG tijdelijk uitschakelen. Geef aan hoe lang u de bescherming wilt uitschakelen en of de firewall eveneens moet worden uitgeschakeld.

br
door brui0929 - May 21, 2018 om 11:38
632 Antwoorden / 10 Vragen

Houdt de powerknop ingedrukt de pc schakeld nu uit. Wacht even startopnieuw op.

empee
door empee - May 22, 2018 om 22:25
177 Antwoorden / 139 Vragen

Het is niet gelukt om de pc weer goed te laten werken. Morgen gaat hij naar de winkel.
Toch bedankt voor alle tips, adviezen en pogingen om te helpen.
Groetjes en tot een volgende keer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 23, 2018 om 16:48
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ook hier mijn ervaring dat de update erg lang duurt en er inderdaad sprake is van een langdurig zwart beeld.

(Aannemend dat het geen Surface betreft want dan blijft het beeld dagenlang zwart en kost herstel veel tijd en moeite)

gsm
door gsm - May 23, 2018 om 22:16
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dat de PC een zwart beeld geeft, kan meerdere oorzaken hebben. Wacht altijd eerst geduldig gedurende langere tijd of de update toch nog verder gaat. Zo niet, dan is er een probleem met de hardware of met het (nieuwe) stuurprogramma voor die hardware. Veel problemen worden veroorzaakt door teveel beveiligingssoftware, tuning software en cleaners en ondeugdelijke software in het algemeen. Ik gebruik zelf , alleen al om die reden, uitsluitend nog Windows Defender en zo weinig mogelijk toepassingen ;-).
Tot nu toe had ik slechts een klein probleem met een verkeerd stuurprogramma voor mijn 32 GB USB3  geheugenstick van Medion.
Dit trad ook al op bij de update naar 1709 en nu dus weer bij Windows 10 1803.