te
door teunjulijunil Nov 7, 2013 om 09:02
Computers & telefonie

Audio cd branden

Op de pc heb ik gesproken woord gedownload. Dit wil ik nu op cd plaatsen om ook op de cd speler te kunnen luisteren. Via Nero geprobeert, breekt halverwege af. Heeft U misschien een idee hoe ik dat kan doen??
Alvast bedankt.

4190 8 Rapporteer

ge
door gerboe - Nov 7, 2013 om 09:37
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, klikt u eens met rechts op het geluidsbestand en kijk dan bij 'eigenschappen'. Als het bestand groter is dan 700Mb (megabyte) dan past het niet op één cd rom. Dat zou de oorzaak kunnen zijn.
In dat geval moet of het geluid gecomprimeerd worden zodat het op één cd rom past. Of het bestand in meerdere stukken knippen zodat het op een aantal cd roms past. Als u met dit soort dingen niet veel ervaring heeft is het wellicht verstandig om iemand te vragen dit te doen.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 7, 2013 om 10:22
937 Antwoorden / 2 Vragen

Probeer het branden eens via Windows media player, deze brandt dan een audio cd met maximaal 80 minuten aan "muziek". Deze cd zal dan op elke cd-speler kunnen draaien.

ja
door jan24 - Nov 8, 2013 om 14:00
109 Antwoorden / 4 Vragen

Als het bestand te groot is, geeft NERO dit zelf al aan.
Inderdaad is 700 MB de max voor een cdr, opneembare disk.

Ik veronderstel, dat de cd in een cd-speler afgespeeld moet worden?
Als het bestand wel minder dan 700 MB groot is, zit het probleem mogelijk in NERO zelf.
Optie is, om Ashampoo te downloaden.
Dit gratis brandprogramma werkt uitmuntend en heeft een prettige bediening. Het leidt goed door het programmamenu heen.

NERO opnieuw installeren is uiteraard ook een optie, of is NERO onderdeel van een pakket, dat geleverd werd bij de PC/laptop? Dan moet daarvan een seperaat schijfje bijgeleverd zijn. En dan ga ik er ook nog van uit, dat het geen illegaal gedownloade versie is. :)

ja
door jan24 - Nov 8, 2013 om 14:09
109 Antwoorden / 4 Vragen

Aanvulling,lees net, dat het op een cd speler moet worden afgespeeld, dus die opmerking mijnerzijds wa wat te veel van het goede.
Maar is er wel eens muziek mee gebrand op een cd? Niet dat het iets uit magmaken, het principe blijft hetzelfde.

Maar ik bedenk mij ook, dat de gedownloade tekst, mogelijk MP3, corrupt is, niet goed dus.
Bestand opnieuw downloaden? En als geprobeerd dit bestand te converteren naar een WAV.
Een WAV bestand welk nodig is om überhaupt een audio-cd te kunnen branden, is vele malen groter dan een MP3 bestand. Uiteraard kan NERO ook zelf converteren, maar dan zie je waarschijnlijk niet wat de uiteindelijke grootte is van het omgezette bestand.

Mocht ook een geconverteerd MP3 bestand kleiner blijken te zijn dan de eerder genoemde 700 MB, dan blijft de mogelijkheid open, om het MP3 bestand nogmaals te converteren naar MP3. Niet in een andere bitrate dan de huidige, hoger maakt het geluid niet beter en lager maakt het uiteindelijke WAV bestand niet kleiner.
Voor gesproken tekst volstaat doorgaand een bitrate ban 128 Kbs.

Succes in de strijd.

ri
door richard1507 - Nov 8, 2013 om 21:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het met het programma 'Free Easy Burner' ,gratis te downloaden.
Hiermee kun je audio, data, dvd maken, Makkelijk in gebruik

gl
door glasz001 - Nov 9, 2013 om 13:40
2 Antwoorden / 3 Vragen

je moet het gewoon met windows doen met de window mediaplayer cd rippen en een audiocd van maken dan gaat het vanzelf

edrick3
door edrick3 - Nov 9, 2013 om 13:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=glasz001 schreef op zaterdag 9 nov 2013, 13:40]je moet het gewoon met windows doen met de window mediaplayer cd rippen en een audiocd van maken dan gaat het vanzelf

OT:
In de herhaling ......
Dat heeft 'kaasbroodje' ook al aangegeven. Zie reactie 7/11 10.22 uur.

te
door teunjulijunil - Nov 10, 2013 om 09:45
3 Antwoorden / 2 Vragen

Aan iedereen die advies gegeven heeft; heel hartelijk bedankt. Ga met alle suggesties aan het werk en dan moet het lukken!!