an
door an Mar 5, 2005 om 16:19
Computers & telefonie

Audiobestanden omzetten naar mp3 bestanden

Ik wil van diverse audio cd's bepaalde nummers omzetten naar mp3 bestanden, welk programma heb je daar voor nodig en hoe doe je dat?

1436 5 Rapporteer

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 5, 2005 om 16:36
460 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi an,

bijvoorbeeld mbv CDex (www.cdexos.sourceforge.net). Wanneer je cd in de speler zit kan dit programma van die nummers MP3-tjes maken. Ook kan 'ie van MP3-tjes weer WAV's maken.

Zoek die nieuwe MP3's dan even via "zoeken" (geluidsbestanden), want ik weet zo even niet de standaard lokatie waarin CDex ze plaatst.

Succes!

wi
door witje18 - Mar 6, 2005 om 15:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het programma dBPower AMP music converter bevalt mij ook heel goed. Je kan zelf een directory opgeven waarin je het bestand opslaat.

Ook kan het met het programma Musicmatch Jukebox, dat bovendien ook een leuk programma is om je muziekbestanden op je computer af te spelen.

Dan nog andere tip: kijk eens op www.museekster.com en de adviezen staan allemaal duidelijk op een rijtje!

sn
door snoefke - Mar 7, 2005 om 20:23
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Maaike,

Met windows media player gaat het ook prima en die heb je vast al op je computer staan. Kies dan kopieren van CD. Onder extra's>opties>tabblad "muziek kopieren" kun je de gewenste kwaliteit instellen; 128kbps voor matige kwaliteit tot 192kbps redelijk goede kwaliteit (voor het normaal luisterend oor). Je kunt ook zonder kwaliteits verlies kopieren. Suc6

sn
door snoefke - Mar 7, 2005 om 20:24
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoel hoi An........

ri
door ricochet - Mar 7, 2005 om 20:33
3 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn voorkeur gaat uit naar Audiograbber. Is geheel gratis en kun je vinden op http://www.audiograbber.com-us.net/