ju
door judithl Oct 26, 2005 om 12:53
Computers & telefonie

Auto in Belgie kopen!

Op internet zag ik dat een Fiat Seicento in Belgie 700 euro goedkoper
is dan in Nederland.  Nu wil ik natuurlijk graag weten of je een
auto in Belgie kunt kopen en er ermee kan rijden in Nederland. Of komen
er dan nog kosten bij?

4801 3 Rapporteer

ph
door phinder - Oct 26, 2005 om 13:06
433 Antwoorden / 4 Vragen

ja, je kunt een auto in belgie kopen en hier mag je ook meer rijden.
Echter, er komen nogal wat kosten bij.

Je zult nl. deze auto moeten importeren naar Nederland ( mede voor de verzekering ) en daar komt flink wat belasting bij kijken.. Hoeveel dit precies is kan misschien een auto-expert wel voor je uitrekenen, maar ik heb zo'n idee dat je die 700 euro dan al weer ruim kwijt bent. Je moet het dan dus niet doen om het financiele voordeel, want dat kon nog wel eens flink tegenvallen.

Ligt er natuurlijk ook aan hoe duur de auto is! Is het een nieuwe auto ?

wa
door wallis - Oct 26, 2005 om 13:46
10 Antwoorden / 0 Vragen

Verzekeren van een belgische auto in Nederland gaat prima . Maar het probleem zit hem in je rijbewijs heb je een nederlands rijbewijs dan heb je een probleem . Je mag er dan overal in de wereld mee rijden behalve in Nederland . Dit om onze BPM af te schermen want ander gaat iedereen in een Buitenlandse ( goedkopere ) auto Rijden.

Je moet de auto dus invoeren dit kost zo'n € 180 euro ( meer info op www.rdw.nl ) verder moet je de BPM afrekenen zo'n 25% van de nieuwwaarde van de auto . Er is gelukkig wel een kortingsregeling voor oudere auto's zo'n 10% per jaar dat de auto oud is met een minimum van 10 % ( tot 15 jaar oud)

Kortom kijk op de site van de rdw! voor je de auto koopt!

grindweg
door grindweg - Oct 26, 2005 om 18:28
2308 Antwoorden / 28 Vragen

dat de auto in belgie goedkoper is klopt. maar voor een belg is het gewoon de prijs.denk bij import aan de keurings kosten via rdw. dan leges kosten voor het kenteken. kenteken platen .bpm loopt 8 jaar en 4maanden. rest bpm is nu nog 10%. dit word gewijzigd in een afloop naar 25 jaar. dus betaal je dan meer rest bpm. als het een jonge auto is dan is het zeker niet rendabel. bij een nieuwe zeker niet in deze prijs klasse. ook geen garantie en of gratis service.reken uit of dat voordeel alle nadelen dekt.met een buitenlandse auto in ned rijden als nederlander is echt verboden.succes