ru
door rubenk Mar 31, 2004 om 09:44
Computers & telefonie

Automatisch afspelen

Als ik op de computer wat aan het doen ben. Dan krijg ik al vaak het venster 'Automatisch afspelen' te zien. En dit is heel irritant, want ik moet dit telkens weghalen. Weet iemand hoe ik dit kan verwijderen, of wat dit is? Ruben

605 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Windows is zo ingesteld dat als er een CD ingevoerd wordt dit weet.
Windows geeft uit mijn hoofd de mogelijkheid tussen de opties CD afspelen, Muziek kopieeren, Map openen en Geen actie ondernemen.
Als je voor de knop "geen actie ondernemen kiest en het vinkje bij "de geselecteerde actie altijd uitvoeren" kiest, dan wordt er voortaan geen actie meer ondernomen door Windows.

Succes!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bepaalde cd-roms en dvd-schijven worden automatisch gestart, nadat u ze in de speler hebt geplaatst. Deze functionaliteit duiden we aan met Automatisch afspelen. Afhankelijk van de gebruikte uitvoering van Windows (2000 of XP), kunt u de voorziening Automatisch afspelen deactiveren. De oplossing: Klik op Start/Uitvoeren en typt u gpedit.msc in het invoervak, gevolgd door een druk op de Enter-toets. Het venster Groepsbeleid wordt weergegeven. Klik achtereenvolgens op Computerconfiguratie/Beheersjablonen/Systeem. In het rechtergedeelte van het venster klikt u met de rechtermuisknop op de vermelding Autoplay uitschakelen en kiest u voor Eigenschappen. Op het tabblad Instelling activeert u de optie Ingeschakeld. Kies in de vervolgkeuzelijst Autoplay uitschakelen op voor de instelling Alle stations.

Een eventuele andere oplossing: Open Windows Verkenner, door te kiezen voor Start/Alle programma's/Bureau-accessoires/Windows Verkenner, en klik met de rechter muisknop op het pictogram van de cd-rom- of dvd-speler. Kies achtereenvolgens voor Eigenschappen en Automatisch afspelen. In de vervolgkeuzelijst selecteert u een mediatype, bijvoorbeeld Muziekbestanden. Vervolgens neemt u een kijkje bij het groepsvak Acties. Activeer de optie Selecteer de actie die u wilt uitvoeren, waardoor de lijst met bewerkingen beschikbaar wordt. Kies nu voor de instelling Geen actie ondernemen. Herhaal deze stappen bij elk weergegeven mediatype.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is de functie 'groepsbeleid' (gpedit.msc) alleen beschikbaar in Windows XP 'professional'. Heeft u de 'home edition' van XP dan zult u het via Windows verkenner moeten doen, dat werkt ook prima.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

windows XP home edition OEM doet dit na een nieuwe instalatie of in gebruiknemen van een nieuwe pc automatisch door middel van de gewraakte venstertjes.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

u kunt van dit venster afkomen door windows in dit venster op te geven welke actie u wilt ondernemen in geval een cd wilt u deze in het vervolg automatisch afspelen met de mediaspeler of andere software klik deze even in het scherm aan en plaats hierna een vinkje bij deze geselecteerde actie altijd uitvoeren het schermpje blijft nu weg en windows weet in het vervolg wat hij met een cd moet doen. wilt u zelf beslissen waar u iets mee opent klik dan geen actie ondernemen aan. succes

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

vergeet ook niet even op ok te klikken, voordat u dit schermpje wegklikt anders piept het scherpje weer op.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je de cd opent vraagt hij wat je als eerste wilt doen met het programma, klik GEEN actie ondernemen aan