me
door mein33 Apr 15, 2019 om 15:22
Computers & telefonie

Avast Secure Browser.

Een vraag aan de techneuten alhier.

Bij het opstarten van mijn comp. (windows 8.1) wordt er sinds een paar dagen automatisch een scherm van Avast geopend
(nieuw tabblad) met de volgende tekst :

"Avast secure Browser is zo ingesteld dat bij het starten van uw comp. automatisch wordt gestart" met daar achter een button met 'ok' en één met 'instellingen'.
Als ik het schermpje sluit dan is het ook weg, maar komt weerbarstig terug bij het opstarten.

Ik hier niet om gevraagd en ben mij er ook niet van bewust dit ingesteld te hebben of iets verkeerd te hebben ingetikt o.i.d.
Mijn vraag : hoe kom ik hier weer vanaf ??

vr.gr.  mein33

7746 10 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Apr 15, 2019 om 15:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien eens kijken bij het overzicht van programma’s die mee opstarten en daar het vinkje bij Avast weghalen?

https://www.schoonepc.nl/optim/msconfig.html

aurora1
door aurora1 - Apr 15, 2019 om 15:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen
tdmduc
door tdmduc - Apr 15, 2019 om 15:44
703 Antwoorden / 2 Vragen

Onlangs heeft Avast zich weer tussen allerlei gratis programma's "geduwd" in de hoop dat je zult betalen voor hun "diensten"

Z.s.m. via Configuratiescherm Avast de-installeren en dan Adwcleaner laten draaien(geen install.)

Ik heb dit weekend ook Avast er af moeten gooien, en dat terwijl ik al Kaspersky heb ge-installeerd.

Heb al een mail gestuurd naar Kaspersy hoe dit kan want normaliter komt er bij alles een melding als er een ongeoorloofde installatie plaatsvindt.

ju
door juliomariner Apr 15, 2019 om 15:48
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad, bij Ccleaner downloadvstaat vinkje Avast standaard aan.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Apr 15, 2019 om 16:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Sinds jaar en dag heb ik stille modus aangevinkt om geen reclame popups e.d.  te krijgen. Verder doe ik aan handmatig updaten.
Ik heb de gratis versie.
Misschien vindt u via onderstaande link nog wat interessante tips en aanwijzingen:

https://www.gratissoftwaresite.nl/avast-free-antivirus-installatie-instructies-aanbevolen-instellingen-betaalde-extraatjes-privacy-pups-data-delen-mailonderschrift

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2019 om 16:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen
me
door mein33 Apr 15, 2019 om 18:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@edrick3,

Met gebruik van de door u gegeven link is het probleem opgelost, vriendelijk dank voor uw medewerking.

Vr.gr. mein33

edrick3
door edrick3 Apr 15, 2019 om 18:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Graag gedaan.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 15, 2019 om 16:45
11506 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mein33 ,

Iedereen die Safe Zone gebruikt , is automatisch naar Avast Secure Browser overgezet .
Wilt u dit niet , open Avast , klik rechts bovenaan op de 3 streepjes ( Menu ) , klik op Instellingen > Prestaties en haal vinkje weg bij Avast Secure Browser , klik dan op wijzigen , start uw computer opnieuw op .

Dit is wat Avast erover schrijft ,

  We're migrating all our SafeZone users to the new Avast Secure Browser

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 15, 2019 om 17:53
16826 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb ook af en toe hinder van het ineens kennelijk bezitten van Avast.
Het verwijderen is dan eenvoudig via het configuratiescherm > verwijderen programma's en kijk daarna dan even via 'zoeken'met de naam avast of er nog bestanden zijn achtergebleven. Dat dan verwijderen via de explorer. (Of als al geadviseerd via Adware maar dat werkt helaas niet altijd bij deze virusscanner).
(Na plaatsen zie ik ook het alternatieve advies van @MARITA5)

marita5
door marita5 Apr 15, 2019 om 18:00
11506 Antwoorden / 15 Vragen

@hermietkreeft , als u Avast niet gebruikt als antivirus , moet u opletten als u Ccleaner gebruikt , Bij het installeren van een nieuwe versie Ccleaner, klikt u onder installeren  ( blauw ) op aanpassen , haal dan de vinkjes weg .

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 15, 2019 om 18:07
16826 Antwoorden / 202 Vragen

@MARITA, ik heb dat zelf ook al wel eens (vaker) op deze site genoemd om op te letten als ccleaner wordt benut. Maar klaarblijkelijk zit het soms ook ergens anders verstopt. Bij ccleaner let ik altijd op.

marita5
door marita5 Apr 15, 2019 om 18:18
11506 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , Als ik een programma download en wil installeren , klik ik eerst op aanpassen / of geavanceerd , daar staan meestal de onnodige programma`s aangevinkt .

me
door mein33 - Apr 15, 2019 om 18:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Probleem opgelost !!

Met behulp van de link van @edrick3.

Allen zeer bedankt voor uw tips en trucs.

Vraag mij wel eens af of Avast Free nog wel zo'n goede keuze is voor de beveiliging van m'n computer ?

marita5
door marita5 Apr 15, 2019 om 18:09
11506 Antwoorden / 15 Vragen

@mein33 , fijn om te horen dat het probleem is opgelost . bedankt voor het terugmelden , Ik gebruik Avast Free al jaren , tot nu toe ( gelukkig ) geen problemen .

me
door mein33 Apr 16, 2019 om 09:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@aurora1,

Avast blokkeert deze link en geeft aan dat het een virus bevat !

marita5
door marita5 Apr 16, 2019 om 10:05
11506 Antwoorden / 15 Vragen

@mein33 lees hier eens , zo slecht is Avast nog niet als de link van @aurora1 word geblokkeerd , word bij mij ook geblokkeerd https://www.gratissoftwaresite.nl/anti-virus-test-norton-mcafee-beste-windows-defender-goed

me
door mein33 Apr 16, 2019 om 10:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@aurora1 en @marita5,

Dank voor de link.

 vr.gr.  mein33

gallito
door gallito - Apr 16, 2019 om 17:25
479 Antwoorden / 66 Vragen

@MEIN33
Als je de gratis ccleaner installeert of update, moet je goed opletten dat je linksonder het vinkje weghaalt voor het mede installeren van Avast.
Dus als je ccleaner gebruikt komt het daardoor.

me
door mein33 Apr 16, 2019 om 17:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bedank voor de tip, maar daar begin ik maar even niet aan als volslagen digibeet.    ;-))

br
door brui0929 - Apr 16, 2019 om 21:50
632 Antwoorden / 10 Vragen

Ga naar instellingen en vink automatisch opstarten uit.