aquarius
door aquarius Sep 20, 2017 om 16:12
Computers & telefonie

AVG Free laat zich niet bijwerken.

Goedemiddag.
1. Als ik mijn HP-laptop opstart verschijnt er een waarschuwing dat ik mijn (AVG-Free) virusbeveiliging moet bijwerken. Als ik dat wil gaan uitvoeren en ik toestemming heb gegeven om veranderingen in het programma aan te brengen krijg ik de boodschap dat er geen contact gemaakt kan worden met het betreffende apparaat. Ik heb Windows 10. Wat moet ik doen? (Ik ben een senior met weinig computerervaring, dus graag Jip en Janneke taal a.u.b.).
2. Ik las vandaag op dit forum dat er gewaarschuwd wordt voor AVG en Avast die nogal wat malware zouden toelaten. Wat is een goed en veilig alternatief? Liefst gratis? Ik heb vorig jaar eeen Kaspersky scanner op m'n laptop gezet, maar dat ding was zo overgevoelig dat, als er een paard in de buurt was (en ik woon tegenover een kinderboerderij) de scanner dacht dat het dier uit Troje kwam. Ik had telkens een storing. Hoop gedoe gehad met alles terug te laten zetten naar fabrieksinstellingen en toen heb ik er maar deze AVG op gezet.
Alvast hartelijk bedankt voor uw hulp.

11933 18 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 20, 2017 om 17:41
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Goedemiddag @aquarius.
Als  bijwerken  niet mogelijk is zou u AVG Free kunnen verwijderen om daarna de nieuwste versie te downloaden.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 20, 2017 om 18:50
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Aquarius ,

Verwijder AVG met Revo,  klik op de rode regel

https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Download de Free versie , nadat u Revo heeft geïnstalleerd , klik in de lijst met rechts op AVG en kies deïnstalleren .
Wanneer AVG verwijderd is , krijgt u de melding opnieuw opstarten , klik op nee .
Vink dan aan grondig , klik op doorzoeken en vink alleen de vetgedrukte regels aan , klik dan op verwijderen .
U krijgt daarna nog een lijst te zien met bestanden , vink deze aan en klik op verwijderen , start nu uw laptop opnieuw op .

Download erna AVG Remove tool , dan weet u zeker dat alles verwijderd is . zie hier , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.antimalwaresoftware.nl/avg-verwijderen/

Installeer daarna AVG opnieuw .

costnix
door costnix Sep 22, 2017 om 10:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom niet gelijk de AVG Remove tool gebruiken?!

marita5
door marita5 Sep 22, 2017 om 10:47
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@costnix , als je ze alle twee gebruikt , weet je zeker dat AVG volledig verwijderd is .

ou
door oudewouter - Sep 20, 2017 om 19:07
52 Antwoorden / Vragen

Ik werk al jaren met zowel Avast als AVG, (free)  afwisselend op laptop en Smartfone.  Werkt prima, nog nooit narigheid gehad. (Windows 7)  Van W10 heb ik helaas geen verstand. Sporadische melding dat ik na updaten (downloaden)  de melding kreeg dat het mislukt was en dus niet geinstalleerd. Verder zeer tevreden.

il
door iljaha - Sep 20, 2017 om 19:13
179 Antwoorden / 3 Vragen

De Windows defender aanzetten. Start/instellingen (radwieltje)/bijwerken en beveiliging/windows defender/en dan eens kijken. Grote kans dat 'ie al aan staat en dan kunt u AVG gewoon wissen. Succes!

marita5
door marita5 Sep 20, 2017 om 19:21
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Iljaha , Grote kans dat 'ie al aan staat , dit klopt helemaal niet . 2 antivirussen werken nooit samen , dit geeft conflicten .

aquarius
door aquarius Sep 21, 2017 om 19:21
259 Antwoorden / 63 Vragen

Zie mijn vragen hieronder.

aquarius
door aquarius - Sep 21, 2017 om 19:20
259 Antwoorden / 63 Vragen

Bedankt voor de reacties.
Marita, ik zie dat de Windows Defender niet aangezet moet worden. Blijkbaar is dat een beveiliging van Windows zelf, dus dan zouden er inderdaad 2 tegelijk draaien. Ik hoop echter dat ik uw oplossing aankan. Is het niet mogelijk om op de meest simpele manier een programma te verwijderen, zonder die 2 downloads? U schrijft: vink dan aan grondig. Ik neem aan het woord grondig? En welke bestanden moet ik aanvinken? Alle genoemde bestanden? En hoef ik AVG remove tool alleen maar te downloaden, verder niks? Sorry dat ik zo lastig ben, maar ik heb dit soort dingen nog nooit gedaan.

costnix
door costnix Sep 22, 2017 om 10:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Alleen het ophalen en uitvoeren van de AVG remove tool moet voldoende zijn. Deze tool is speciaal voor het verwijderen van de AVG virusscanner.

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2017 om 19:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Toch maar gewoon Kaspersky installeren, is tegenwoordig ook een gratis versie van.

costnix
door costnix Sep 22, 2017 om 10:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wel “even” AVG verwijderen.

Topantwoord

kc
door kcdb - Sep 21, 2017 om 19:53
113 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Aquarius. Schaam u niet voor uw vragen. U stelt ze tenminste nog. Niet iedereen is even digitaal vaardig, zoals dat tegenwoordig heet. Gelukkig zijn er meer digitaal wel-vaardigen die u hier graag willen helpen.

De tip om Avast geheel verwijderen van uw pc en de laatste versie bij Avast op te halen en te installeren is een goede. Vaak draai ik CCleaner er nog even tussendoor om de laatste resten van de oude Avast ook nog te verwijderen.

Windows Defender blijft, min of meer in de achtergrond, gewoon meedraaien. Doordat u Avast als andere virusscanner draait herkent Windows Defender dit en schakelt de virusscanner bij zichzelf uit. Maar Windows Defender heeft meer in zijn mars als alleen virusscanner, zoals bijvoorbeeld een firewall. Bij Avast antivirus free ontbreekt deze. In dit geval blijft de firewall van Win Defender wel draaien en bent u daardoor ook beschermd.

Trekt u zich niets aan van de praatjes dat gratis virusscanners slecht zouden zijn. Diverse testen bewijzen wel anders. Voor huis, tuin en keukengebruik van de pc voldoen deze gratis virusscanners voldoende. Sinds jaar en dag draai ik op mijn diverse pc-apparatuur free Avast antivirus en nog steeds ben ik er zeer tevreden meer.

Complimenten voor uw opmerking over het Kaspersky programma. Ik kon er erg om lachen. Ik hoop voor u dat u met mijn informatie en die van mijn collega-reageerdes weer een klein stukje digitaal vaardiger geworden bent.

Cookies
door Cookies Sep 22, 2017 om 10:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het gaat over AVG, niet over Avast. Ik zie geen opmerking van Aquarius over Kaspersky.

tijger1
door tijger1 Sep 22, 2017 om 12:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In zijn vraag heeft de Ts het ook over Kaspersky.

aquarius
door aquarius Sep 22, 2017 om 16:09
259 Antwoorden / 63 Vragen

KCDB: bedankt voor uw sympathieke antwoord!

kc
door kcdb Sep 25, 2017 om 12:26
113 Antwoorden / 2 Vragen

Goed lezen kost niets Carola. Ts schrijft o.a.: ' Ik las vandaag op dit forum dat er gewaarschuwd wordt voor AVG en Avast '.

holiday
door holiday - Sep 21, 2017 om 20:04
101 Antwoorden / 11 Vragen

Als je met Windows 10 werkt, heb je geen virusscanner nodig, die zit al in Windows 10.

marita5
door marita5 - Sep 21, 2017 om 20:33
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Aquarius ,

Als AVG niet goed verwijderd word , loopt u het risico dat u AVG niet meer kunt installeren , i.v.m achtergebleven bestanden .

Doe de stappen die ik beschreven heb , het volgt gewoon vanzelf .
Het is inderdaad het woord grondig , aanvinken   ,  en dan klikken op doorzoeken .
Wanneer het klaar is met doorzoeken , ziet u zwarte vetgedrukte regels , alleen deze allemaal aanvinken en dan klikken op verwijderen .
Dan volgt een lijst met bestanden , dit ziet u vanzelf  vink deze allemaal  aan , en klik op verwijderen , start dan u laptop opnieuw op .
Het is niet zo moeilijk het volgt allemaal van zelf .

Download dan de AVG remove tool , ook dit volgt vanzelf ., zie de link hoe u dit  moet doen , ook daarna laptop opnieuw opstarten .
AVG opnieuw installeren , u krijgt een melding op de taakbalk bij het vlaggetje , kies daar voor AVG en Windows Defender word automatisch uitgeschakeld .

Het is niet zo moeilijk , als u de stappen volgt en goed leest .

kv
door kvjapio - Sep 22, 2017 om 10:24
281 Antwoorden / Vragen

Druk op de windows knop. Ga naar AVG in de lijst. Druk met de rechter muisknop op AVG en dan op verwijderen.
Start de pcv opnieuw op en ga naar de avg website voor een nieuwe versie.

p.s. ik heb al jaren avg en windows defender staat ook gewoon ingeschakeld. Geen conflicten.

marita5
door marita5 Sep 22, 2017 om 10:43
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Dit verbaasd mij dan , ik heb AVG ook gehad , bij mij werd Windows Defender automatisch uitgeschakeld , anders werkte AVG niet ,kreeg daar ook een melding van . AVG is moeilijk te verwijderen bij programma`s en onderdelen ., vooral als er ook nog tune up is geïnstalleerd ..

marita5
door marita5 - Sep 22, 2017 om 10:58
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Aquarius ,

Lees ook hier , misschien is dit gemakkelijker voor u .

http://www.gratisvirusscanner-downloaden.nl/veel-gestelde-vragen-faq/avg-antivirus-verwijderen/ .

Cookies
door Cookies - Sep 22, 2017 om 11:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aquarius, het gebruik van de AVG Remover tool is echt voldoende https://www.avg.com/nl-nl/utilities

donna53
door donna53 - Sep 22, 2017 om 14:13
98 Antwoorden / 10 Vragen

Programma verwijderen in Windows 10.
1.Ga naar het configuratie scherm. Klik op 'Programma" of als op ''Programma's verwijderen", als dat er al onder staat.
2. Zoek in het rijtje "Avast Free Antivirus" op.
   Zet uw pijltje erop en klik dan op de rechterkant van het aanraakschermpje (toetsschermpje waar uw altijd op tikt)
   of als u met een muis werkt dan op de rechterkant klikken.
  Avast wordt dan in blauw weergegeven. Er komt dan verwijderen of wijzigen op te staan.
3. Klik op verwijderen. Zo nodig op toestaan klikken als het gevraagd wordt.
Even wachten en het programma is weg.
Ik heb al jaren Avast Free en nog nooit last gehad. Heeft u Avast wel van de originele site gedownload en niet van Softtonic?
Hier staat de orinele versie op      https://www.avast.com/nl-nl/index

co
door contigo1948 - Sep 22, 2017 om 14:38
21 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vanaf het begin Windows 10 op mijn laptop en ik gebruik al jaren Avast Premier, ik heb de betaalde versie maar ook toen ik de gratis versie gebruikte heb ik nooit problemen ondervonden met Avast. De virusscanner van Windows 10 vind ik persoonlijk niet goed werken. Toen ik Avast ging gebruiken werd het Windows programma overigens automatisch uit gezet. Zojuist heb ik mijn betalende versie weer voor een jaar verlengd voor 39,95.Misschien een idee om de betalende versie te nemen?

Johkwe
door Johkwe - Sep 22, 2017 om 14:50
44 Antwoorden / Vragen

Ik ben net zo oud als u. Heb ook W10 en had dat ook. De virusscanner weer verwijderd en de ingebouwde defender ingeschakeld. Werkt perfect.

marita5
door marita5 - Sep 22, 2017 om 16:17
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Aquarius ,

Is het gelukt ?

Aan de andere forumleden :

Er zijn reacties met betrekking op Avast , maar Ts heeft AVG.

aquarius
door aquarius Sep 22, 2017 om 16:30
259 Antwoorden / 63 Vragen

Marita5, zie mijn aanvullende info met vraag van daarnet.

aquarius
door aquarius - Sep 22, 2017 om 16:27
259 Antwoorden / 63 Vragen

Goedemiddag. Voordat ik ga verwijderen en opnieuw installeren heb ik voor alle zekerheid nog een vraag:
Ik heb zojuist op het icoontje van AVG op mijn bureaublad geklikt. Dan verschijnt de boodschap dat AVG is verouderd. Ik klikte op "nu bijwerken" en toen zag ik dat een regel zich groen vulde, alsof er een update plaatsvond.  Daarna verscheen de volgende tekst:
"Engine en definities: bijgewerkt (vorige versie: 170902. bijgewerkt versie 170522.4). Totale tijd 12s, downloadtijd 2s. Afgehaalde bestanden 12 (500.89KB). Dan wat gegevens over de server en o.k. Onder de streep staat: Programma up to date (huidige versie 17.2.3008). Totale tijd 0s, download tijd 1s. Afgehaalde bestanden 3 (3,65KB). Tenslotte gegevens over de server en o.k.

Mijn vraag: klopt het dat AVG wel wordt bijgewerkt? En zo ja, hoef ik de door Marita5 geadviseerde handelingen dan niet te doen?

M.v.g. Aquarius.

marita5
door marita5 Sep 22, 2017 om 17:10
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Aquarius , als u niet meer de melding krijgt dat AVG verouderd is , dan is het goed en bijgewerkt , dan hoeft u AVG niet te verwijderen en mijn handelingen niet uit te voeren ..Kijk ook bij programma`s en onderdelen ( configuratiescherm) of u de laatste versie van AVG heeft , de laatste versie is van 4 sept versie 17.6.3029 ,

di
door dididu - Sep 24, 2017 om 08:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

zie bv. hcc.nl of Seniorenweb.nl hier kun je ook veel info krijgen.
Veel Succes.

marita5
door marita5 Sep 24, 2017 om 08:40
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Dididu , dat was de vraag niet .