dr
door drum Jul 26, 2008 om 01:44
Computers & telefonie

Avi

hallo experts hier weer een vraag van de dombo van het jaar op pc gebied. heb vandaag op lwp de film the dark knight gedownload.   is avi bestand. kan het niet met windows media player afspelen. krijg de melding it seems your media player is not compatible with this media fileplrase get an up to date media player to watch this media file. ik heb wmp 10 of 11. nu komt mijn domme vraag: kan iemand mij stap voor stap uitleggen of verwijzen naar een webpage in het nederlands hoe ik dit "probleem" kan oplossen. ben al uren bezig met oplossingen te vinden via google maar maar niets "werkt". met uren bedoel ik ook echt uren zie tijdstip van deze post. ik weet dat voor velen van U dit probleem een lachertje is maar voor mij niet . bedankt alvast voor jullie reacties                            jan

465 17 Rapporteer

holstein
door holstein - Jul 26, 2008 om 07:53
922 Antwoorden / 16 Vragen

Heb je in de WM player gekeken of je AVI bestand wel aangevinkt staat, want die staat hier toevallig ook niet aan nu ik het opzoek....
Je opent via Start in alle programma's de WM player, dan ga je in de bovenste taakbalk van de player staan en klikt rechts en dan de functie meer opties.
Vervolgens tabblad bestandstypen en daar selecteer je Windows videobestand(AVI) dan Toepassen ?OK
Dit zou de oplossing kunnen zijn, zo niet, kan ik je helaas niet verder helpen.....

laaglander
door laaglander - Jul 26, 2008 om 11:41
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo drum,

wanneer het bovenstaande van mijn site-collega niet werkt, kun je altijd nog overstappen naar vlc-media player, valt vrij te downloaden van internet

Laaglander

edwardus
door edwardus - Jul 26, 2008 om 12:08
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat was ook precies mijn gedachte. Hier is alvast de link: http://www.videolan.org/vlc/

edwardus
door edwardus - Jul 26, 2008 om 12:16
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De reden voor de foutmelding zal wel veroorzaakt worden door het ontbreken van de juiste codec. Meestal kan dat opgelost worden door een geschikte codecpack te downloaden, bijv. de vaak genoemde KLite Codecpack. Die is er in 4 smaken, ik zou dan denk ik de Full proberen. Link: http://www.codecguide.com/

dirck
door dirck - Jul 26, 2008 om 13:07
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Het enige wat je nog nodig hebt om AVI af te spelen in de Windows Media Player is de DivX codec.

Maar het gebruik van de VLC media player is zeer zeker aan te raden, hier hoef je geen extra codecs voor te gebruiken en VLC media player kan ook prima ondertitels met de film laten zien, wat mij met andere players nog niet is gelukt. (VLC is in het Nederlands te verkrijgen)

Groet, Dirck

dr
door drum - Jul 26, 2008 om 20:56
21 Antwoorden / 25 Vragen

iedereen bedankt voor jullie reacties . oplossing van graaet geprobeerd / zelfde melding. heb vlc media player gedownload en geprobeerd / zelfde melding . heb nu ook klitecodecpack gedownload. is er iemand zo vriendelijk om even te melden wat ik moet doen nadat ik de klite heb gedownload. verplaatsen of knippen ik noem zo maar iets op. de codecpack moet toch een of andere "verbinding"hebben met wmp? graag nog een reactie en nog bedankt voor jullie moeite

dirck
door dirck - Jul 27, 2008 om 00:13
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Zoals ik hierboven al zei, het enige wat je nodig hebt om AVI te kunnen afspelen is de DivX codec. (ik gebruik zelf DivX 5.1.1)

Je kan ook Xvid proberen. (heb hem zelf net gedownload en zal hem morgen eens installeren en proberen)
Link even kopiëren en plakken in je adresbalk.
www.doom9.org/Soft21/Codecs/Xvid-1.1.3-12042008.exe

Een compleet codec-pack installeren vind ik persoonlijk wat overdreven.

edwardus
door edwardus - Jul 27, 2008 om 00:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@Dirck: och dan kun je ook nog 's andere filmpjes afspelen.

@drum: downloaden alleen is niet genoeg, je moet 'm dan ook installeren.

Maar ... als VLC 'm niet afspeelt, dan moet er wel iets mis zijn met het avi bestand zelf.

dr
door drum - Jul 27, 2008 om 00:41
21 Antwoorden / 25 Vragen

dit is juist nu mn vraag hoe installeer ik de klite codecs in wmp of vlc voor jullie een weet voor mij een  vraag ps heb op doom9 gekeken en downloads maar als ik iets wil downloaden krijg ik het bericht kan webpagina niet vinden. bedankt voor jullie reacties en geduld  (maar ik heb er de balen van)  nogmaals bedankt en een goed weekend. drink er 1 van mij

edwardus
door edwardus - Jul 27, 2008 om 00:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Gewoon dubbelklikken op wat je hebt gedownload. Zodra de codecpack geïnstalleerd is kan WMP er gebruik van maken.

dirck
door dirck - Jul 27, 2008 om 00:52
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Voor de VLC player hoef je geen extra codecs te installeren, die heeft zijn eigen codecs al aan boord.

En zoals Edwardus ook al aangeeft, als de VLC player hem niet kan afspelen, dan is er iets aan de hand met die AVI.

Als je de VLC player opent en je klikt op Bestand en vervolgens op Open Bestand Versneld en je zoekt dan het AVI bestand op en dubbelklikt daarop, gebeurt er dan niets?

dr
door drum - Jul 27, 2008 om 14:51
21 Antwoorden / 25 Vragen

gebeurd niets

laat dit probleem maar de boel de boel heb er genoeg van

bedankt voor jullie reacties en hulp

dirck
door dirck - Jul 27, 2008 om 15:20
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Jan,

nog 1 vraagje van mijn kant, heb je alleen het bestand gedownload of heb je het bestand gedownload en ook al met een torrentprogramma of nieuwslezer proberen te downloaden?

Dit vraag ik omdat ik net in mijn BitComet map zie dat er nog een bestand staat wat nog gedownload moet worden via BitComet.
Dit bestand heeft al de extensie AVI en is ook bijna 700MB groot, maar wil nog niet afspelen omdat ik dit bestand feitelijk nog moet downloaden met BitComet, als dit gelukt is, dan is het AVI bestand wel af te spelen.

Dus mijn vraag, waar heb je het bestand weggehaald en met welk programma heb je dit gedownload?

Groet, Dirck

dr
door drum - Jul 27, 2008 om 20:55
21 Antwoorden / 25 Vragen

hallo Dirck  heb het via een bittorrentprogramma (lw+) gedownload daar staat alleen de grootte en avi bestand vermeld. heb ook een andere avi bestand gedownload en die kan ik wel afspelen dus vlgs mij zit de fout in de gedownloadede film. heel erg bedankt voor de moeite die je hebt genomen (alleen jammer dat ik hem niet kan afspelen)

Jan

jcjoppe
door jcjoppe - Jul 27, 2008 om 22:42
279 Antwoorden / 59 Vragen

probeer dit eens

http://www.download.com/AVI-to-VCD-SVCD-DVD-Converter/3000-2140_4-10220869.html?hhTest=1&tag=lst-9&cdlPid=10572037

groeten,

Johan

dr
door drum - Jul 27, 2008 om 22:48
21 Antwoorden / 25 Vragen

hallo Dirck ik wil je graag nog 1 vraag stellen die eigenlijk niet op dit forum hoort/mag  heb nu ook bc gedownload weet je misschien een site waarop de "gebruiksaanwijzing" voor een simpele leek staat ? positief of negatief antwoord : alvast bedankt

Jan

dirck
door dirck - Jul 28, 2008 om 11:50
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Jan,

Hier zijn de handleidingen waar je om vroeg.

www.snelrennen.nl/bitcomet.php

Downloaden met
Bittorrent via Bitcomet client

Film afspelen op de PC
na het downloaden (VLC media player)

Nog even een tip voor je: je kent waarschijnlijk Google wel, als je daar bijvoorbeeld BitComet handleiding intypt, dan kun je nog meer handleidingen vinden dan die ik hierboven neergezet heb.

Nog een tip: uTorrent is ook een hele goede. (klein en makkelijker dan BitComet)

Groet, Dirck

Ps: Johan gefeliciteerd met de 10 puntjes ;-)