ma
door magda Aug 27, 2017 om 13:15
Computers & telefonie
Avira free laat niet toe dat PUP bestanden worden verwijderd

Toen ik mijn PC kocht waren er al een aantal programma's geinstalleerd, w.o. Bookings.com. Malwarebytes gaf aan dat er PUP bestanden werden gevonden. Ik gebruik Avira Free als virusprogramma. Avira laat niet toe dat de PUP bestanden worden verwijderd. Ik gebruik Bookings.com nooit, ik neem aan als ik dat programma verwijder dat de PUP bestanden dan ook weg zijn. Maar Malwarebytes heeft ook PUP bestanden van Scanguard gevonden. Die PUP bestanden begrijp ik niet. Iemand enig idee of die kwaad kunnen en zo ja...hoe kan ik die PUP bestanden verwijderen.

879 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 27, 2017 om 13:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je scan programma('s) bieden toch zelf de mogelijkheid om de gevonden bestandjes te verwijderen?
edit: zie links onderaan je fotopagina: Verwijder geselecteerde.
Gewoon doen.
Zou trouwens (alles van) scanguard verwijderen! Heb je niet nodig!

Cookies
door Cookies - Aug 27, 2017 om 13:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan de app van Booking.com toch gewoon verwijderen. Probleem opgelost. Instellingen - apps.

tdmduc
door tdmduc - Aug 27, 2017 om 13:55
703 Antwoorden / 2 Vragen

Een van de redenen dat ik geen "free" antivirusprogramma's gebruik.

Ook zijn er valse Avira's/AVG's/MacAfee's in omloop. Dit wordt meestal door verkeerd Google-en(ja het kan echt) gedownload en geinstalleerd.

Tip: Spybot Sd (is ook gratis) maar de betaalversie heeft nog veel meer mogelijkheden. Gratis versie heeft o.a. zgn. immuniseren van de belangrijkste bestanden op je computer.

Adwcleaner heeft een issue op dit moment met "false positives". Sinds ze(Toolslib) zijn overgenomen door Malwarebytes loopt het niet meer zo mooi als vroeger.

aurora1
door aurora1 Aug 27, 2017 om 17:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dit antwoord op de gestelde vraag? Vertellen wat u zelf al dan niet doet? Dat wil toch niemand weten?
Of Spybot wel zo'n goed advies is waag ik te betwijfelen.

tdmduc
door tdmduc Aug 27, 2017 om 23:00
703 Antwoorden / 2 Vragen

U bent ook ICT-er? Verdiep je in de materie zou ik zeggen. https://www.safer-networking.org/business/

wo
door woutjewachtmans Aug 28, 2017 om 05:09
22 Antwoorden / Vragen

Virusscanners ??? Je blijft lachen met Windows. Zolang er mensen zijn die schoenen kopen bij gemeentediesen.nl zijn er goede aanbiedingen van Avira,s/AVG,s/MacAfee,s. Die mensen klikken ook op links op Facebook, marktplaats en Mail en dan heeft een duur antivirusprogramma ook geen zin. Zelf heb ik ook Windows 10 op een Mac en gebruik alleen Windows Defender en dat gaat gewoon goed. Voor wat uitbundige en risicovolle zaken gebruik ik de Mac als u begrijpt wat ik bedoel.

diumenge
door diumenge Aug 28, 2017 om 06:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Woutjewachtmans, het inmiddels wel duidelijk dat je een Mac liefhebber bent, nergens voor nodig om dat bij elke min of meer ICT-gerelateerd topic te laten weten. Het komt zo sneu over als je denkt daar een soort superieuriteit aan te ontlenen.

gerbera
door gerbera Aug 28, 2017 om 11:59
7360 Antwoorden / 14 Vragen

U bent ook ICT-er? Verdiep je in de materie zou ik zeggen.

U bent ook ICT-er?, verdiep u dan in de vragen die gesteld worden zou ik zeggen.
Wat u doet met uw computer zal de Ts een worst wezen.

edrick3
door edrick3 - Aug 28, 2017 om 09:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En? Pups verwijderd?

marita5
door marita5 Aug 28, 2017 om 09:53
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Nee , zijn nog bij de moeder ;-))