sm
door smal Aug 11, 2016 om 11:07
Computers & telefonie

Backup emails

Ik wil een backup maken van al mijn via windows live mail ontvangen en verzonden emails en dat zou kunnen via menu > emails exporteren >emailberichten   ....... >alle mappen  etc . Wanneer ik dat doe blijkt er slechts 1 willekeurig emaibericht te zijn opgeslagen. Voorheen met outlook express maakte ik de backup door de map waarin de emails werden te copieren maar ik kan die map nu ik w.l.m. gebruik niet meer vinden. Wie kan mij helpen evt.door aan te geven waar ik de opslagmap van de emails kan vinden. ??? Bi voorbaat mijn dank.

13922 9 Rapporteer

ph
door philip36 - Aug 11, 2016 om 11:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt hiervoor het gratis programma Mailstore home gebruiken.
Ook in het Nederlands, een aanrader.

http://www.mailstore.com/en/mailstore-home-email-archiving.aspx

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 11, 2016 om 12:42
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon slepen naar 'n map. Waarom moeilijk doen als het zo simpel kan?

redfloor
door redfloor - Aug 11, 2016 om 16:46
166 Antwoorden / 21 Vragen

Klik op bestand -> opties-> mail -> geavanceerd-> onderhoud -> archiefmap

Nu weet u waar de bestanden bewaard worden en die hele map kunt u kopiëren. Ik heb zelf de archiefmap in dropbox staan. Dus als mijn computer crasht kan ik op een andere computer vanuit die map alle mail weer terugplaatsen (met een beetje werk).

edrick3
door edrick3 - Aug 11, 2016 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wel handig om je besturingsprogramma te vermelden. W10 ?
De opslagmap is standaard verborgen en zal dus eerst via de mapopties zichtbaar moeten worden gemaakt.

redfloor
door redfloor Aug 11, 2016 om 18:28
166 Antwoorden / 21 Vragen

Of je kopieert de link onder 'archiefmap' direct in de verkenner. Dat werkt ook...

sm
door smal - Aug 11, 2016 om 22:50
71 Antwoorden / 105 Vragen

Dank voor de reacties. Wat betreft het antwoord van Akkerdistel: Het is juist het probleem de gehele in-map naar een ubs stick te copieren, dat lukt niet. Het antwoord van Redfloor geeft aan waar ik "diep" tussen de vele mappen en bestanden het desbetreffende map met emails kan vinden. Het lijkt mij handig  een nieuw "hoger" gelegen en dus makkelijker te vinden map te maken en de emails daarin op te slaan zodat ik deze map eenvoudig kan backuppen bv. op een ubs stick en daarmee tevens kan copieëren naar mijn laptop. Lukt dat niet dan ga ik het  in het eerste antwoord vermelde Mail Store  downloaden en daarmee aan de slag. Nogmaals alle bedankt voor uw reactie.

redfloor
door redfloor Aug 12, 2016 om 10:25
166 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt zelf aangeven dat je de archiefmap liever ergens anders aanmaakt. Als jij een map op je bureaublad aanmaakt met als titel 'mail' kan je de mail zelfs daar laten opslaan.

akkerdistel
door akkerdistel Aug 14, 2016 om 15:04
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn antwoord gewoon letterlijk nemen; selecteer maar eens 'n mail en sleep deze naar de stik.

wv
door wvenend - Aug 12, 2016 om 11:59
38 Antwoorden / 6 Vragen

Moet je alles selecteren doen met re. muisknop,dan wordt alles blauw en dan heb je alles zoals je verder gedaan hebt! suc6

renehk
door renehk - Aug 12, 2016 om 12:12
21 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou je een kopie van je emails willen maken, als je provider of Google ze gratis voor je bewaart? Gebruik het imap-protocol (in plaats van pop) en met iedere computer of ander apparaat waarmee je (met imap dus) inlogt op je mail account krijg je al je mails compleet binnen. Iedere provider ondersteunt dit protocol, sinds  Ziggo dat als laatste eindelijk ook is gaan doen.
Als je van provider wisselt kun je eerst een gmail (of ander niet provider-gebonden) account openen en daar al je mails naartoe binnenhalen. Ze worden dan zolang Google bestaat gratis en voor niets bewaard en dagelink gebackupt.

Ik zie nu dat het om windows live gaat. Volgens mij ondersteunt Microsoft,  en dus Windows live, imap.

endemion
door endemion Aug 12, 2016 om 15:40
237 Antwoorden / 3 Vragen

Nooit echt slim om op 1 enkele partij te vertrouwen. Er kan altijd iets mis gaan met de server van een provider dus geen verkeerd idee om een kopie van je emails te maken/hebben (heb 't bij hot-/livemail al 2x meegemaakt dat alle mails gewoon weg waren).

renehk
door renehk Aug 17, 2016 om 12:25
21 Antwoorden / 1 Vragen

Microsoft en Google zijn echt niet zomaar "een enkele partij". Ik heb hotmail en de opvolger outlook mail al sinds ca. 1989 gebruikt en ben nog nooit een mail kwijtgeraakt. Gmail gebruik ik al zolang het besaat, en daar is in al die jaren hooguit één keer een storing zonder verlies van gegevens geweest.
Dit zijn echt geen kleine jongens. Microsoft is naar mijn idee nu een beetje op z'n retour, maar ik denk dat ik een eventuele neergang van Google niet meer meemaak en mijn kinderen ook niet. Dit soort diensten zorgen voor diverse backups per dag.

da
door damaya - Aug 12, 2016 om 13:57
11 Antwoorden / 4 Vragen

De e-mails van Windows zitten in een PST bestand, kun je vinden via program files of via help
Veel Succes!!!

rtroost
door rtroost Aug 12, 2016 om 17:58
17 Antwoorden / 0 Vragen

Een PST-bestand heb je alleen als je Outlook als mailprogramma gebruikt.

pe
door pebk Aug 12, 2016 om 20:52
581 Antwoorden / 0 Vragen

Bovendien heeft de TS het over Windows Live Mail, dus on line

pe
door pebk - Aug 12, 2016 om 21:11
581 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou Mozilla Thunderbird gebruiken. Bij support staat een uitleg hoe naar hotmail te verbinden (voorloper van live mail). http://mzl.la/1BsOu32
Zou nog ongeveer hetzelfde moeten zijn. Misschien bij instellingen van Live Mail zelf POP of IMAP toegang goedkeuren.

Bij de instellingen wel op letten dat je 'Leave messages on the server' aan laat staan, maar de vinkjes daaronder ('For at most .. days' en 'Until I delete them') wel uit.