pret
door pret Nov 11, 2004 om 15:39
Computers & telefonie

Backup programma

Ik had op mijn pc een backup programma van HP simpel backup, dat geleverd was met een cd writer. Dat programma met volle tevredenheid gebruikt. Nadat ik een nieuwe pc had aangeschaft, zat er een ander programma bij record now, daar zat de mogelijkheid om backup's te maken niet bij dus het oude programma geinstalleerd en het werkte goed totdat ik na een update van ms het programma plots niet meer kon gebruiken. Kreeg een melding dat NT het programma niet ondersteunde, volgens mij heb ik ook geen NT maar gewoon XP home. Ik kan nu ook mijn backup's niet meer openen.

439 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 11, 2004 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Pret,

Die upgrade van Windows waar je het over hebt zal waarschijnlijk Service Pack 2 zijn.
Deze staat er om bekend dat goed werkende programma's op  je PC ineens niet meer werken.
Als je dus dit HP back-up programma wil blijven gebruiken zit er niets anders op om de laatste update(s) van Windows XP ongedaan te maken.
Dit kan SP2 zijn maar ook een andere update.
Updates verwijderen (ook SP2) kan via configuratiescherm > software.

N.B. Windows XP is gebaseerd op NT en dat is de reden waarom je soms deze melding krijgt.
Hiermee wordt dan wel XP bedoeld.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2004 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Enterprise, het is niet sp2, ik had er daarvoor al last van, maar aangezien ik pas met deze site kennis hebt gemaakt, dacht ik misschien is er iemand die een oplossing weet. Ik heb namelijk al meer problemen nu opgelost met de informatie die op deze site te vinden is. Zitten echte experts onder de gebruikers, maar daar weet jij alles van. Hoe kan ik trouwens een afbeelding toevoegen bij mijn gebruikers naam? Ik heb geprobeerd om met systeem herstel terug te gaan naar een punt waar het programma nog wel werkte maar dat is niet gelukt, daar ik niet meer naar vorige herstel punten kon. gr. Pret

ve
door verwijderd - Nov 11, 2004 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pret,

Heb je geen eerdere herstelpunten omdat je PC nog niet zo oud is?
Is deze PC geleverd met een Windows XP-versie in een zogenaamde 'Recovery Pack'?
Het is misschien een idee om XP weer schoon op je PC te installeren, als je je back-ups op CD hebt staan en daarna het HP back-up programma weer te installeren.

Je kunt trouwens een plaatje bij je naam zetten door nadat je bent ingelogd naar 'mijn pagina' te gaan, dan op 'mijn homepage' te drukken en vervolgens bij 'bladeren' een plaatje op je PC te kiezen.
Druk daarna onderaan de pagina op 'bewaren'

Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2004 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga via Start - Alle programmas - Bureau-accessoires - Systeem Werkset - Back Up

Het is mogelijk dat MS-Back-up niet geïnstaleerd is.

Het staat wel op de windows cd-rom.
Steek de windows cd-rom in de pc.
De cd-rom zal automatisch starten, sluit dit af.
Ga via Start - Deze computer - Klik op je cd-rom station Rechts - Verkennen
Vervolgens naar de map Value-add\MSFT en dubbelklik op NTbackup.

Volg nu de instructies op het scherm.

succes

<SCRIPT language=javascript>postamble();