ro
door roell24 Aug 19, 2014 om 13:15
Computers & telefonie

Batterij laadt niet volledig op S3

Ik heb sinds mei vorig jaar een Samsung Galaxy S3.
Nu heb ik al enkele maanden het probleem dat deze zeer traag oplaadt, op zich kan ik hier nog mee leven.
Maar sinds een paar dagen laadt de S3 niet verder op dan 83%. In de lader geeft hij aan dat hij volledig (100%) is opgeladen, maar haal ik hem vervolgens uit de lader dan springt het percentage direct naar 83%.
Weet iemand hoe dit kan en wat een mogelijke oplossing is?

20999 20 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 19, 2014 om 13:25
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Stand-by tijd is ook daadwerkelijk afgenomen? Waar heb je hem/haar gekocht?

Cookies
door Cookies - Aug 19, 2014 om 13:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......en wat een mogelijke oplossing is.......

Nieuwe batterij?

ro
door roell24 - Aug 19, 2014 om 13:37
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 19 aug 2014, 13:25]Stand-by tijd is ook daadwerkelijk afgenomen? Waar heb je hem/haar gekocht?

Heeft ruim meer dan 12 uur aaneengesloten in de lader gezeten. Geeft vervolgens een groen licht en het signaal 100% opgeladen, haal ik hem uit de lader dan geeft ie nog maar 83% aan.

Destijds heb ik hem gekocht bij de MediaMarkt.

gompy2
door gompy2 - Aug 19, 2014 om 13:41
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Schijnt vaker voor te komen naar het schijnt.
Lees dit topic eens door.
Klik-> Vraag: Samsung Galaxy S3; Batterij leven gaat hard achteruit
Lees door tot onderaan toe.

En op Google kun je ook genoeg vinden.
Klik-> Samsung Galaxy S3 batterij problemen

Óók goed doorkijken, staat ook genoeg in over oorzaak en oplossing.

ro
door roell24 - Aug 19, 2014 om 13:53
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 19 aug 2014, 13:41]Schijnt vaker voor te komen naar het schijnt.
Lees dit topic eens door.
Klik-> Vraag: Samsung Galaxy S3; Batterij leven gaat hard achteruit
Lees door tot onderaan toe.

Kortom, een nieuwe batterij zou het probleem in een keer oplossen? Ik heb zojuist een live chat gevoerd met iemand van Samsung, deze geeft aan dat het niet aan de batterij ligt en dat ik met mijn toestel naar een Samsung Service Punt zou moeten gaan, dit is echter 40km verderop... Ik kom pas over 2 weken in de buurt, daarom wil ik liever een "luie" oplossing.

Cookies
door Cookies - Aug 19, 2014 om 14:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=pino123 schreef op dinsdag 19 aug 2014, 14:08]De luie oplossing is, dat een gemiddelde batterij helaas nog maar 1 a 1 1/2 jaar goed mee gaat. Ik zou eerst eens een nieuwe batterij bestellen om te kijken of dat de oplossing is. Zeer waarschijnlijk wel

Precies! De S3 staat bekend om zijn slechte batterij.

pino123
door pino123 - Aug 19, 2014 om 14:35
2763 Antwoorden / 14 Vragen

De luie oplossing is, dat een gemiddelde batterij helaas nog maar 1 a 1 1/2 jaar goed mee gaat. Ik zou eerst eens een nieuwe batterij bestellen om te kijken of dat de oplossing is. Zeer waarschijnlijk wel

ro
door roell24 - Aug 19, 2014 om 14:42
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zojuist een nieuwe batterij besteld, deze komt morgen binnen. Als alles goed is zullen jullie niks meer van mij horen ;)

Iedereen bedankt voor de hulp !

gompy2
door gompy2 - Aug 19, 2014 om 15:21
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=roell24 schreef op dinsdag 19 aug 2014, 14:42]Ik heb zojuist een nieuwe batterij besteld, deze komt morgen binnen. Als alles goed is zullen jullie niks meer van mij horen Denk dat het een tijdelijke oplossing is, maar goed, dat is jouw feesie..

Klik-> Android 4.3 update Galaxy S3 en Note 2: batterij snel leeg, WiFi onstabiel, crashende apps, en andere problemen + mogelijke oplossingen

pino123
door pino123 - Aug 19, 2014 om 19:24
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@gompy,

Er is wel degelijk iets mis met de batterij, aangezien deze niet geheel meer oplaad. Ik heb het net met mijn Sony gehad, laadde op tot 100%, stekker eraf, 5 seconden, telefoon uit... Dagen ervoor liep het ding gigantisch terug, was niet geheel meer op te laden. 99% kans dat het de batterij is. Wat betreft jou bericht heeft veelal te maken met het snel ontladen van de batterij en niet met het opladen en direct naar 82% procent terugschakelen.

gompy2
door gompy2 - Aug 19, 2014 om 19:46
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@pino123.
Het kan de batterij zijn en ik hoop voor TS dat het dat alleen is, maar in de laatste link die ik gaf (dinsdag 19 aug 2014, 15:21) staat een heel verhaal over Galaxy S3 en wat er kan gebeuren in sommige gevallen na de laatste Android 4.3 update een aantal maanden terug.
In het artikel wordt ook de onstabiele wifi verbinding beschreven na die Android 4.3 update die in een ander topic hier wordt behandeld, óók met de Galaxy S3.
Vreemd in deze is dat die update een aantal maanden geleden heeft plaats gevonden en dat TS ook al een aantal maanden last heeft van dat rare opladen.
Lees dat eerst maar eens door, dan wordt het je wel duidelijk.

Ts geeft ook aan dat iemand van Samsung in een chat heeft aangegeven dat het niet aan de batterij ligt en ik neem aan dat men dat vermeld naar aanleiding van de bekende problemen die in dat artikel worden beschreven.

Cookies
door Cookies - Aug 19, 2014 om 20:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ben toevallig gister zelf op (onder)zoek geweest naar een nieuwe smartphone. Omdat ik een Samsung fan ben, hoofdzakelijk naar dat merk gekeken. Het was me al snel duidelijk dat de S3 niet bepaald uitblonk in kwaliteit/duurzaamheid.Ook het snelle leeg lopen van de batterij heb ik voorbij zien komen. Die is het dus ook niet geworden.

gompy2
door gompy2 - Aug 19, 2014 om 21:13
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat de meeste Samsung smartphones wel goed zijn, maar je hebt zo verschrikkelijk veel modellen..
Persoonlijk ben ik ook dik tevreden met mijn Samsung smartphone.
V.w.b. de S3, toch zijn er ook veel tevreden gebruikers als je dat zo leest, met name bij Kieskeurig, maar sinds de laatste Android 4.3 Jelly Bean update zijn er inderdaad veel klachten.

br
door brui0929 - Aug 19, 2014 om 21:53
632 Antwoorden / 10 Vragen

Een nieuwe batterij is in verhouding tot een nieuwe telefoon te duur. Wat u het beste kunt doen is de achtergrondgegevens gps internet als u die niet gebruikt uitzetten.laat de batterij helemaal leeg lopen ook als de melding batterij leeg sluit de lader aan krijgt daarna hoeft de batterij 1 keer per week opgeladen te worden

gompy2
door gompy2 - Aug 19, 2014 om 22:27
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=brui0929 schreef op dinsdag 19 aug 2014, 21:53]Een nieuwe batterij is in verhouding tot een nieuwe telefoon te duur. Waar heb je het over?
Een originele batterij vanaf €13.40 (klik-> hier) te duur voor een apparaat van zeg een 240 Euro?
Beetje onzin niet?

ro
door roell24 - Aug 22, 2014 om 12:58
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inmiddels een nieuwe batterij, deze laadt gewoon zoals het hoort op tot 100%. Echter blijft het probleem van het langzaam opladen zich voordoen. Het probleem ligt dus deels bij de oude batterij, maar ook bij de S3. Deze functioneert namelijk niet meer zoals het hoort. Ik zal dus alsnog dienen af te reizen naar een Samsung Service Punt om de fout te kunnen achterhalen, helaas...

gompy2
door gompy2 - Aug 22, 2014 om 13:20
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Maak is een goede back-up van al je gegevens en zet het apparaat dan eens terug in de fabrieksinstellingen.
Je komt dan terug in de originele Android versie en probeer het dan weer eens met je nieuwe batterij.
Ik meen dat je het updaten van de Android versie tegen kunt houden, dat zou ik dan ook doen als je die melding krijgt..
Maar je kunt ook naar een servicepunt gaan en kijken wat ze daar zeggen.
Een back-up van al je gegevens en contacten zou ik in ieder geval sowieso maken..

ro
door roell24 - Aug 22, 2014 om 17:13
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gompy2 schreef op vrijdag 22 aug 2014, 13:20]Maak is een goede back-up van al je gegevens en zet het apparaat dan eens terug in de fabrieksinstellingen.
Je komt dan terug in de originele Android versie en probeer het dan weer eens met je nieuwe batterij.

Bedankt voor je reactie! Dit heb ik enkele maanden terug al geprobeerd. Het probleem is echter weer teruggekomen. Vandaar dat ik mijn probleem op dit forum vermeld heb.

gompy2
door gompy2 - Aug 22, 2014 om 17:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je toen het updaten van Android ook laten stoppen?
Wat is zo gelezen heb is dat na de laatste update van Android al die problemen zijn begonnen, vandaar.
Anders maar op weg vaan de Samsung service

ro
door roell24 - Aug 22, 2014 om 17:57
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gompy2 schreef op vrijdag 22 aug 2014, 17:54]Heb je toen het updaten van Android ook laten stoppen?
Wat is zo gelezen heb is dat na de laatste update van Android al die problemen zijn begonnen, vandaar.
Anders maar op weg vaan de Samsung service

Nee, de updates heb ik altijd vrolijk geïnstalleerd. Dit omdat ik van gedachten ben dat een update altijd een verbetering is. Yes, inderdaad eens kijken wat ze bij de Service zeggen. Zal zeker niet de eerste zijn die ze daar tegenkomen met dit probleem.