komsja
door komsja Mar 25, 2015 om 17:26
Computers & telefonie

Batterij Laptop bij niet gebruiken na 48 uur leeg

Een kennis heeft sinds kort een laptop,een Acer gekocht bij media markt voor 329 euro.
Nou blijkt dat als de laptop met volgeladen accu ongeveer 48 uur niet gebruikt word en helemaal uit staat dat dan de accu leeg is,de media markt zegt dat dat normaal is.
Wie heeft zo,n zelfde ervaring en zo ja,wat was de oorzaak

16346 24 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 25, 2015 om 17:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is zeker niet normaal. Haal de accu eens uit de laptop, is deze dan ook na 48 uur leeg? Staat de laptop wel echt uit of misschien in de slaap- of standby-stand?

edrick3
door edrick3 - Mar 25, 2015 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo komsja,

Als de laptop uit staat - echt uit! - dan zou er geen stroom verbruikt mogen worden.
Een accu kan/mag niet na 2 dagen leeg zijn.
Dus terug naar de mediamarkt en beroep op garantie doen!

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Mar 25, 2015 om 18:29
11520 Antwoorden / 51 Vragen

de media markt zegt dat dat normaal is. Dit is gezegd door een koekenbakker. Je accu mag zeker niet leeg zijn na 48 uur geen gebruik. Er is of sprake van een defecte accu, of er is een verborgen stroomverbruiker in de pc. Gelet op de ouderdom: een nieuwe claimen/garantie herstel.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 25, 2015 om 19:01
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe zet je de laptop uit?

en als je het goed doet, lekstroom is mogelijk....

ho
door hopetobehelping - Mar 25, 2015 om 20:16
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste komsja,

het lijkt ook mij dat het niet goed is dat een uitstaande laptop na 48 uur met een lege batterij zit.
Misschien een raar advies, maar zie dat 'acer support' een chat functie heeft. U kunt het daar ook eens vragen: acer support (de chat functie zit onderin de pagina).

gerbera
door gerbera - Mar 25, 2015 om 22:39
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Gebruik zelf ook een Acer en de accu loopt niet leeg bij uitstand. Maar ja Mediamarkt, zoals gewoonlijk service tot de kassa en garantie tot de deur. Kijk wat er gebreurd met de tip van edrick3.

macwouter
door macwouter - Mar 26, 2015 om 01:47
825 Antwoorden / 9 Vragen

Kom op jongens wij hebben het hier over een laptop van 329 euro. Dat is toch vragen om moeilijkheden. Mijn eerste Acer laptop koste 8 jaar geleden al 980 euro toen nog met XP en is 2 weken geleden pas overleden. Acer is wel een goed merk maar niet voor 329 euro.

ph
door philip36 - Mar 26, 2015 om 07:45
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@macwoutert
Een laptop van €329 hoeft niet van minder kwaliteit zijn en het kan ook nog een aanbieding geweest zijn.
Een duurdere heeft dan een snellere processor en videokaart, meer geheugen, groter scherm etc.
Als iemand een kleine auto koopt zegt u dan ook, dat is vragen om moeilijkheden.

crewmember
door crewmember - Mar 26, 2015 om 12:03
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=macwouter schreef op donderdag 26 mrt 2015, 01:47]Kom op jongens wij hebben het hier over een laptop van 329 euro. Dat is toch vragen om moeilijkheden. Mijn eerste Acer laptop koste 8 jaar geleden al 980 euro toen nog met XP en is 2 weken geleden pas overleden. Acer is wel een goed merk maar niet voor 329 euro.

Gefeliciteerd. Leuk voor jou dat je een dure laptop hebt. Applausje voor je zelf.
Blijft het punt dat welke laptop accu dan ook niet ongebruikt binnen 48 uur leeg zou moeten zijn.

Komsja, weet je zeker dat de laptop niet op stand-by/slaapstand/sluimerstand wordt gezet?

gerbera
door gerbera - Mar 26, 2015 om 14:43
7348 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=macwouter schreef op donderdag 26 mrt 2015, 01:47]Kom op jongens wij hebben het hier over een laptop van 329 euro. Dat is toch vragen om moeilijkheden. Mijn eerste Acer laptop koste 8 jaar geleden al 980 euro toen nog met XP en is 2 weken geleden pas overleden. Acer is wel een goed merk maar niet voor 329 euro. Die van mij was, 6 jaar geleden, € 499,- en geen last van een leeglopende accu. Heeft dus niets met de prijs te maken. Kan een defect in de accu zijn waardoor zelfontlading ontstaat.

komsja
door komsja - Mar 26, 2015 om 17:55
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@crewmember
Ik weet niet zeker of hij de laptop wel helemaal goed afsluit,heb hem dat ook al gevraagd maar hij zegt dat er geen lampje blijft branden,maar zei tegen hem dat als je de laptop dicht doet je dat niet kan zien,en hij vertelde dat als hij met de laptop bezig is dat dan na een uur of twee drie er volgens het tekendje er nog genoeg stroom in de accu zit,dus heb ook zo,n vermoeden dat hij het geheel na gebruik niet goed afsluit,en dat daardoor de accu leeg getrokken word.
Maar hij heeft de laptop bij de media markt afgegeven,en ze zouden het gaan nakijken wat er aan de hand is.

crewmember
door crewmember - Mar 27, 2015 om 09:21
1040 Antwoorden / 0 Vragen

@ komsja. Dat is niet zo slim. Als er niks kapot blijkt, betaald hij onderzoekskosten.

Hij kan toch via start--> aflsuiten zijn laptop aflsuiten? Dan weet hij het zeker.
Binnen 48 uur je accu leeg in slaapstand is ietwat kort. Maar niet uitzonderlijk vreemd.

marijke77
door marijke77 - Mar 27, 2015 om 14:17
156 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=philip36 schreef op donderdag 26 mrt 2015, 07:45]@macwoutert
Een laptop van €329 hoeft niet van minder kwaliteit zijn en het kan ook nog een aanbieding geweest zijn.
Een duurdere heeft dan een snellere processor en videokaart, meer geheugen, groter scherm etc.
Als iemand een kleine auto koopt zegt u dan ook, dat is vragen om moeilijkheden.

Helemaal mee eens.

sr
door srkooy - Mar 27, 2015 om 14:51
22 Antwoorden / 4 Vragen

Is al eerder gezegd, hoeft niet perse in de accu te zitten. Zet je PC op "afsluiten". Dus niet op slaapstand o.i.d. Gewoon totaal uitzetten. Stekker niet in 230 volt. Wacht 2 dagen en probeer het dan nog eens met alléén de accu. Als je PC op dat moment niet meer op de accu werkt dan kan je ervan uitgaan dat de accu.stuk is. Dus: terug naar de leverancier..

varakassapannel
door varakassapannel - Mar 27, 2015 om 18:47
7 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas daarom koop ik niet bij Mediamarkt, zij hebben slechte service en het is zeker niet normaal ben zelf technisch en ga al meer dan 50 jaar met computer en toebehoren om.
Ga terug en eis dat je een nieuw accu, of zelfs een nieuwe computer ontvangt dit is het recht van een consument zo niet schakel de ombudsman in

Wens u veel succes

mahadma
door mahadma - Mar 27, 2015 om 19:23
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ga terug en eis dat je een nieuw accu En als bijvoorbeeld de pc in de slaapstand wordt gezet, ligt het dan aan de accu of de gebruiker? En zou ook nog bijvoorbeeld aan de pc kunnen liggen ...... maar wat doet de ombudsman hieraan?????

diumenge
door diumenge - Mar 27, 2015 om 19:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=varakassapannel schreef op vrijdag 27 mrt 2015, 18:47]Helaas daarom koop ik niet bij Mediamarkt, zij hebben slechte service en het is zeker niet normaal ben zelf technisch en ga al meer dan 50 jaar met computer en toebehoren om.
Ga terug en eis dat je een nieuw accu, of zelfs een nieuwe computer ontvangt dit is het recht van een consument zo niet schakel de ombudsman in

Wens u veel succesZozo, hier hebben we een echte expert, technisch én gaat al meer dan 50 jaar met computer toebehoren om. Eerst maar eens afwachten wat het echte probleem is hè.

ro
door ron530 - Mar 27, 2015 om 20:05
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Zonder de specificaties van de laptop kunnen wel van alles roepen maar elke laptop gebruikt ook na het afsluiten van het besturingsprogramma stroom uit de accu. Wat vaak gebeurt is dat de laptop al in gebruik genomen wordt terwijl de accu niet volledig geladen is, of nog aan het laden is. Gevolg de accu is prima maar het volledige laadproces is nooit afgerond. Saillant detail accu's hebben een stukje elektronica in de behuizing die de laadgeschiedenis bijhoud en bij een keer of duizend houdt die accu er gewoon mee op.
Als tip wil ik toch meegeven, laad de accu volgens de voorschriften van de fabrikant op en gebruik de laptop niet tijdens het laadproces.

rtroost
door rtroost - Mar 28, 2015 om 15:57
17 Antwoorden / 0 Vragen

Windows 8 gaat vaak bij afsluiten niet uit maar in slaapstand. Dan is het goed mogelijk dag de accu snel leegloopt. Ik weet niet waar je die instellingen kunt vewranderen, maar volgens een systeembeheerder sluit deze alleen goed af als je via de charmsbar afsluit.

edrick3
door edrick3 - Mar 28, 2015 om 16:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

W8 snel afsluiten: Alt + F4 en Enter

Lees hier.

st
door steenbok1 - Mar 29, 2015 om 15:19
28 Antwoorden / 17 Vragen

KOMSJA,

Niet akkoord gaan.
Een accu van een laptop kan niet leeglopen wanneer de laptop uitstaat.
Was het geen gebruikte accu, die je hebt ontvangen?
Ik zal maar teruggaan, en tegen hun zeggen dat dit ook bij een auto normaal gebeurt.
Wanneer een auto stil staat geparkeerd, wordt de nieuwe accu ook niet gebruikt en de accu loopt niet leeg, zodat je gewoon kan starten.
Bij je laptop gebeurt dit ook hetzelfde.
Ik wens je hiermee veel succes.
Groet van Steenbok1

crewmember
door crewmember - Mar 30, 2015 om 10:11
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=varakassapannel schreef op vrijdag 27 mrt 2015, 18:47]Helaas daarom koop ik niet bij Mediamarkt, zij hebben slechte service en het is zeker niet normaal ben zelf technisch en ga al meer dan 50 jaar met computer en toebehoren om.
Ga terug en eis dat je een nieuw accu, of zelfs een nieuwe computer ontvangt dit is het recht van een consument zo niet schakel de ombudsman in
Wens u veel succes

Als u zo technisch bent, had u ook kunnen bedenken dat we beter eerst kunnen kijken of het probleem niet door de gebruiker veroorzaakt wordt (slaapstand) ipv meteen moord en brand gaan schreeuwen bij de MM. Scheelt weer onderzoekskosten (70€) als er niks blijkt te zijn.

[quote=steenbok1 schreef op zondag 29 mrt 2015, 15:19]KOMSJA,
Niet akkoord gaan.
Een accu van een laptop kan niet leeglopen wanneer de laptop uitstaat.
Was het geen gebruikte accu, die je hebt ontvangen?
Ik zal maar teruggaan, en tegen hun zeggen dat dit ook bij een auto normaal gebeurt.
Wanneer een auto stil staat geparkeerd, wordt de nieuwe accu ook niet gebruikt en de accu loopt niet leeg, zodat je gewoon kan starten.
Bij je laptop gebeurt dit ook hetzelfde.
Ik wens je hiermee veel succes.
Groet van Steenbok1

Goh, vandaar alle reacties hierboven die vragen of de laptop daadwerkelijk wel uit staat, en niet in slaapstand. Als het blijkt dat er niks aan de hand is kan je 70€ onderzoekskosten betalen
.
En je auto en laptop accu lopen wel langzaam leeg als ze niet gebruikt worden. Maar dat is een ander verhaal.

komsja
door komsja - Mar 30, 2015 om 19:17
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Heb m,n kennis net aan de lijn gehad,en die vertelde dat de mediamarkt de laptop getest had en ze (zeggen) dat er een lekstroom in de accu zit en de laptop opgestuurd word en dat het wel een week of 3a4 kan duren voordat hij de laptop weer terug heeft,vind ik een beetje vreemd verhaal want als het defect in de accu zit dan kunnen ze er toch gewoon een nieuwe accu in plaatsen?Maar wat ik zo links en rechts hoor,zou de lekstroom ook weleens ergens anders vandaan kunnen komen.
Dus is het even afwachten tot hij z,n laptop wer terug heeft.
Ps:hoor ook verhalen dat de mediamarkt spullen verkoopt (die in de aanbieding zijn) die terug zijn gebracht of gehaald,en dat je een grote kans loopt dat als je een afgeprijst apparaat koopt,dat dat apparaat in feite een gebruikt apparaat is. Maar heb zo,n vermoeden dat dat niet alleen bij de mediamarkt gebeurd.

diumenge
door diumenge - Mar 30, 2015 om 20:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tsja, met al die mensen die iets kopen en het een paar dagen later weer terugbrengen is het voor de hand liggend dat iemand anders die zooi weer krijgt. Bij webwinkels zal dat nog wel erger zijn.