Ka
door Karel2019 Sep 17, 2019 om 21:13
Computers & telefonie

Bel centrale contract

Ik heb per 1 Oktober een bedrijf je over genomen  ik heb hier ook een vaste lijn Bij die door geschakeld moeten worden naar mijn 06 nummer de oude eigenaar Heeft een contract bij bel centrale en betaald hier 77 euro per maand ik wilde dit op zeggen en naar goedkoopere maatschapij Wordt mij verteld contract loopt nog 1 juli  2023 uw bent verplicht dit over te nemen door bel centrale
Nu is mijn Vraag ben  ik het verplicht om dit contract over te nemen

2388 8 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 17, 2019 om 21:17
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Karel2019 ,

U bent op een consumentenforum , stel uw vraag eens op het ondernemersforum , klik op de rode regel .

https://www.higherlevel.nl/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 17, 2019 om 21:26
16843 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de al gegeven reactie maar toch vraag ik mij af of u als nieuwe eigenaar wel tot overname van dat contract bent verplicht. U bent namelijk geen contractant dus ook tot niets verplicht. Uitdrukkelijk mijn mening. Kent u het contract van de vorige eigenaar?

Ka
door Karel2019 Sep 17, 2019 om 21:37
1 Antwoorden / 3 Vragen

Dat contract loopt tot 1 juli 2023

ne
door neodutchio Sep 17, 2019 om 21:49
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Bij een bedrijfsovername neem je het hele bedrijf over, met alle lusten en lasten. Stel dat er nog facturen komen, dan horen die facturen bij het bedrijf. Ongeacht welke eigenaar dat bedrijf heeft. Het is dus geen rechtspersoon die een overeenkomst heeft gesloten, maar een onderneming. En de overeenkomst voor de onderneming loopt door tot de einddatum.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 18, 2019 om 09:05
16843 Antwoorden / 202 Vragen

Geheel juist!

tijger1
door tijger1 - Sep 17, 2019 om 21:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u dan ook dat vaste nummer hebt van de vorige eigenaar? Maar er moet toch op papier staan wat u allemaal overgenomen hebt met dat bedrijfje?

ne
door neodutchio - Sep 17, 2019 om 21:47
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Als u het lopende bedrijf hebt overgenomen met alle lusten en lasten, dan zit u gewoon aan het contract vast. Als het oude bedrijf is uitgeschreven uit de KVK en u onder een nieuwe inschrijving opnieuw bent begonnen, dan is het een zaak voor de oude eigenaar.

Ka
door Karel2019 Sep 17, 2019 om 22:01
1 Antwoorden / 3 Vragen

Dank Voor bericht oude eigenaar heeft bedrijf  uit geschreven en ik heb hem in geschreven  bij kvk
Dus dan kan ik in pricpe van contract af graag hoor ik van uw

tijger1
door tijger1 Sep 17, 2019 om 22:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat hebt u met de oude eigenaar afgesproken?

ne
door neodutchio Sep 18, 2019 om 09:41
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Als u een nieuwe KVK inschrijving hebt, dan hebt u niet het oude bedrijf overgenomen. U hebt dan hooguit lopende zaken overgenomen, maar niet het hele bedrijf. U bent dan niet verplicht om alle lopende contracten over te nemen en zal de oude eigenaar dit moeten houden of afkopen.

lo
door lovewinnie - Sep 18, 2019 om 07:00
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt mijn niet. U heeft nooit ergens voor getekend of een contract aangegaan. Oude eigenaar hoort dit af te kopen en te regelen
Tenzij u contract heeft afgesloten, overnamen Inc lopende  contracten.. Dat is niet ongewoon bij bedrijven

panter22
door panter22 - Sep 18, 2019 om 08:41
6599 Antwoorden / Vragen

Wat heb je afgesproken met de vorige eigenaar en hoe ga je de betaling aan Belcentrale regelen.
Betaal je op naam van de oude eigenaar of op eigen naam.
Kijk eens in de algemene voorwaarden van Belcentrale.
https://www.belcentrale.nl/voorwaarden/

ma
door malty - Sep 18, 2019 om 09:22
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien heeft u hier wat aan
https://ondernemersplein.kvk.nl/stoppen-met-uw-eenmanszaak/

S
taat er iets op papier wat u zoal met de koop overneemt, lopende contracten?

Redacteur
door Redacteur - Sep 18, 2019 om 09:48
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Het Kassa-forum is specifiek bedoeld voor consumentenvragen. Deze heeft een zakelijke grondslag. We sluiten daarom het topic.

De redactie