Gr
door Grunn1 Sep 17, 2017 om 14:57
Computers & telefonie

Bellen naar Amerika

Is het echt voordelig om via "hallobuitenland" naar Amerika te bellen? Je moet via een 0900 nummer bellen en dan zou het maar 4 cent p/m zijn, klopt dit of wordt je verrast door hoge kosten?

14984 12 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 17, 2017 om 15:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb geen idee maar in het verleden heb ik vaak gebruik gemaakt van dergelijke nummers. Dus misschien is over dit wel het e.e.a. aan reviews op internet te vinden?
U kunt met de gsm wereldwijd gratis bellen via wifi en Whatsapp of Viber e.d.. Anders met Skype via de pc.
https://www.google.nl/search?q=reviews+hallobuitenland&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=EXO-WZnyH--E8QeGzbSQCw

Gr
door Grunn1 Sep 17, 2017 om 16:12
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zal het wel via whatsapp wilen echter is het naar een hotel en volgens mij moet de andere kant ook whatsapp gebruiken toch?

Cookies
door Cookies Sep 17, 2017 om 16:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, de andere kant moet ook WA gebruiken.

Gr
door Grunn1 Sep 17, 2017 om 19:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Tis een hotel dus zal wel niet.

Cookies
door Cookies Sep 17, 2017 om 19:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Steeds meer bedrijven gebruiken ook WA (verzekeraars, webshops). Kijk eens op de site van het hotel. Als er geen WA bij staat, kun je niet appen.

marita5
door marita5 - Sep 17, 2017 om 15:24
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Epcot ,

Meer informatie vind u hier , bij veelgestelde vragen .

http://www.hallobuitenland.nl/faq

Gr
door Grunn1 Sep 17, 2017 om 16:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dank, had dat wel gelezen maar elk "bedrijf" laat alleen maar de voordelen zien maar was benieuwd naar reacties van echte gebruikers of het ook wel klopte.

tenormin
door tenormin - Sep 17, 2017 om 15:39
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, u wordt niet verrast door hoge kosten. Het is inderdaad 4 cent per minuut (en de startkosten van een gesprek). Heb het in het verleden gedaan, maar, omdat de 'andere kant' geen Skype heeft doen we het nu gratis via Messenger. Maar dan moet men wel op Facebook zitten. Wat voor veel mensen een bezwaar is. Dus u wordt niet voor het lapje gehouden door met hoge kosten geconfronteerd te worden; maar als het goedkoper kan, tja, ik vind het een prima manier, dat Messenger.

Oe
door Oenamo - Sep 17, 2017 om 16:00
1 Antwoorden / Vragen

U kunt al voor 1 cent per minuut naar de Verenigde Staten bellen. Er is wel per gesprek een starttarief van een paar cent. Ik maak al jaren gebruik van de site www.televergelijk.nl Je tikt het land in en geeft aan of het een vaste lijn of een mobiel nummer betreft. Er zijn verder geen extra kosten.

Gr
door Grunn1 - Sep 17, 2017 om 16:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dank allen, zal het proberen via zo'n 0900 nummer want het is nogal goedkoper dan rechtstreeks.

tenormin
door tenormin Sep 17, 2017 om 16:55
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ik weet niet wat u allemaal ter beschikking heeft qua computer, telefoon en mobiel, maar als je je b.v. bij Google Voice aansluit zit men inderdaad op 1 cent per minuut. Dan stort je geld op een bepaalde, door hen beschreven rekening. Hij (mijn vriend dus) zette dan, als voorbeeld, 10$ erop: kunt u uitrekenen hoeveel uren je daarvoor kan spreken met elkaar. Dus het kan goedkoop, nog goedkoper en voor niets. Succes met wat u kiest.

Gr
door Grunn1 Sep 17, 2017 om 19:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het hoeft allemaal niet te moeilijk of lang en vaak. Ga in december een paar week naar Amerika en het hotel wat ik wil is niet ( meer ) online te boeken.  Als je belt kan het zijn dat je nog wel een kamer kan krijgen echter dit soort gesprekken kan nogal lang duren en aangezien mobiel met tmobile ruim 1 euro per minuut is zocht ik iets goedkopers

tenormin
door tenormin Sep 17, 2017 om 20:43
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Dan is Hallo buitenland een prima optie, zonder gedoe om zich elders aan te melden o.i.d. Veel plezier in de States. (Ik ga van 1 November tot 28 Januari).

Gr
door Grunn1 Sep 17, 2017 om 22:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou jij ook veel plezier en geniet ervan

boppe1943
door boppe1943 - Sep 17, 2017 om 16:24
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Bellen naar Amerika kan zelfs al voor 1 cent per minuut, zo zie ik op Google. Ik heb vroeger veel gebruik van een 0900-nummer gemaakt, vooral voorr België en Indonesië. Met België was de verbinding uitstekend, maar die met Indonesië had veel storingen.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 17, 2017 om 17:10
7180 Antwoorden / 3 Vragen

De link van @oenamo:
KLIK

dokun
door dokun - Sep 18, 2017 om 13:18
152 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat kan kloppen. U moet wel goed controleren dat u ook betaald waarmee geadverteerd wordt. Wij bellen regelmatig naar het buitenland en gebruiken daarvoor ook soms verschilende 0900 nummers. Sommige zijn goedkoper dan andere.  4cent per minuut voor bellen naar America is best een goed tarief dus ik zou dat 0900nr gewoon gebruiken.

Maar dus wel even opletten dat de prijsmededeling die u krijgt als u dat 0900nr belt klopt met het tarief dat vermeld wordt. Als u naar een 0900nr belt met een mobiele telefoon kan het zijn (hoeft niet, is afhankelijk van het eventuele abonnement dat u heeft of eventuele prepaid tarieven.) dat u een toeslag moet betalen. Daar moet u dus ook rekening mee houden. Bellen met een vaste lijn naar een 0900nr geeft geen extra kosten.

ha
door harryromijn - Sep 18, 2017 om 13:34
272 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn anderen. Zelf in het verleden er veel mee gedaan, doch tegenwoordign met Skype of whatsapp enz. Van computer naar computer gratis en nog beeld ook. Helaas in de Kenniseconomie Klomprica nog niet zo doorgedrongen. Komt de komende 10 a 20 jaar nog wel.

th
door thomas46 - Sep 18, 2017 om 14:13
43 Antwoorden / 6 Vragen

Tegenwoordig kan je bij een vaste telefoon provider ( telfort ) tegen een tarief van € 5  permaand zowat over de hele wereld bellen onbeperkt met de vaste telefoon

yo
door yoka - Sep 18, 2017 om 15:21
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben klant van Ziggo en belde ook altijd met 0900 nummers totdat ik er een keer voor ging zitten en erachter kwam dat je toeslag moest betalen op 0900 nummers. Ben toen aan het rekenen gegaan en het bleek dat ik door rechtstreeks te bellen goedkoper uit was dan met een 0900 nummer. Ik heb veel familie in Australië die ik regelmatig bel maar nu zonder 0900. Mijn nicht belde ook altijd met 0900 totdat ik er achter kwam dat zij onbeperkt bellen abo had, bij KPN, voor 16,50 in de maand waarin bellen naar Australië bij in zat. Dus ik zou maar eens goeg kijken en rekenen of het inderdaad goedkoper is. Zal er ook wel aan liggen wie je provider is.

Gr
door Grunn1 - Sep 20, 2017 om 10:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Allen bedankt voor de reacties.
Heb gisteren via zo'n 0900 nr gebeld naar Amerika met mobieltje, heb er eentje uitgekozen van 4 cent (kan nog goedkoper).
Totaal ruim 100 minuten en de totale kosten waren iets meer dan 4 euro (kan je gelijk zien via de app). Het werkt inderdaad en had ik eerder moeten doen had een hoop geld bespaart.
Bedankt.

Ohja ben geen spammer die reclame maakt hoor lol.

marita5
door marita5 Sep 20, 2017 om 10:34
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@epcot , u bent nooit te oud om te leren ;-))

Gr
door Grunn1 Sep 20, 2017 om 12:02
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@marita5, haha nee.
Maar heb het nooit nodig gehad. Heb jaren een flex abbo gehad bij tmobile met telefoon tegoed. Dat tegoed kon je ook gewoon gebruiken voor het bellen naar en vanuit elk land. In al die jaren had ik een tegoed opgespaard van een paar honderd euro die ik gebruikte om te bellen naar en vanuit Amerika. Helaas heeft tmobile deze abbos 2 jaar geleden opgeheven.

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2017 om 12:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@.epcot. Ja, waren handige abonnementen.

Gr
door Grunn1 Sep 20, 2017 om 12:04
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Yep was er ook niet blij mee dat ze verdwenen.

marita5
door marita5 Sep 20, 2017 om 12:06
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@epcot , dan is dit een goede optie , alleen nu nog een tel.nr kiezen wat 1 cent kost , en dat is easybellen , word dan wel meer speeksel verbruiken ;-))