jansje
door jansje Oct 21, 2013 om 17:46
Computers & telefonie

Betalen telefoon na overlijden

Hallo beste mensen, Onze vader is 8 sept overleden, was bij Pretium. Tot zo ver ging het goed. Nu hebben wij opgezegd, op 20 september. Pretium moet dat dan doorgeven aan KPN. Vandaag maar eens gebeld hoe het ervoor staat. Ik hoorde ook dus pretium dat er € 25,00 door KPN wordt gerekend om een nummer op te heffen. KPN gebeld, nee hoor dat doet Pretium. Pretium weer gebeld. Nee hoor dat doet KPN, dat kunt u overal opzoeken op internet. Nu is mijn vraag, kan iemand dat vinden? Heb overal lopen zoeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik vind het zeer raar, dat je nog moet betalen om een nummer op te zeggen. Als er iemand ( in dit geval onze vader ) is overleden.

1039 11 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 21, 2013 om 18:05
937 Antwoorden / 2 Vragen

Het is niet raar dat u zelf moet bellen om iets op te zeggen met overlijden, de bedrijven kunnen en mogen dat niet automatisch weten natuurlijk. Wel raar ( en volgens mij niet toegestaan ) om daar kosten aan te verbinden. Nu is pretium toch al een *** bedrijf.

jansje
door jansje - Oct 21, 2013 om 18:09
131 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op maandag 21 okt 2013, 18:05]Het is niet raar dat u zelf moet bellen om iets op te zeggen met overlijden, de bedrijven kunnen en mogen dat niet automatisch weten natuurlijk. Wel raar ( en volgens mij niet toegestaan ) om daar kosten aan te verbinden. Nu is pretium toch al een *** bedrijf.

Nee dat wij daar zelf achteraan moeten bellen, vind ik niet raar, maar dat wij ervoor moeten betalen om het nummer op te heffen die 25 euro, vind ik wel raar. idd Pretium staat niet hoog aangeschreven, maar mijn vader had dit bedrijf nu eenmaal,. Maar nu geeft de Pretium de schuld aan KPN, en KPN aan Pretium

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 21, 2013 om 18:22
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Als je vader alleen woonde, rekening binnenkort opgeheven wordt en je jouw gegevens niet cadeau gedaan hebt aan Pretium. Dan zie ik zo 123 niet wat het probleem is..

aurora1
door aurora1 - Oct 21, 2013 om 18:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie deze site en eventueel ook daarop de telefoongids aanklikken. Mogelijk vindt u daar aanwijzingen voor e.e.a.

diumenge
door diumenge - Oct 21, 2013 om 18:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit vraag om een reactie van herrdroetker.

jansje
door jansje - Oct 21, 2013 om 18:44
131 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 21 okt 2013, 18:38]U hebt dis opgezegd en Pretium zegt dat KPN een bedrag rekent en KPN zegt het andersom. Wacht dus maar gewoon af, wie er die € z25 gaat incasseren, en dan meteen dat bedrag storneren. Klaar.

Bij overlijden hoeft natuurlijk niet nog een bedrag voor het opzeggen betaald te worden.

ja idd, zou reageren beide partijen.
idd bij overlijden vind ik het ook een ander verhaal.
okee storneren goede suggestie dank u wel

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2013 om 18:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt dis opgezegd en Pretium zegt dat KPN een bedrag rekent en KPN zegt het andersom. Wacht dus maar gewoon af, wie er die € z25 gaat incasseren, en dan meteen dat bedrag storneren. Klaar.

Bij overlijden hoeft natuurlijk niet nog een bedrag voor het opzeggen betaald te worden.

herrdroetker
door herrdroetker - Oct 21, 2013 om 22:49
275 Antwoorden / 10 Vragen

Liebe Jansje,

Het is Pretium die € 25,- wederrechtelijk boete berekent voor overlijden. Daar zijn diverse klachten over te vinden. KPN rekent namelijk altijd tot op de dag van overlijden af, zonder bijkomende kosten. Overlijdt de klant op de tweede dag van de maand, dan berekent KPN 2 dagen abonnement. Het overlijden van een klant is namelijk een bedrijfsrisico dat kan worden voorzien.

Laat het incassorekeningnummer van Pretium door de bank van uw vader blokkeren en laat onterecht geïncasseerd geld terugboeken. Als Pretium daar iets op tegen heeft, kunt u haar aanraden te proberen of zij iets bij de kantonrechter kan bereiken. Voor veel Pretiumkennis en ervaring verwijs ik u naar De Telefoongids.

Wees er op verdacht dat uw vader misschien ook lid was gemaakt van de Pretium Privilege club. Die incasseert jaarlijks € 70,- van de bankrekening.

Ik wens u sterkte bij de afhandeling.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

jansje
door jansje - Oct 22, 2013 om 17:27
131 Antwoorden / 14 Vragen

ik heb een klacht ingediend bij klacht.nl
vandaag werf ik al gebeld door Pretium, dat wij dat natuurlijk niet hoefden te betalen. Waarom wordt dat dan gezegd? vroeg ik.

ja dat is een foutje van onze kant.
de meneer die ik aan de telefoon had, bood zijn excuses aan. Dus ze kunnen wel heel snel reageren. Fijn goede afloop.
allemaal bedankt voor uw hulp!

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2013 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dan snel geregeld. Bedankt voor het terugmelden.

pretium webcare
door pretium webcare - Oct 23, 2013 om 12:49
32 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte mevrouw, fijn dat uw klacht bij deze is opgelost. Sterkte met het verlies van uw vader. Met vriendelijke groet, Melody - Webcare Team Pretium