willem3e
door willem3e Sep 21, 2020 om 11:23
Computers & telefonie

Betalen voor ,nu gratis, ......@versatel.nl email-adres ?

Op 18 aug.heb ik een een email ontvangen van Zonnet ,dat gebruikers van .....@versatel.nl hiervoor per 01 oktober a.s. moeten gaan betalen anders vervalt hun emailadres. Ik had / heb een vraag die niet bij de "veel gestelde vragen" staat,dus contact gezocht met Zonnet, tot op heden geen reactie ontvangen. Vorige week weer contact gezocht via een contact pagina, nog geen reactie.
Ik vind het ook een beetje vreemd dat de melding, dat je moet gaan betalen slechts, 1x is verschenen.
Het lijkt mij toch dat,als je klanten wilt behouden, je er meer werk van maakt? Herinnering of zo?

Klopt het dat er betaald moet gaan worden voor ..........@versatel.nl ?
Wie weet hier iets over?

Vr.Gr.Willem

7517 9 Rapporteer

Topantwoord

john devries
door john devries - Sep 21, 2020 om 11:38
213 Antwoorden / Vragen

Ja dat klopt .Zij zijn niet de enige provider die geen gratis e-mail adres leveren bij een abo.
https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/overname-zonnet-en-verstatel/

Donuts
door Donuts - Sep 21, 2020 om 11:38
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom moet er een herinnering gestuurd worden? Je hebt de mail toch gelezen. Maar dat je moet gaan betalen, klopt.
Zie deze link https://www.zonnet.nl/aanbieding/optie en https://tweakers.net/nieuws/171134/gebruikers-zonnet-en-versatel-mailbox-moeten-betalen-voor-behoud-mailadres.html

ma
door malty - Sep 21, 2020 om 11:46
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U bent nu wel rijkelijk laat met actie ondernemen, nog 9 dagen en het is 1 oktober.
Voor €9 kunt u de mails een jaar lang laten doorsturen naar een ander e-mail adres van u.

Wat ik lees kost het aanhouden van het e-mail adres €6 per jaar.

justmeagain
door justmeagain Sep 23, 2020 om 00:16
623 Antwoorden / 8 Vragen

Eigenlijk zou je verwachten 6 euro voor een forward adres en dan 9 euro voor een mailadres. Bij het mailadres moet tenslotte de data bewaard worden op een server park. Bij forward niet. Dus vreemde prijsstelling.

john devries
door john devries Sep 23, 2020 om 11:48
213 Antwoorden / Vragen

€ 6 voor het eerste jaar daarna €12 Het werkt overigens goed.

Beps
door Beps - Sep 21, 2020 om 11:54
75 Antwoorden / Vragen

Ja, lees op de site zelf overname-zonnet-en-verstatel

Waarom stap je niet over naar Gmail, Outlook of een andere gratis dienst?
Koppel (koppelen is niet hetzelfde als toevoegen, je doet dit echt onder de instellingen) je account en schuif belangrijke berichten in andere mappen zodat als je e-mailadres niet meer bestaat je alles nog hebt en je dat adres kunt verwijderen.
Zodra je het adres niet meer hebt is ook alles daar verwijderd.

Bovendien is het nog makkelijker om over te stappen naar een andere provider want dan hoef je niet al je contacten meer te verwittigen, wat je nu toch ook moet doen als je geen geld voor je mailaccount wilt betalen.

Netjes dat ze je de kans geven om hierover na te denken en zo je berichten kunt redden.

eahmk58
door eahmk58 - Sep 21, 2020 om 12:44
7 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou U gaan betalen aan een bedrijf dat geen adres van vestiging vermeldt op zijn website www.zonnet.nl? Hoe zit het met de betrouwbaarheid van Uw gegevens bij dit anonieme bedrijf?
Tevens is het de vraag hoe lang dit bedrijf zal blijven bestaan, daar de naam Zonnet toebehoort aan het bedrijf met de website www.zonnet.solar, met KVK nummer 75060353.

Het ongemak dat U overkomt spijt me, maar mijn advies is over te gaan op een ander email adres, bijvoorbeeld een hotmail of een gmail adres. Voor deze adressen betaalt U door het bekijken van reclames, ze zijn dus min of meer gratis.
Wilt U geen gratis email adres, dan bestaan er legio aanbieders die wel gewoon zijn ingeschreven bij de KVK en uit durven te komen voor hun vestigingsadres.
Gaat U inderdaad over naar een ander email adres, dan kan het handig zijn naar de contacten die U wenst te behouden het nieuwe email adres te vermelden in een email vanuit Uw oude gratis Zonnet of Versatel adres.

rj
door rjw Sep 21, 2020 om 14:20
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Probeer je Zonnet in een kwaad daglicht te stellen of zo?

Adres is:

IMPACT 75
6921 RZ DUIVEN

Gewoon te vinden via de website van ze, zonnet.nl.

va
door vanlotjegetikt Sep 21, 2020 om 15:12
809 Antwoorden / Vragen

Geen problemen met de service.
Een aantekening  mag wel, het is een hosting service dus ze kunnen een pariculier als zakelijke klant  benaderen.
Maar een beetje slimmerd heeft een aantekening in zijn agenda staan wanneer er verlengd/beeindigd kan worden.

eahmk58
door eahmk58 Sep 21, 2020 om 15:26
7 Antwoorden / 1 Vragen

@RJW
Neen, ik probeer Zonnet niet in een kwaad daglicht te stellen. Naar mijn idee kan Zonnet dat prima zelf door geen adres te vermelden op zonnet.nl.
Graag zou ik een link vernemen naar de pagina waar hun adres dan wel te vinden is.
Dat adres dat U opgeeft komt me bekend voor van lang geleden, vast van toen ik nog een email adres bij Zonnet had.

eahmk58
door eahmk58 Sep 21, 2020 om 15:29
7 Antwoorden / 1 Vragen

@VANLOTJEGETIKT
Sorry, maar wat Uw reactie met overgaan naar betalen voor een voorheen gratis email adres te maken heeft snap ik niets.

Be
door Bessel Dekker Sep 23, 2020 om 12:02
24 Antwoorden / Vragen

Contactgegevens staan wel op de site: https://www.zonnet.nl/support

eahmk58
door eahmk58 Sep 23, 2020 om 12:49
7 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn excuses. Het postadres, BTW nummer en KVK nummer staan inderdaad wel op webpagina https://www.zonnet.nl/support. Ze zijn daar echter goed verstopt achter de knop "Contact opnemen".
Kom ik via de knop "Support & Contact" op https://www.zonnet.nl/ op die pagina, dan verwacht ik daar de contactgegevens te vinden. Druk ik omdat ik de contactgegevens daar niet vind vervolgens op de knop "Support & Contact" op https://www.zonnet.nl/support, dan kom ik opnieuw op pagina https://www.zonnet.nl/support terecht. Misschien zou het handig zijn bij gebruik van die laatste knop naar het verborgen gedeelte van de pagina achter de onopvallende knop "Contact opnemen" te gaan.

Via het KVK nummer 77404548 blijkt het bedrijf InterNLnet B.V. de handelsnaam Zonnet te hanteren. Bij de KVK staat www.internlnet.nl vermeld als webpagina.
Open je die webpagina, dan kom je op webpagina https://www.internl.net/ terecht. Via de knop Contact kom je daar direct bij de adresgegevens, zoals het naar mijn mening betaamt. Helaas ontbreekt daar het KVK nummer.

marita5
door marita5 Sep 23, 2020 om 13:04
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@eahmk58 , De voorwaarden interNlnet van 7-1-2020 , InterNlnet is een handelsnaam van T- mobile BV Nederland  https://internl.net/app/uploads/2020/02/Bijlage-III-Algemene-Voorwaarden-InterNLnet-vanaf-07-jan-2020.pdf

Donuts
door Donuts Sep 23, 2020 om 13:25
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Kortom een hoop geleuter om werkelijk niks.

va
door vanlotjegetikt - Sep 21, 2020 om 15:09
809 Antwoorden / Vragen

Had binnen een half uur een reactie terug
En er mag/moet voor het eerst sinds weet ik veel 6 euro tot 2022 betaald worden.
Er is 1 hele uitgebreide mail gestuurd en begin van deze maand een herinnering met uitleg over verlenging van de eerste termijn,
en een aangeboden korting.

ln
door lnoordermeer Sep 23, 2020 om 19:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er is naar mij helemaal niets verstuurd en toevallig kwam ik er via iemand anders achter.
Laat staan een herinnering die ook niet.
Uiteraard ben ik toen op onderzoek uitgegaan.

Er waren er nog meer in mijn omgeving die helemaal geen mail ontvangen hebben.
Bovendien als je in 1 huishouden met 2 personen alle 2 een zonnetadres heb betaal je dus al 12 euro.
Ik weet niet hoeveel u te besteden hebt. Maar voor ons als AOW er's met een klein pensioen dat al jaren niet verhoogd is is het toch veel geld

frits
door frits - Sep 23, 2020 om 11:50
146 Antwoorden / 5 Vragen

neem een gmail adres en je bent van alle ellende af geeft niet welke provider je hebt, werkt uitstekend, heb het al zoland het bestaat.

Be
door Bessel Dekker - Sep 23, 2020 om 12:02
24 Antwoorden / Vragen

Doublure verwijderd.

at
door atwee - Sep 24, 2020 om 08:23
3 Antwoorden / 0 Vragen

9 euro, 6 euro per jaar, is voor mij een lachertje.
Ik zit al decenia lang bij planet.nl en ik betaal 3,59 per maand. Wel veel geld maar het werkt perfect.
Het kan gratis, maar dan moet ik overstappen naar KPN. Heb nu overal coax liggen. Ziggo bevalt me perfect icm.met mijn Next box.