de
door deermouth Feb 9, 2004 om 10:53
Computers & telefonie

Betalingen internet provider (Planet)

Planet internet heeft mij afgesloten van hun diensten vanwege een storno. Planet heeft hiervan melding gemaakt via email. Naar mijn mening is met verplicht 2 maal een herinninring te sturen per post en pas dan mag men mij hun diensten weigeren te leveren. Heb ik gelijk?

664 4 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:36
504 Antwoorden / 8 Vragen

Het is vervelend maar het volgende komt uit de algemene voorwaarden van Planet: Indien de incasso om welke reden dan ook niet zal slagen, kan de toegang tot de Dienst onmiddellijk worden geblokkeerd. Dus helaas voor u staat Planet in zijn recht. Het is misschien handiger geweest om de voorwaarden goed te lezen en aan de hand van die voorwaarden beslissen of u er wel of geen abonnement wilt hebben. Er zijn bedrijven met een coulantere regeling. Als u gaat zoeken naar een nieuwe provider, lees dan de algemene voorwaarden eerst goed door, zodat u niet weer voor verrasingen komt te staan. Succes, Gery.

de
door deermouth - Apr 16, 2004 om 12:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Betse Gery, Je antwoord is correct, alleen mijn vraag was algemener bedoeld. Naar mijn mening kun je alles in je algemene voorwaarden kwijt, je kunt ze zelfs deponeren bij de kamer van koophandel, alleen dit zegt volgens mij niets over de rechts geldigheid van deze voorwaarde. Kan iemand mij hier verheldering in geven?

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:36
504 Antwoorden / 8 Vragen

Eeen ieder bedrijf mag zijn eigen voorwaarden vaststellen, het is immers uw keuze hiermee accoord te gaan of niet.
Uitzonderingen zijn er oa voor energie bedrijven, deze hebben een "leverings plicht" omdat het hier om 1 van de eerste levensbehoefte van elk persoon gaat, je kunt niet zomaar midden in de winter iemand afsluiten van gas.
Dit soort bedrijven zijn verplicht samen met de klant een betalings regeling te treffen.
In het geval van u gaat dit dus niet op helaas.
Dat wil niet zeggen dat het fair is van Planet, maar ja ze zullen hier wel een reden voor hebben.
Gelukkig voor u doen weinig bedrijven hat op de manier die Planet doet, aan uw de keuze hier u voordeel mee te doen.
P.s op internet is genoeg te vinden over het al dan niet hebben van uw recht, daar komt ook mijn antwoord vanaf, dus ...
Groeten: Gery

pa
door paules - Apr 16, 2004 om 12:36
3 Antwoorden / 0 Vragen

Planet Internet

De voor de Dienst en aanverwante diensten door Gebruiker verschuldigde vergoedingen zullen zo spoedig mogelijk door Planet Internet bij Gebruiker in rekening gebracht worden. De vergoedingen zullen automatisch van de bank- of girorekening van Gebruiker geïncasseerd worden.

Indien Gebruiker gebruik maakt van bijzondere diensten van Planet Internet en/of derden is Gebruiker verplicht de daarvoor geldende tarieven te betalen.

De betalingsverplichting gaat in op de dag waarop de Overeenkomst tot stand komt.

Gebruiker is verplicht Planet Internet te machtigen de verschuldigde bedragen via automatische incasso af te schrijven van zijn Nederlandse bank- of girorekening, tenzij anders bepaald door Planet Internet.

Indien de automatische incasso niet is geslaagd, wordt dit aan Gebruiker medegedeeld en wordt daarbij een nadere termijn van betaling vastgesteld. Is ook binnen die termijn niet betaald, dan is Gebruiker zonder nadere ingebrekestelling in verzuim en is Planet Internet gerechtigd de Aansluiting van de Gebruiker buiten gebruik te stellen zonder dat Gebruiker hiervan van tevoren door Planet Internet op de hoogte wordt gesteld.

Bron: Algemene voorwaarde Planet Internet.

Ze hebben precies gehandeld zoals planet Internet in de voorwaarden beschrijft. het klopt dat planet tegenwoordig de regels strenger handteert.

Hopelijk heeft u een duidelijk antwoordt op u vraag gekregen.

Deze voorwaarden komt u bij meerdere providers tegen, alleen hun incasso beleid kan soepeler zijn, maar in deze tijd van economische recessie, wordt men alleen maar strenger op naleving daarvan.

Met vriendelijke groet Paules