An
door Anoniempje863 Mar 19, 2018 om 01:49
Computers & telefonie

Betreft KPN toestelverzekering

Beste mensen van Kassa,

Vanaf 2016 heb ik bij KPN een lopend abonnement met een diefstal en schadeverzekering. Mijn telefoon was afgelopen jaar 2017 kapot gegaan en daardoor heb ik een schadeclaim ingediend voor een vervangend toestel. Die was dus netjes afgehandeld en nieuwe toestel ontvangen. Netjes ook het eigen risico betaald van €70,00.

Na een aantal dagen merkte ik pas op dat er wat met het vervangende toestel wat mis was, de back-Plate zat los. Ik kon er zo mijn nagel tussen doen zonder enige moeite. Dus ik weer gebeld met KPN toestelverzekering en hebben me weer na een aantal dagen een vervangend toestel gegeven (nummer 2). Defect vervangende toestellen vallen onder de garantieperiode van 2 jaar.

Na een week was er weer wat mis mee, de batterij ging erg snel leeg. Ik had de gemiddelde batterij tijd van het toestel opgezocht en die van mijn kwam daar niet eens in de buurt van. Dus... (zucht...) weer gebeld met KPN toestelverzekering en weer een vervangend toestel van hun ontvangen (nummer 3).

Telefoon deed het goed, maar de power button zat zo los (veel speling) dat die er bijna zou afvallen.
Om te bevestigen dat dit niet zo hoort, heb ik contact opgenomen met de fabrikant en die bevestigde dat.

Weer… gebeld met KPN toestelverzekering en vervangend toestel nummer 4 is binnen. Dus deze keer is het mijn audio-jack ingang. Samsung heeft een kliksysteem in de audio-jack gebouwd, zodat de kabel er niet uit zal vallen en die is lam. Ook is mij weer opgevallen dat mijn batterij weer snel leeg gaat (huidige telefoon).

Weer gebeld met KPN toestelverzekering en hun het hele verhaal uitgelegd, en de medewerker kon alleen een klacht voor me indienen. Hij/zij had dat dus gedaan en heb ik na 6 weken eindelijk bericht gekregen.

In de klacht eiste ik een nieuwe telefoon en dat ik echt niet tevreden ben met de dienstverlening van KPN. Ik eiste een oplossing voor mijn probleem en zei dat het mij niets uitmaakte of ik nou een nieuwe telefoon krijg of een vervangende, zolang het maar geen defecten heeft.

In de uitslag kwam er uit dat mijn klacht niet gegrond is, omdat in hun voorwaarde staat dat ze gereviseerde toestellen leveren en dus niet een nieuw toestel kunnen garanderen. Het toestel hoeft niet nieuw te zijn volgens hun voorwaarden, maar als een nieuw standaard waarbij gebruikt gemaakt is van de originele onderdelen van de fabrikant. De voorwaarden had ik van tevoren gelezen.

Ik ben het eens dat ze niet verplicht zijn om nieuwe toestellen te geven, maar er speelt naar mijn mening een misconceptie. Onder gereviseerd versta ik niet toestellen met defecten, want wat heeft het dan voor zin om de toestellen in de eerste plaats te reviseren?

Daarnaast heeft KPN in de brief ook vermeld dat de defecten toestellen die hun ontvangen hebben, niet de aangegeven klachten vertoonde. In andere woorden ontkent KPN dat er dus niets aan de hand was met de defecte vervangbare toestellen. En als laatste wordt er zonder enig probleem mij weer geadviseerd om weer voor een vervangend toestel onder de garantieperiode aan te vragen bij KPN toestelverzekering. Dat vertrouwen ben ik dus verloren.

Ik voel me nu echt zwaar belazerd, omdat ik zoveel tijd in het versturen en ontvangen van de toestellen heb gestoken. Telkens het weer overzetten van mijn data van oude naar nieuwe telefoon. Als persoon ben ik dat gedoe echt beu, want er komt maar geen oplossing.

Nu dus de vragen aan jullie:

“Wat zijn mijn rechten hierin en wat kan ik zelf nog doen?”

Ik ben namelijk ten einde raad.

Graag zie ik een reactie tegemoet en alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Anoniempje863

P.S. de schadeverzekering heb ik inmiddels al opgezegd, maar mijn garantieperiode van 2 jaar blijft nu nog wel staan, mits mijn huidig toestel geen cosmetische schade heeft.

5186 3 Rapporteer

An
door Anoniempje863 - Mar 19, 2018 om 08:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Correctie zin 2e regel: Die was dus netjes afgehandeld en een vervangend toestel had ik ontvangen.

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2018 om 09:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat wen puinhoop. U hebt natuurlijk recht op een goed werkend toestel zonder mankementen.

Of dat nu een gereviseerde of een nieuwe is, is eigenlijk niet zo van belang, want dat hangt van de voorwaarden van de verzekering af.

Ik  vraag mij af of het verstandig was die verzekering op te zeggen, want u schrijft dat die garantieperiode van 2 jaar blijft staan, maar ik  betwijfel dat.

Ik ga er eigenlijk van uit dat u overal geklaagd hebt, maar zo niet, die dat alsnog, dus Klachtenkompas.nl, Klacht.nl, forum KPN, Radar forum, Facebook, want u wordt telkens afgescheept met ouwe zooi en ook nog voor leugenaar gezet.

jo
door jorisw - Mar 19, 2018 om 10:33
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Tsja, KPN. Hopelijk gaat die nieuwe CEO de boel eens flink opschudden. Gelukkig is het geen Nederlander, dus dan is het makkelijker om de bedrijfscultuur te veranderen. Nederlanders (en zeker Nederlanders die al een hele KPN carriere hebben gehad) zullen veel voorzichtiger zijn met de "kroonjuwelen van Nederland" terwijl het nu hard nodig is om fundamentele wijzigingen door te voeren.