Bo
door Bos34060 Jun 29, 2019 om 19:54
Computers & telefonie

Betrouwbaarheid Reisgenoten.net

Op de website Reisgenoten.net kan iedereen alles zetten wat hij/zij wilt, ook de meest verachtelijke dingen over bijv. bomgordels. Er lijkt geen enkele vorm van controle te bestaan. Een administrator lijkt ook verder niet actief te zijn, namelijk voor het verwijderen van een oproep moet een e-mail gestuurd worden, waar vervolgens niet op wordt  gereageerd. Men zit dus kennelijk voor altijd opgescheept met een oproep die allang niet meer relevant is. Bovendien schijnt het een ideale plek te zijn voor frauduleuze e-mails uit Afrika, daar op de website met de eigen mail adressen van de klanten wordt gewerkt. Wat mij betreft tijd dat deze site uit de lucht wordt gehaald. Maar welke instantie is daartoe bevoegd ?

1192 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2019 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als er op een forum een criminele oproep staat, en de moderator reageert daar na contact niet op, zou u die boodschap door kunnen geven aan de politie.

costnix
door costnix - Jun 29, 2019 om 22:02
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt proberen om via Godaddy in contact te komen met de eigenaar van de webite

https://nl.godaddy.com/whois/results.aspx?domain=REISGENOTEN.NET

Heb dit gevonden op:
https://www.whois.com/whois/reisgenoten.net

diumenge
door diumenge - Jun 29, 2019 om 23:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Slechte ervaring met die site, zelf een berichtje over een bomgordel geplaatst en nu proberen de site uit te lucht te krijgen. Moet ik het zo zien?

costnix
door costnix Jun 30, 2019 om 08:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zou erg dom zijn. Dit kan zo terug te vinden zijn door de politie en komt hij in de problemen.

diumenge
door diumenge Jun 30, 2019 om 11:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Costnix, mensen doen domme dingen...

Donuts
door Donuts Jun 30, 2019 om 12:23
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Iedereen ziet toch in één oogopslag dat zo'n oproep fake is.

Donuts
door Donuts - Jun 29, 2019 om 23:34
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Diumenge trekt de juiste conclusie. Erg kinderachtig meneer Bos.

Hallo, hier op de site kan je alles plaatsen dus wie heeft er zin om een cursus bomgordels te doen.Reisdoel Syrië, en bij een goede cursus kom je mogelijk nooit meer thuis

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 30, 2019 om 07:18
7185 Antwoorden / 3 Vragen
jo
door jorisw - Jun 30, 2019 om 08:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je deze site wilt laten sluiten zal je dat (gelukkig) via de rechter moeten doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 30, 2019 om 09:09
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom dat soort, volgens u niet relevante zaken lezen. Uw opmerking is (ook) m.i. voor dit forum niet relevant en ik negeer het verder, afgezien van het gegeven dat ik er ook niets mee kan.

Oh, bij nader inzie zijn er ook andere sociale media waarop nepnieuws kan worden geplaatst zonder dat er iets tegen gedaan wordt of eerst na herhaalde klachten en soms zelfs al gerechtelijk optreden.