HappyHenny
door HappyHenny Nov 28, 2020 om 18:33
Computers & telefonie

BEWAARMAPPEN plotseling LEEG

Eerder zijn bij een crash al eens al mijn bestanden en mail teruggekomen, maar mijn bewaarmappen waren allemaal LEEG.

Nu is er helemaal geen sprake van een crash en ik heb ik geavanceerde niuewe DeskTop PC met Windows 10 en Edge, maar plotseling blijken (bijna) alle bewaarmappen opnieuw plotseling LEEG te zijn.  BIJNA alle, want heel bizar zijn er een paar, waar nog wel iets in zit.

Hoe kàn dit?  En kan ik iets doen (of juist laten) om dit te voorkómen?

Want het hele systeem van bewaarmappen - zo fijn om de mailbox overzichtelijk te houden - is hierdoor immers volstrekt onbetrouwbaar?!

7298 10 Rapporteer

ma
door malty - Nov 28, 2020 om 19:12
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat voor bestanden zaten in die bewaarmappen, kopie van emails?

sw
door swat1500 - Nov 28, 2020 om 20:46
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Bekijkt u de mappen wel met "alle bestanden" of wellicht per ongeluk met alleen met een specifiek bestand?
In het ernstigste geval heeft u mogelijk een virus op uw computer die de mappen leegt of wellicht ransomware die uw bestandenonbereikbaar maakt.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Nov 28, 2020 om 20:54
98 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u een backup gemaakt op een andere partitie of harddisk dan kunt u deze terugzetten. Kijk eens in de prullenbak daar kunnen ook verwijderde e-mails zitten. Van uit de prullenbak kunnen deze ook terug gezet worden.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 29, 2020 om 10:03
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Geen Backup gemaakt,  eigen schuld.
En  op  een Windows forum als helpmij.nl kun je vragen hoe verwijderde bestanden  terug gehaald kunnen worden,  soms tenminste...

En heeft U  deze  goed beveiligd of  iets wat er gratis bijgeleverd werd gebruikt?
Anti Virus  is leuk, maar er zijn ook matige tussen die vaak worden meegeleverd.

holiday
door holiday Dec 1, 2020 om 01:41
101 Antwoorden / 11 Vragen

Fijn antwoord wat je geeft, we moeten er dus maar van uit gaan dat Windows 10 een kut programma is en daarom elk  uur een backup moeten maken.
Bij mij was na een update gewoon een hele schijf verdwenen, kon hem alleen maar terug krijgen door te formateren, hoe had ik ooit een backup van een 4 Tb harde schijf kunnen maken.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 1, 2020 om 19:26
1389 Antwoorden / 10 Vragen

@ Holiday,

Een volle Backup hoeft vaak niet,   wel  regelmatig  opslaan wat belangrijk is.
4Tb  kost nu minder als  10 jaren terug,  toen was  80 Gb al erg veel en duurder.

Als oud ondernemer  maakte ik  dagelijks een CD, later DVD en helaas die  vaker nodig gehad.
Alleen niet in je bedrijf bewaren maar elders,  als  er brand komt  in jou huis,  is jou schoonmoeder veilige plek.
 Windows 10 is  redelijk programma, maar  gebruik zelf Linux Ubuntu 20.04 en daarom  naar dat  Windows helpdesk forum
gestuurd voor betere  hulp  waar specialisten zitten....

Apple  en Windows is leuk, maar omdat ik niet ervaring heb en deskundig ben.... doorsturen naar specialisten,
en vele zijn daar tevreden over.

ma
door malty - Nov 29, 2020 om 10:14
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u de emails wilt backuppen kunt u het gratis programma Mailstore eens uitproberen.

https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/

W
anneer u herstelpunten maken aangezet heeft in Windows 10 of zelf een herstelpunt gemaakt, kunt u de computer terugzetten naar een herstelpunt en hopen dat daarmee de bewaarmappen hersteld zijn.

si
door silver5 - Nov 30, 2020 om 11:59
39 Antwoorden / 17 Vragen

Als het goed is heb je op je C schijf of bij een smartphone het interne geheugen een map "saved email" staan ze daar nog in?

pk49
door pk49 - Nov 30, 2020 om 14:05
243 Antwoorden / 2 Vragen

als je webmail gebruikt,zoals outlook en gmail,waarbij alles in de cloud wordt bewaard, zul je hier minder last van hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 30, 2020 om 15:42
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Een belanrijke tip: zorg altijd voor een backup op een externe schijf, op CDROM RW of DVD RW (en als uw laptop geen CD lezer/brander heeft zijn die eenvoudig en redelijk goedkoop aan te scaffen met USB aansluiting of op een SSD schijf of USB stick(s).

Daarmee voorkomt u verlies als onverhoop uw systeem zelf resp. opslag in mappen problemen geeft (of bij volledige crash).

Afgezien daarvan, heeft u herstelprogramma's geprobeerd? https://nl.ccm.net/download/bestandsherstel-205  of https://www.istarapps.com/nl/windows-file-recovery.html naast ook andere mogelijkheden, dan ook veelal niet gratis die te vinden zijn op het i-net.

HappyHenny
door HappyHenny - Dec 7, 2020 om 14:43
199 Antwoorden / 73 Vragen

Beste mensen,
In het verleden kreeg ik altijd onmiddellijk reacties door in mijn eigen mailbox. Nu verbaasde het me dat er helemaal niemand reageerde...  Léék te reageren. Want nu ik terugga naar mijn vraag, zie ik dat en n.b. 9 reacties ZIJN!    Die ga ik nu eerst bestuderen, maar eigenlijk heb ik meteen een nieuwe vraag óók:

Kennelijk is er iets weggevallen n.l. dat ik graag die melding in mijn mailbox krijg, als er reacties zijn, maar ik kan nergens vinden hoe ik dat opnieuw zou moeten/kunnen instellen.  Weet één van jullie dat? (Niet allemaal tegelijk hoor!)  Alvast bedankt dáárvoor.... en als ik jullie reacties en suggesties op de hamvraag heb bestudeerd laat ik uiteraard ook van me horen....

marita5
door marita5 Dec 7, 2020 om 19:44
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@happyhenny , klik op uw profiel ( bovenaan in het zwart naast Categorieën > klik op bewerk profiel > scroll naar beneden en vink alles aan onder e-mailnotificaties > klik op bijwerken .

HappyHenny
door HappyHenny Dec 10, 2020 om 23:35
199 Antwoorden / 73 Vragen

Beste Maritas,
Ik heb aangevinkt wat jij noemde onder emailnotificaties, de 2e en 3e optie.  En dan dus nu afwachten of dat dan weer werkt.... Maar bedankt voor het wegwijzen want dat viel zelfs met jouw aanwijzingen niet mee. Nogal verstopt..