pl
door plop77 Jul 18, 2011 om 23:57
Computers & telefonie

Bijlage e-mail op cd zetten

als koorlid krijg ik regelmatig een e-mail met als bijlage een lied in mp3 of midi bestand. Ook wordt er een you tube file genoemd dat je kunt aanklikken. Ik ben al heel wat uurtjes bezig geweest om te proberen e.e.a. op een cd te branden, maar het lukt me alsmaar niet. Ik heb Nero en windows Media Player. Wie kan mij s.v.p. stap voor stap vertellen wat ik moet doen. Ik zal u erg dankbaar zijn. mvg Frans Schut.

570 4 Rapporteer

gsm
door gsm - Jul 19, 2011 om 09:50
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Je geeft wel informatie (koorlid, hoe lang bezig geweest, enz), maar niet de informatie die nodig is om een gedetailleerd antwoord te kunnen geven, zoals welk e-mail programma je gebruikt, welke Windows en Nero versies je hebt en wat je na het branden met de CD wil gaan doen.

Voor stap voor stap uitleg kun je het best terecht in de Help van Windows en in de Help van ieder afzonderlijk programma.

Raadpleeg de Help van het e-mailprogramma, om op te zoeken hoe je een bijlage opslaat op de harde schijf in een map naar keuze en met een zelf gekozen naam.
De opgeslagen bijlagen kun je vervolgens op CD branden met Nero.
Raadpleeg de Help van Nero over het selecteren en toevoegen van (mp3) bestanden.

MP3 bestanden moeten in de meeste CD/DVD spelers wel afspeelbaar zijn.

pl
door plop77 - Jul 19, 2011 om 10:52
4 Antwoorden / 7 Vragen

gsm, bedankt voor je antwoord. Ik gebruik windows mail, Vista en nero 8.De bedoeling is dat wanneer de cd gebrand is, ik hiermee het lied kan instuderen met de bladmuziek erbij.

gsm
door gsm - Jul 19, 2011 om 11:33
5939 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=plop77 schreef op dinsdag 19 jul 2011, 10:52]De bedoeling is dat wanneer de cd gebrand is, ik hiermee het lied kan instuderen met de bladmuziek erbij.
Als je daarbij de CD op de computer wil afspelen kan dat altijd via de ingebouwde CD/DVD speler, maar dan is het branden van een CD eigenlijk overbodig. Je kan namelijk op de PC ook de opgeslagen bestanden direct van de harde schijf afspelen met WMP (Windows Media Player).

Een CD branden heeft alleen nut om zo een back-up te maken, of wanneer je de CD met een geschikte CD-speler wil kunnen afspelen buiten de PC om.
Let erop dat je zoveel mogelijk bestanden tegelijk op de CD brandt, wanneer je de CD met Nero wil afsluiten. Een standaard CD-R kan niet nog een keer gebrand worden om er nog meer nummers bij te zetten.
Afsluiten van CD's is echter wel voor veel CD spelers nodig om de CD te kunnen afspelen.

Met Windows Mail een bijlage opslaan wordt hier beschreven.

rj
door rjw - Jul 19, 2011 om 12:32
3247 Antwoorden / 5 Vragen

Het makkelijkste is m.i. om gewoon iTunes te installeren. MP3's daarnaartoe slepen, en vervolgens een CD branden. Je kan dan aangeven of het een audio cd moet worden of een data CD met MP3 bestanden (welke je kiest hangt af van de mogelijkheden van de cd speler waar je de cd op wilt spelen).