mjvanderwerf
door mjvanderwerf Jul 3, 2020 om 10:17
Computers & telefonie

Bing voorkomen

Hallo,
ik krijg steeds maar weer BING op mijn PC en moet dan systeem-herstel uitvoeren om er vanaf te komen.
Hoe kom ik van Bing af ?
Is er sprake van "meeliften" met een andere download (z0 ja welke ?) of moet ik een site blokkeren ?
MJ

2133 10 Rapporteer

el
door elianverbetert - Jul 3, 2020 om 10:19
29 Antwoorden / 13 Vragen

Volgens de pc-specialisten kun je Bing NIET  verwijderen

tdmduc
door tdmduc Jul 3, 2020 om 11:00
703 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe kom je daar nou bij?

marita5
door marita5 - Jul 3, 2020 om 10:20
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mjvanderwerf ,

Welke browser gebruikt u ?

Donuts
door Donuts - Jul 3, 2020 om 10:31
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als 1e: meteen stoppen met systeemherstel, dat lost niets op. Bing is de zoekmachine van Microsoft, die vanzelfsprekend graag hun eigen zoekmachine gebruikt willen hebben.

U gebruikt Edge als browser, begrijp ik dan onderstaande procedure volgen (bron Websonic)

Windows 10 - Edge: Zoekmachine wijzigen in Google

De standaard browser in Windows 10 is niet langer Internet Explorer maar dit is Microsoft Edge. Standaard in de browser is echter zoekmachine Bing ingesteld als zoekmachine.

Het instellen van bijvoorbeeld Google als zoekmachine gaat op de volgende manier. Klik rechtsboven op de optiesknop (de drie puntjes) en klik onderaan op de knop Geavanceerde instellingen weergeven. Scrol dan naar beneden naar 'Zoeken in de adresbalk met'.

Klik hier op Bing en kies voor de optie Nieuwe toevoegen. Selecteer dan bovenaan Google en klik daarna op de knop Als standaard toevoegen, vanaf dat moment zoek je weer met Google als standaard zoekmachine zodra je begint met het typen in de adresbalk.

Grunnen.
door Grunnen. Jul 3, 2020 om 10:59
509 Antwoorden / Vragen

Maakt weinig uit .Bing blijft op de achtergrond actief en is qua zoekmachine hetzelfde al Bing . Vrijwel de zelfde opzoek hits dus.

Donuts
door Donuts - Jul 3, 2020 om 10:48
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Afbeelding als voorbeeld, klik er op voor vergroten.

Grunnen.
door Grunnen. - Jul 3, 2020 om 10:55
509 Antwoorden / Vragen

Bing is een onderdeel van windows 10 ( Edge ) Die zoekmachine kun je uitzetten in je Edge browser. Maar dat heeft weinig zin want de zoekmachine blijft op de achtergrond werken.

rj
door rjw Jul 3, 2020 om 16:40
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Klok en klepel. Bing is de default search engine in Edge. Er blijft niet op de achtergrond werken als je zoekt via een ander.

Grunnen.
door Grunnen. Jul 8, 2020 om 12:00
509 Antwoorden / Vragen

Droom lekker verder zou ik zeggen en pas op dat je niet wakker word van de klok.Je kan ook een onderzoek kunnen doen wat er zo al op de achtergrond blijft werken tijdens een zoekakties

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 3, 2020 om 11:48
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Als u een andere browser instelt als standaard behoeft er geen probleem te zijn. Ik benut zelf bij voorkeur chrome maar afhankelijk van gekezen browser ook soms edge /bing of yahoo en eerder ook norton.
Het voordeel is dat ik dan meer dan 1 tegelijk kan benutten.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 3, 2020 om 11:56
7179 Antwoorden / 3 Vragen
rj
door rjw - Jul 3, 2020 om 16:41
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Maar waarom wil je Bing niet gebruiken als zoekmachine? Kwalitatief is het niet heel anders t.o.v. Google.

mi
door miennaamishaaz - Jul 3, 2020 om 21:27
725 Antwoorden / 1 Vragen

afhankelijk van welke browser u gebruikt kan het zijn dat Bing automatisch wordt ingesteld door windows updates.

Microsoft wil graag bing Promoten, voor alle gebruikers.
Afhankelijk van welke browser u gebruikt, kunt u dit gemakkelijk veranderen.

Een systeem herstel is namelijk niet de slimste oplossing, omdat u dan belangrijke updates misloopt