Rossia
door Rossia Nov 25, 2014 om 23:46
Computers & telefonie

Bluetooth Speaker aansluiten op P.C

Mijn computer heeft een hele slechte geluidsweergave en nu is mijn vraag of dat beter wordt wanneer ik een Bluetooth speaker b.v JBL Charge aanschaf. Weet iemand of dat makkelijk aan te sluiten is én of het wel het juiste resultaat geeft anders is het zonde van de € 150,00 aanschaf.
Alvast mijn dank.

10375 11 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 26, 2014 om 00:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Persoonlijk vind ik het nogal een bedrag.
Kijk af en toe eens bij de Action. Daar verkopen ze vaker speakerboxen voor een geringe prijs waaronder BT. U kunt dan testen of het wat voor u is en vindt u het niks dan kunt u het binnen 8 dagen retourneren.
Als u deze JBL via internet zou kopen heeft u een bedenktijd.

Rossia
door Rossia - Nov 26, 2014 om 00:30
12 Antwoorden / 26 Vragen

Ja, aurora 1 daar heb je gelijk in maar ik heb te vaak een miskoop gehad en dan is uiteindelijk goedkoop toch duurkoop.
Maar neem je raad wel even mee zeker wat de bedenktijd en het uitproberen betreft.
Bedankt voor de reactie.
rosi.

diumenge
door diumenge - Nov 26, 2014 om 06:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het geluid zal best wel goed zijn. Maar waarom wil je een draadloze oplaadbare speaker? Deze zijn niet in eerst instantie voor vaste apparaten bedoeld, maar voor mobiele apparaten. Voor dat geld koop je een hele goede normale speakerset.

Wat is nu het probleem? Heb je een hele goedkope speakerset of is de geluidsweergave vanuit de PC misschien niet goed?

pi
door pieterwolters - Nov 26, 2014 om 09:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het blijft een klein luidsprekertje dus je moet er geen wonderen van verwachten. Maar voor het geld is het een prima ding.

Gaat het om een laptop of desktop PC? En als het een laptop is,wil je de luidspreker dan ook mee kunnen nemen? Zo niet, dan kan je voor die 150 euro behoorlijk fraaie bureauluidsprekers kopen die je met een kabeltje op de PC aansluit.

Gr
door Grunn1 - Nov 26, 2014 om 09:49
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom ga je bijvoorbeeld niet eerst even naar de Mediamarkt (nee ik werk er niet) want daar staan bijna alle speakersystemen opgesteld en kan je horen hoe ze klinken. Je kan voor veel minder dan 150 euro 5.1 of 2.1 speakersystemen kopen die zeker niet slechter klinken dan JBL.
Het geluid wat uit een pc komt is van 2 factoren afhankelijk, de geluidskaart en de speakers. Het geluid uit een pc zal nooit zo goed zijn als van een degelijke geluidsinstallatie die je in de kamer hebt staan omdat hier een veel betere kwaliteit versterker wordt gebruikt.

edrick3
door edrick3 - Nov 26, 2014 om 10:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rosi,

.....Mijn computer heeft een hele slechte geluidsweergave en nu is mijn vraag of dat beter wordt wanneer ik een Bluetooth speaker b.v JBL Charge aanschaf......

Het ligt er maar aan wat je onder een slechte geluidsweergave verstaat.
De oorzaak kan liggen aan je geluidskaart, slechte verbinding, slechte boxjes.

Zou eerst maar eens een ander speakersetje proberen.
(Vind het door jou genoemde bedrag véél geld voor een speaker voor een computer.)

Lijkt me dat een andere geluidskaart een betere optie kan zijn.

Suc6

crewmember
door crewmember - Nov 26, 2014 om 11:13
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat je nu een laptop hebt? Of heb je een normale pc met speakertjes in het scherm?

Ik zou je aanraden een simpel setje als deze:
http://tweakers.net/pricewatch/267628/logitech-z130.html

Of een iets beter setje als je veel films/muziek/games draait:
http://tweakers.net/pricewatch/243528/logitech-z323.html

Te kopen.

Klink waarschijnlijk beter dan een JBL bluetooth speaker. Deze zijn namelijk bedoeld om op reis met een accu te kunnen werken.

mi
door mijngootje - Nov 26, 2014 om 21:10
6 Antwoorden / 0 Vragen

De JBL charge blijft een box, waar geluid uit komt. Er zit goed geluid in want ik heb er een, maar het kan niet op tegen een goeie speakerset. Voordeel is wel weer dat het geen draden heeft :-)

Rossia
door Rossia - Nov 26, 2014 om 23:20
12 Antwoorden / 26 Vragen

Dank voor al jullie/uw reacties ik ga er gelijk mee aan de slag en met al deze adviezen gaat het mij vast lukken om eindelijk een goed geluid op mijn P.C te ontvangen.
rosi.

macwouter
door macwouter - Nov 27, 2014 om 02:46
825 Antwoorden / 9 Vragen

Je gaat toch niet naar dat blikkerige muziek luisteren met die bleu-tooth speakertjes. Zonde van je muziek collectie. Wij hebben Bose via USB en dan met de juiste instellingen van de equalizer in iTunes kun je (en ook de buren) heerlijk genieten van je muziekverzameling.

crewmember
door crewmember - Nov 27, 2014 om 09:26
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=macwouter schreef op donderdag 27 nov 2014, 02:46]Je gaat toch niet naar dat blikkerige muziek luisteren met die bleu-tooth speakertjes. Zonde van je muziek collectie. Wij hebben Bose via USB en dan met de juiste instellingen van de equalizer in iTunes kun je (en ook de buren) heerlijk genieten van je muziekverzameling.

Bose is alleen interessant als je veel geld over hebt en zelf geen onderzoek wil doen. Of gewoon wil dat het zonder gezeik werkt. (beetje net als Apple producten) Het klinkt namelijk best ok, maar de prijs is er echt niet in verhouding.

Ik denk dat TS meer dan genoeg heeft aan een 50€ Logitech setje.