we
door wendywenning May 20, 2020 om 20:36
Computers & telefonie

Bol account gehackt en nu geen toegang meer kunnen krijgen tot account

Vorige week is mijn account bij Bol gehackt. Er is ook een product besteld en afgeleverd. Bol heeft de factuur hiervan netjes geschrapt. Maar nu, om weer in mijn account te kunnen, moet ik een nieuw wachtwoord hebben. De mailservice van wachtwoord vergeten, waarbij er een link wordt gestuurd voor een nieuw wachtwoord, werkt op de een of andere manier niet. Ik kan mails van Bol ontvangen, behalve een mail waarmee ik een nieuw ww kan aanmaken. Het enige wat zij mij nu kunnen bieden is mijn account sluiten, maar dan ben ik bv wel al mijn ebooks kwijt die ik via Bol heb gekocht. En ik heb een partnerprogramma voor mijn blog, ik moet dan alle links gaan wijzigen (vermoed een stuk of 1000). Bol zegt dat ze bv niet zelf een nieuw wachtwoord kunnen maken, en deze dan aan mij doorgeven ipv van een mail met een link. Mijn provider heeft alles nagekeken en kan geen reden vinden waarom die ene mail niet bij mij binnenkomt. Ik ben nu al twee dagen in contact met Bol maar schiet niks op. En volgens mij kan ondertussen de hacker gebruik maken van bv mijn ebooks ed. Wat nu..

11150 14 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 20, 2020 om 21:05
2011 Antwoorden / Vragen

Dus de hacker weet uw gebruikersnaam en wachtwoord, want u kunt uw wachtwoord niet wijzigen, en kan dus nog steeds in uw account en bij uw boeken?

diumenge
door diumenge - May 20, 2020 om 21:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is dat hetzelfde email adres als je hier gebruikt en nu wereldwijd bekend maakt Wendy?

Al deze tips geprobeerd? https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/geen-e-mail-ontvangen-of-versturen.htm

sjjoppy
door sjjoppy - May 20, 2020 om 21:33
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u al bij de ongewenste berichten gekeken?
Het kan zomaar zijn dat net die ene belangrijke mail daar terecht is gekomen.

justmeagain
door justmeagain - May 21, 2020 om 00:08
623 Antwoorden / 8 Vragen

Een hacker gaat echt niet in uw boeken snuffelen. Die wil dure apparaten kopen en die ergens anders laten afleveren. E books kun je per duizenden gratis van het internet halen, dat weet een hacker als geen ander.
Ik zou trouwens ook uwbuw maar van een beter wachtwoord of beter nog een wachtwoordzin voorzien. Uw BOL wachtwoord bleek ook niet heel sterk.

sw
door swat1500 - May 21, 2020 om 02:42
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Géen reactie dus het probleem is kennelijk opgelost.

sira
door sira - May 21, 2020 om 08:39
2291 Antwoorden / 24 Vragen

Om iets van Wendy te horen, kunnen de reacties beter rechtstreeks naar haar email worden verzonden.

Het is te hopen dat ze verschillende wachtwoorden gebruikt, want in 2019 is ze haar gegevens ook al kwijtgeraakt. Zie: "have I been pownd"

rj
door rjw May 21, 2020 om 11:13
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Gokje: haar standaard wachtwoord is iets als wendy1234....

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 21, 2020 om 09:40
16778 Antwoorden / 202 Vragen

Verwijder zo snel als mogelijk ue w-mail adres uit uw gebruiksnaam! Uw e-mail adres is nu over ongeveer de gele wereld zichtbaar voor iedereen die er misbruik van wil maken. Frappant omdat u juist een vraag stelt over gehackt zijn. Wijzigen kunt u via 'mijn profiel'.

Het lijkt mij als antwoord op de vraag het meest zinvol om een geheel nieuw accaunt aan te maken omdat, als ok al gezegd de 'hacker' kennelijk nog steeds uw gebruiksnaam benut.

ro
door ron503 - May 21, 2020 om 10:56
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De hacker heeft behalve het wachtwoord ook het emailadres gewijzigd. Om in te loggen wordt het email adres gebruikt en als er een nieuw wachtwoord wordt aangevraagt naar dat e-mail adres vezonden en niet naar uw email adres en dat zou een reden kunnen zijn dat u die mails niet ontvangt. Het hoofdaccount is gehackt maar geldt dat ook voor de E-books want een hacker is daar niet in geinteresseerd en zo te lezen ook nog benaderbaar. Het account sluiten en een nieuwe aanmaken lijkt mij de enige optie en ga dan wat zorgvuldiger met email adressen en wachtwoorden om.

sjjoppy
door sjjoppy May 21, 2020 om 11:06
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Even een vraagje @ron503,
Ts kan mails van Bol ontvangen alleen die met de link niet, je zou zeggen dat de andere mails dan ook niet aankomen of zie ik iets over het hoofd?

diumenge
door diumenge May 21, 2020 om 11:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk hetzelfde als Shoppie, daarbij zou een wijziging van e-mail adres als het goed is bevestigd moeten worden via het huidige/oude e-mail adres.

edrick3
door edrick3 - May 21, 2020 om 11:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

we
door wendywenning - May 21, 2020 om 11:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn gebruikersnaam was meteen al gewijzigd, dat was ook niet de bedoeling dat daar mijn mailadres stond. Over de opmerkingen van de wachtwoorden, ja, ik gebruik overal andere (sterkte) wachtwoorden maar blijkbaar is dit niet genoeg. Vorig jaar zijn veel (boek)bloggers gehackt, waarvan ik er een van was. Het is een beetje jammer dat er gelijk wat denigrerend commentaar komt, terwijl ik gewoon een vraag stel.
De reden waarom ik probeer mijn account bij Bol te redden is zoals ik in het eerdere bericht al vertelde, omdat ik een partnerprogramma heb met Bol en dus bij het opheffen van mijn account moet ik duizenden links handmatig gaan wijzigen. Misschien snappen jullie dat ik er niet zo blij mee ben.
Bol kwam zelf niet met de suggestie dat het mailadres ook weleens gewijzigd kon zijn, die opmerking heb ik gisteren zelf naar ze toegestuurd, alleen nog geen reactie.
Verder is alles al onderzocht en nee, de desbetreffende mail komt niet in de spam, er zijn geen doorstuurregels gemaakt en ga zo maar door.

diumenge
door diumenge May 21, 2020 om 12:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Krijg je bij aanvragen van de password reset wel de melding dat je een e-mail met daarin een persoonlijke link zal ontvangen?

edrick3
door edrick3 May 21, 2020 om 12:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mijn gebruikersnaam was meteen al gewijzigd, dat was ook niet de bedoeling dat daar mijn mailadres stond.
Was nog NIET gewijzigd toen ik m'n reactie plaatste!

Donuts
door Donuts May 21, 2020 om 12:48
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@edrick3 Misschien eens stoppen met het overnemen van de taken van de moderators?

Donuts
door Donuts - May 21, 2020 om 12:18
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: Bol kwam zelf niet met de suggestie dat het mailadres ook weleens gewijzigd kon zijn, die opmerking heb ik gisteren zelf naar ze toegestuurd, alleen nog geen reactie. Unquote

U schrijft toch ook dat u andere mails van Bol.com nog wel ontvangt? Dan is het emailadres toch niet gewijzigd, want anders zou u helemaal geen mailtjes ontvangen van Bol.

Heeft u al rechtstreeks ingelogd bij KPN Webmail om te kijken of het wachtwoordreset mailtje misschien daar in de spammap terecht is gekomen?

Verder moet u niet vergeten dat het uw probleem is en niet van Bol.com. Het is dus aan u om het probleem op te lossen. Bol.com hoeft niet meer te doen dan ze al gedaan hebben.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 22, 2020 om 00:33
2011 Antwoorden / Vragen

Het wil er bij mij niet in dat er bij BOL niemand in staat zou zijn u hier serieus bij te helpen. Creëert het systeem die wachtwoord mail wel? Waar gaat die dan wel naartoe? Kunnen ze uw boeken niet naar een ander account overzetten? U brengt uw geld er toch naartoe, dan mag daar toch ook wel wat hulp tegenover staan.

le
door leenpres - May 22, 2020 om 12:17
79 Antwoorden / 7 Vragen

Moet u dan niet bij bol zijn

Co
door CorinaBekkersGravemaker - Nov 7, 2020 om 15:25
1 Antwoorden / Vragen

Herkenbaar. Al twee weken bezig om email adres aan te passen. Mogen ze niet doen alleen bij hoge uitzondering en ben ik niet. Maak maar nieuw account aan maar ben ik mijn verkoop account kwijt. Mijn facturen ben ik dan kwijt en mijn select account. Kan er nu echt niet bij.
Ben er ziek van. Politie en Kpn geven asn dat bol erg lastig kan zijn in dit terwijl het dagelijks 100 de keren gebeurt.

ma
door malty Nov 7, 2020 om 15:47
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u dat zelf niet aanpassen in uw account bij persoonlijke gegevens?

rj
door rjw Nov 8, 2020 om 21:14
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Om hoeveel duizenden euro's schade gaat het, omdat je zegt dat je er ziek van bent. En wat heeft de politie er mee te maken?